~Oscars perspektiv~
Evelyn låg och typ sov i mitt knä medan jag och Ogge spelade FIFA final.
"Och jag vann" sa Ogge stolt.
"Men du har ingen sovande Evelyn i knät" sa jag surt till Ogge.
"Men jag kan flytta på mig" sa hon surt.*men sov inte hon?*
Hon sprang upp för trappan.
"Men jag menade inte så" sa jag och sprang efter henne. Jag gick in till vårt rum där hon satt på sängen.
"Du vet att jag inte menar så" sa jag och hon la sig suckandes i sängen. Hon nickade sakta. Jag lutade mig över henne och kysste henne. Vi drog sakta ifrån och hon blundade.
"Gå och vinn utan mig i ditt knä" sa hon och fortsatte att blunda.
"Men seriöst Eve. Jag tar dig före spelet" sa jag medan hon öppnade ögonen. Hon satte sig upp.
"Men varför sa du så då?" Frågade hon. Jag ryckte på axlarna och hon reste sig upp. Jag placerade mina händer på hennes lår och kysste henne. Hon kysstes tillbaka och placerade sina händer i min nacke. Någon harklade sig bakom oss. Vi vände oss om och såg hela gänget stå där.
"Hångla när vi har gått hem istället" sa Omar och flinade.
"Ja men gå då. För vi vill hångla" sa jag och stängde dörren.
"Så, vart var vi?" Frågade jag och trycket upp henne mot väggen."Vi tänkte-" sa Omar men jag avbröt honom.
"Gå! Vi vill vara ifred." Han stängde dörren och vi började kyssas direkt.Morgonen efter vaknade jag av att Eve typ rullade över mig. Jag kollade på henne. Hon sov.
"Eyyo" skrek Felix som kom in i rummet.
"The Fooo" la Omar till.
"Kan ni gååå?" Frågade Eve.*sover hon aldrig?*
De nickade och stängde dörren.
"Trött?" Fråga hon och kröp in i min famn. Jag nickade och pussade henne fjäder lätt på läpparna.
"Det är bara en månad kvar till julafton" sa hon och kollade ner i mobilen.
"Och bara två veckor kvar till jullovet" sa jag.
"Men Gud jag måste ju köpa julklappar till alla" sa hon.
"Vad har du köpt till mig?" Frågade jag.
"Alltså jag kanske inte är på topp efter att ha legat på sjukhus i 8 dagar och koma i 3 men jag vet fortfarande att man inte säger till sin pojkvän vad han ska få i julklapp." Sa hon och skrattade.
"Är det inte gött att få vara hemma i 5 dagar?" Frågade jag.
"Nja, alltså jag får bara kolla på tv i en halv timme och får typ inte gå ut så mycket. Så vad tycker du jag ska göra när du är i studion?" Frågade hon.~ Evelyns perspektiv ~
Oscar hade lovat att komma hem tidigare för att sysselsätta mig. Men innan dess fick jag sysselsätta mig själv. Vanligt vis brukade jag kolla på tv hela dagen men jag spara min halv timme till när Oscar kom.
Jag stod i duschen och sjöng då dörren flög upp.
"Eve kom fort!" Sa Oscar.
"My ligger på sjukhus" la han till vilket fick mig att flyga ur duschen. Jag tog på mig på mig en mag tröja med tryckt 'wild'. Jag tog mina orre byxor och gick ner till hallen.***
Väl på sjukhuset fick bara föräldrarna och syskonen komma in till henne.
"Och nu skiter vi i en bitchig tjej som dig" sa jag och vi gick mot hissen.
"Vilken nöt hon är. En smart människa skulle inte säga vilket rum My ligger i" skrattade jag.----------------
Sorry för stav fel😁
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"