47

15 4 0
                                    

🚫varning för stav fel🚫

Vi stod i duschen.
"Alltså dina försök att vara diskret funkar inte Oscar. Jag vet att min rumpa är snygg men den vill inte alltid ha dina ögon på sig" sa jag och skrattade.
"Det är fortfarande inte mitt fel att jag har en så snygg flickvän" sa han.
"Skyll på det du" sa jag.

När vi äntligen var klara hade klockan passerat elva och vi gick och la oss.

När jag vaknade morgonen efter av att var duschen på. Jag gick till badrummet och där stod Oscar och sjöng på Build a Girl.
"Sorry om jag stör men jag ville bara säga att du sjunger jätte bra!" Sa jag och min blick fastnade på hans magrutor.
"Dregla inte" sa han flinade.
"Inte mitt fel att jag har en så snygg pojkvän" sa jag. Jag ställde mig framför spegeln. Borstade håret och tänderna sedan gick jag in till vårt sovrum. Oscar kom in när jag precis knäppt bh:n.

Jag satte mig i sängen med bara underkläder.
"Kan du välja kläder till mig? Jag har svårt att välja" sa jag.
"Visst" sa han och satte sig vid min resväska. Han gav mig en vit tröja med USA flaggan och ett par svarta jeans.
"Tack" sa jag och satte på mig kläderna. Jag tog upp min mobil och klickade in min kod. Jag tog ett kort på mig och Oscar o lägger ut det på my story.
"Taskigt" sa han.
"Du kan ta kort på mig med." Sa jag.

***

Oscar hade tvingat ut mig och jogga med honom.
"Oscar vi är i USA och du vill ut och springa?" Frågade jag och han nickade. Jag satte upp håret och bytte till mina rosa tränings skor, ett par gråa Adidas byxor, ett pösigt tränings linne och en hoodie.
"Det regnar ju till och med" sa jag.
"Är du typ rädd för att träna med mig eller?" Frågade han.
"Nej men du springer för fort" sa jag och klev ut i korridoren.

"Okej men vi kör" sa Oscar och började 'jogga' snarare springa. Jag suckade och försökte hänga med.

***

Jag gick flåsande in i hissen med Oscar.
"Alltså jag tänker aldrig mer springa med dig" flåsade jag fram.
"Jag brukar springa fortare" sa han. Jag bliv minst sagt förvånade.
"Seriöst?" Frågade jag och hissdörren öppnades. Han nickade och öppnade dörren till hotellrummet.
"Duscha är så tråkigt" sa jag och suckade.
"Men det blir lite roligare med sällskap" la jag till.
"Visst" sa han och gav mig en handduk. Vi gick in i duschen och jag hällde schampoo i mitt blöta hår. Jag sköljde ut det medan Oscar fixade frisyren med schampot. (Vad heter det schampoo eller schampo?😂) jag skrattade åt honom och gjorde en snygg frisyr. Jag hällde i balsamet i håret.

***

Jag satte mig i Oscars knä.
"Vad kollar du på?" Frågade jag.
"Skräck" svarade han och la sina armar runt mig midja.
"Kan vi inte byta?" Frågade jag men Oscar skakade på huvudet.
"Den här är sjukt läskig" sa han.
"Tack för infon men jag går och lägger mig." Sa jag och försökte ta mig ur hans grepp.

------------

522 ord😊

Stockholm?Where stories live. Discover now