=Felix's perspektiv=
"Kan inte vi åka och
shoppa idag?" Frågade Evelyn.
"Visst varför inte" sa Omar."Vilka affärer ska vi till då?" Frågade jag.
"Alla" sa Malin.Nu satt vi alla på Starbuck.
"Har vi shoppat färdigt nu" frågade Ogge.
"Tror det" svarade Emma.
"Hur många påsar har inte ni?" frågade Oscar.
"5" svarade Emma
"6" svarade Malin.
"4" sa My.
"10" sa Evelyn."Tänk att vi inte träffade en ända foooer" sa Ogge.
"Det var ganska skönt" sa Oscar."Jag går och duschar" sa Oscar.
"Gör det." Sa jag.•Oscar's P.O.V•
Jag gick in i min och Evelyn's WIC (på bilden+Smink bordet). Tog på mig ett par mjukisbyxor och ett linne. Gick till Evelyn's sminkbord och fixade håret.
När jag kom ner satt alla i våran nya soffa och spelade fiffa. Plötsligt öppnades dörren och mamma kom in.
"Hej. Oscar kan du komma in i köket?" Sa hon. Jag gick in i köket där mamma stod.
"Jag och pappa ska bort till en vän till pappa och Johanna är hemma hos Johan. Klarar ni er själva ?." Frågade mamma.
"Ok men när åker ni?" Frågade jag.
"kl 17. Så jag hinner göra mat." sa mamma.
"Bra" sa jag.
"Vad vill ni ha?"
"Pannkakor" svarade jag."Vi åker nu!" Ropade mamma.
"Ok" ropade jag.*Evelyn's P.O.V*
Oscar's föräldrar hade åkt för några minuter sedan.
"Jag är hungrig" klagade Omar.
"Först den till köket får välja var den vill sitta i soffan efter maten." sa Oscar och sprang.
"Jag vann!💓✌️" ropade Oscar.
"Grattis" sa Felix surt.
"Man tackar" sa Oscar.Vi gick ut till backsida där poolen fanns. Vi skulle ta ett kvälls/natt dopp. Jag tog på mig min favoritbikini (är på bilden) och sedan min magtröja (är på bilden). (Hela Oscar's backsida finns på bilden). Jag sätter mig i 'ägget' (finns på bilden).
"Eve kan inte du också bada" sa Oscar.
"Visst jag kommer" sa jag."Jag måste duscha" sa jag.
"Jag med" sa Oscar.~My's perspektiv~
Vi satt i soffan och spelade fiffa. Eller killarna spelade fiffa vi tjejer är mer sociala och pratar.
"God natt" sa Evelyn och gick upp.
"God natt jag går också och lägger mig" sa Oscar.~Oscar's perspektiv~
Vi gick upp till vårt rum och Evelyn kastade sig i sängen.
"Haha är du så trött?" Frågade jag.
"Japp" svarade hon.Jag vaknade av att Evelyn hoppade runt i sängen som ett barn.
"Vad är det?" Frågade jag.
"Vet inte" svarade hon.Vi gick ner till köket.
"Vad vill du ha?" Frågade jag.
"Vet inte" svarade Evelyn.Vi satt och åt pannkakor då My och Ogge kommer ner.
"Var ska ni?" Frågade Evelyn.
"Promenad" svarade Ogge.
"Jaha" sa jag.*Evelyn's perspektiv*
Jag och Oscar hade precis gått en promenad och låg nu i hängmattan och pratade. Det var ungefär 22 grader i skuggan så det var ganska skönt. Jag hade på mig min magtröja som jag hade i går kväll och ett par svarta shorts. Mitt hår var uppsatt i en hög hästsvans. Jag hade mina nya Hollister flip flop (stav?) som jag fick av Oscar. Plötsligt satte sig Oscar upp.
"Nej gå inte" sa jag.
"Jag ska inte gå." Sa Oscar.
"Tur" sa jag och pustade ut. Hans 6 pack syntes tydligt.
"Vem har synligast 6 pack av er killar?" Frågade jag.
"Jag eller Felix" svarade Oscar.Vi gick in i det tomma huset och in i vardagsrummet.
"Skulle inte dina föräldrar komma hem imorse?" Frågade jag.
"Jo det skulle de." svarade Oscar.
"Klockan är ju ändå 19:34" sa jag.~Omar's perspektiv~
Jag och Emma bor hos Felix så vi satt i gästrummet med mobilerna i högsta hugg. Jag gick in på Instagram och såg att Oscar hade lagt upp en bild på Evelyn och kommenterat: love you😘
Vi la oss i sängen och Emma somnar typ direkt. Jag somnade efter 2 minuters tänkande på Emma.
{Oscar's perspektiv}
Jag vaknade av att dörren till mitt badrum öppnades och Evelyn klen in. Hon gick förbi sängen och vidare till våran WIC.
Efter några minuter kom hon tillbaks med en ljusrosa tröja med volanger och ett par vita shorts. Jag reste mig upp och gick mot våran WIC.
"Tycker du att jag är tjock?" Frågade hon.
"Nej,varför undrar du?" Frågade jag.
"Jag tycker det." Sa hon och tittade ner på hennes smala mage.
"Evelyn du är inte tjock. Du är jätte smal." sa jag.
"Ja visst" sa hon ironiskt.
"Fråga typ My om hon tycker att du är tjock." Sa jag.~Evelyn's perspektiv~
Vi var på väg hem till Felix då Oscar fick ett sms av Daff.
"Vad står det" frågar jag nyfiken som jag är.
"Katia och daff skulle tydligen till Göteborg över helgen så vi får ledigt" sa Oscar.
"Hopp" sa jag.Hemma hos Felix frågade jag Myran (My) om hon tyckte att jag var tjock och hon svarade nej.
"Är du övertygad nu då?" Frågade Oscar.
"Ganska" svarade jag.
"Vad bra" sa Oscar och kramade mig bakifrån.~Hemma hos dom igen. Oscar's perspektiv~
Evelyn låg i poolen och solade. Så jag smög ut till poolen och skrämde henne så hon trillade i vattnet.
"Inte schyst" sa hon med armarna i kors.
"Jag är inte alltid snäll" sa jag.
"Det märks" sa hon. Jag skrattade och gick fram till henne.
"Kom igen Evelyn vi båda vet att du inte kan vara sur på mig" sa jag.
"Men det var inte schyst" sa hon.
"Nej men hade det mot förmodan varit jag som legat och solat där så hade du gjort samma sak." Sa jag.
"Kan ha varit så." Sa Evelyn.Jag satt i soffan med en sovande Evelyn i knät. Jag stängde av tv:en och gick upp till vårt rum la försiktigt ner henne i sängen. Jag kröp ner på andra sidan och somnade direkt.
Jag vaknade av att pappa klipper gräset. Så nödvändigt klockan 8 på morgonen......or not.
------------------------
🚫stav fel🚫 har inte läst igenom detta kapitlet så finns risk för stav fel.
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"