Part 17

304 19 2
                                    

Ik neem geïrriteerd op "Tering Ilay, Het is 2 uur in de nacht. Kan je niet op een ander moment wachten?" Ik krijg geen antwoord terug "Als dit 1 van je domme spelletjes zij-

"Ik ben het"

Ayla haar stem gaat mijn oor in en ik ga vragend rechtop zitten "Ayla?" Ik hoor gesnik en doe het lichtje aan op mijn nachtkastje "Y....Yara, I..Ik heb iemand nodig" "Wat is er lieverd? Waarom bel je via je oom?" "Ik had je nummer niet. Ik zit opgesloten in mijn kamer. Ik heb 1 of andere virus opgevangen dus niemand mag bij me in de buurt komen maar...maar ik heb echt iemand nodig"

Ik sta op "Is er iemand thuis?" "Ja, iedereen alleen zijn ze beneden aan het discussiëren over wat ze met me moeten doen" Ik knik "Ik kom eraan Ayla. Hou je even sterk, ja?" "D...Dankjewel" Ik hang op en loop naar beneden.

~

Ik stap de auto uit en kijk naar Michael "Dankjewel" hij glimlacht en ik loop naar de voordeur. Ik bel aan en even later word de deur geopend door Ilay.

"Yara? Wat doe jij hier?" Ik loop langs hem heen en iedereen kijkt me vragend aan. Ik ren naar boven en hoor dat mijn naam geroepen word "YARA, NIET DOEN" ik loop zonder er bij na te denken de kamer in en zie Ayla daar op de grond zitten.

Ik kijk haar bezorgd aan en ga naast haar op de grond zitten. Ik leg mijn armen om haar heen en ze plaatst haar hoofd op mijn borst "Het komt allemaal goed. Ik ben bij je, Ja?" Ze knikt en ik hoor haar weer snikken. Ik zucht en hou haar steviger vast.

Ik kijk dan naar de deur en zie iedereen naar ons kijken. Ilay slaat keihard tegen de muur en loopt dan weg. De rest volgt hem en ik hou Ayla steviger vast. Ik weet niet wat voor virus dit is en ik weet al helemaal niet wat het met mij gaat doen. Maar op dit moment denk ik aan dit prachtige meisje die mijn hulp nodig heeft. Geen enkele virus kan mij stoppen.....

Ethan~

"Zeg me alsjeblieft dat Yara geen hartproblemen heeft" "Waarom? Wat is er aan de hand? Waarom ben ik in de nacht mijn bed uit gebeld? Waar is mijn dochter?" Ik kijk Ilay aan en hij zucht "Mijn nichtje heeft een virus opgevangen. Een virus die zware gevolgen kan hebben voor mensen met hart problemen. Daarom is het belangrijk om deze vraag te beantwoorden. Heeft Yara hart problemen?"

Ik kijk hem aan en zucht. Ik wrijf met mijn handen over mijn hoofd en kijk ze aan "Yara haar hart klopte onregelmatig als baby zijnde. Ze heeft sinds haar eerste een pacemaker" Ze kijken me allemaal geschrokken aan en Ilay legt zijn handen op zijn hoofd "Ze moet zo snel mogelijk opgenomen worden en er moet iemand gebeld worden"

Ik kijk Ilay zijn zus vragend aan en ze staat op "Ik moet 1 van de beste cardiologische chirurgen bellen om jou dochter te redden" Ze loopt dan weg met haar telefoon in haar handen en ik zucht. Ze brengt zichzelf alleen maar in gevaar....

~

Mijn zus staat op als er een dame de kamer in komt lopen en ze glimlacht "Nora, fijn dat je bent gekomen" De dokter die blijkbaar Nora heet knikt en kijkt dan naar Yara "Hoe staat ze er voor?" "Ze hoest enorm veel en haar hart klopt weer onregelmatig" Nora knikt en pakt een mondkapje. Ze loopt richting Yara en controleert haar hartslag.

Ze kijkt dan naar naar de assistente "Ik wil een MRI-scan, een 3D-MRI scan" De assistente knikt en loopt snel weg. Ze kijkt dan naar Ethan "En jij bent?" Hij kijkt der aan "Vader" Ze knikt "Ik ga er alles aan doen om haar te redden. Maak je geen zorgen" hij knikt en kijkt weer naar beneden.

"Ik ga me even fatsoeneren. Ik zie jullie straks met de uitslagen. Blijf rustig want als jullie gaan stressen helpt het haar niet" We knikken en ze loopt dan weg.

~

"Je hebt een pacemaker in haar lichaam geplaatst. Ben je wel helemaal lekker? Ze kon nog niet eens zelf naar het toilet en je plaatst een pacemaker in haar?"

De oude dokter van Yara kijkt bang naar de nieuwe dokter, Nora. Nora kijkt haar woedend aan "Er waren tientallen oplossingen voor maar jij kiest natuurlijk de makkelijkste" Nora kijkt onze kant op "Ik kan de pacemaker eruit halen en je hartslag weer kloppend maken. Als jullie mij de kans geven natuurlijk"

Ik kijk naar Yara en ze knikt "Alsjeblieft" Nora knikt en kijkt naar de oude dokter "Reserveer een operatiekamer. Ik ga over een halfuur opereren" Ze loopt dan de kamer uit en Yara kijkt me hoopvol aan......

Upside down (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu