!!Stav fels varning!!
~My's perspektiv~
Eve hade legat i koma i 2 dagar nu och det var verkligen jobbigt. Den där tanten i receptionen släppte bara in mig då jag är hennes syster. Men iallafall så satt vi i bussen på väg till sjukhuset.
Väl där fick bara jag gå till Evelyns rum. När jag kom tillbaka satt alla och väntade. Jag blev så arg på tanten så jag sa till henne.
"Alltså nu har jag fått nog. Låt bara dem få gå till henne. Iallafall Oscar. Tänk dig in i situationen. din gubbe (de är inte gifta alltså gubben och tanten) ligger i koma och så sitter en otroligt bitchig o störande tant och bah nej det är bara föredrar och syskon som får se/träffa honom." Sa jag argt till henne. Alla kollade chockat på mig medan jag gjorde en gest med handen att de kunde gå till hissen.Väl i rum 789 låg Evelyn. Som hon gjort de 3 senaste dagarna. Oscar suckade tungt och man såg hur tår efter tår rullade ner på hans kinder. Jag täckte synd om honom.
~ Evelyns perspektiv ~
Jag hörde hur Oscar suckade och att My sa något i stil med.
"Alltså jag är säker på att om hon hade kunnat prata hade hon sagt hur mycket hon älskade dig. Och slängt sig runt dig hals och aldrig velat släppa"
"Är du säker?" Viskade han.
"Hon hör dig nu" sa hon och man hörde på hennes röst att hon log mot honom. Min älskade Oscar. Jag ville nicka men det var som att bära 30 kg med lillfingret. Dörren öppnades och alla blev tysta.
"Gå" suckade My.
"Jag tänkte bara säga att Oscar har lika lite rätt att komma hit som alla utom du My har" sa en tantig röst. Där kunde jag bära 100 kg med lillfingret om det behövdes. Jag öppnade ögonen och reste mig upp tanten kollade chockat på mig.
"Du hörde henne. Dra åt hel*ete!" Skrek jag. Men hon stod kvar.
"Alltså nu går du ut annars får du en käftsmäll. Så om du nu inte går inom 5 sekunder så är det du som ligger i koma" viskade jag argt. Hon gick ut och jag pekade finger efter henne.
"H-hände detta just?" Frågade en chockade Omar. Jag nickade och satte mig på sjukhussängen. Där jag spenderat mina 3 senaste dagar.
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"