"Så jag ska på en shopping-dag med Ogge o Omar?" Frågade jag och Oscar nickade.
"Men varför ska du inte följa med?" La jag till.
"Jag har viktigare saker att göra" sa han och kysste mig.
"Viktigare än mig" sa jag sårat.
"De är till dig. Det är lite av din julklapp." Sa han och skrattade.
"Men skynda dig du ska vara klar om 2 minuter" sa han. Vi gick ner till hallen. Jag tog på mig mina ytterkläder och sa hejdå till Oscar.***
När vi kom till köpcentrumet var det ganska folktomt.
"Vart ska vi?" Frågade Ogge.
"Dit, dit, dit o dit" sa jag och pekade på affären. De nickade och vi gick mot en av affärerna.När vi kom hem satt Oscar i köket och lekte med sin mobil.
"Nästa gång du ska shoppa så får Ogge o Oscar följa med" sa Omar och satte sig utmattat bredvid Oscar.
"Jag är tjej. Vi shoppar alltid mycket. Dessutom kommer Emma också shoppa så det är bara att vänja sig" sa jag och skrattade ondskefullt.Jag suckade lågt och satte mig i fåtöljen.
"Vad ska vi kolla på?" Fråga Oscar och la något i min hand. Ett Pringles rör.
"Tack" sa jag och öppnade det.
"Afv är bra. Kanal 5" sa Omar. Videorna var väl helt ok. Det finns roligare. Hoppas jag iallafall."God natt" sa jag och gick mot trappan. De andra svarade god natt eller typ något i den stilen. Jag la mig i sängen och drog täcket över mig frusna kropp.
En varm hand placerades på min arm och jag förstod att det var Oscars.
"Du är ju skit kall" viskade han.
"Är jag?" Frågade jag och vände mig så jag såg honom. Min älskade Oscar.
"Ja" sa han och la sig bredvid mig.
"Annars hade jag ju inte sagt att du var det" la han till och skrattade.
"Eller så är det du som är varm" sa jag och la min hand på hans varma arm.
"Erkänn att du menade att jag var het" sa han charmigt.
"Aa! Du är så het så att mitt hjärta smälter" sa jag och kysste honom.
"Man tackar" svarade han så charmigt som möjligt.
"Du är mitt charmtroll" skrattade jag.Jag vaknade av att jag råkade slå någon/ något.
"Aj!" Sa Oscar.
"Förlåt" sa jag och skämdes lite.
"Det är lugnt." Sa han o kysste mig.
"Vad bra" svarade jag enkelt.***
"Det är bara två dagar kvar till julafton" tjoade Omar.
"Jaha" svarade Oscar ganska ointresserat.
"Varför så ointresserad?" Frågade jag. Han rycktepå axlarna."Kan du byta låååt!?" Gnällde Omar.
"Vilken vill du höra då?"
"Någon annan""God natt"
"Eve klockan är ju bara tio"
"Det tar typ tre timmar för mig att somna så ja"
"Jaha god natt då". Jag gick upp till vårt rum och stängde dörren efter mig.
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"