ik sta op het station, 2 enorme koffers en een rugzak staan naast me. ik lach hard als Lara de inhoud doorspit: 30 stroopwafels, 4kilo drop, 2 doosjes bonbons, mijn schetsboek, etui, notenblok, dagboek, 2 lege tassen en een notitieboekje en natuurlijk mijn portomonnee. daar ga ik dan, alleen. laat het grote avontuur beginnen. ik omhels Lara voor de zoveelste keer. 'je laat wat horen als je er bent, toch?' vraagt Lara voor de zoveelste keer. ik knik en laat Lara los 'ik ga je missen NIk,' zegt Lara en ze voegt er lachend aan toe 'en waag het niet me te vergeten' 'wat dacht jij dan!' Lara haalt iets uit haar zak. een juwelendoosje. er zitten twee kettingen in, met drie bedeltjes: een hartje, een roosje en een vogeltje. ik draai om de ring aan mijn vinger. ik heb die aan ons gegeven voor Lara's 18e verjaardag, met dezelfde figuurtjes. ik heb moeite om mijn tranen in te houden als ze de ketting omdoet. 'like, love, fly, forever' onze tekst. 'je bent echt mijn beste vriendin, voor altijd' ik geef haar nog een laatste knuffel als de trein het station komt binnenrijden. ik sleep mijn koffers de trrein in en ga achter een raampje zitten. Lara rent honderd meter met de trein mee en ik zwaai tot ik haar niet meer zie. dan plof ik terug in mijn stoel. het avontuur kan beginnen.
ik sta wanhopig in mijn tas te zoeken naar mijn paspoort. ik sta voor aan de rij waar ik in moet checken en ik hoor de mensen achter me klagend zuchten. ik ga naar waar ik hem heb gelaten, niet in mijn portomonee, niet in mijn handbagage, niet in mijn jaszak. daar zit wel een briefje in.
portomonnee : handbagage
toilettas : roze koffer
paspoort : geheim vakje handbage
.........
bingo denk ik, ik vis mijn paspoort uit mijn tas en er gaat een zucht van opluchting door de rij achter me.ik check in en loop door de douane. ik haal een caramelkoffie bij de starbucks en een sandwich. ik koop nog een paar tijdschriften bij een winkeltje en ga dan ergens rustig zitten. ik wacht tot ik kan boarden, en houd me in om de drop op te eten.
ik sla mijn dagboek open
in het vliegtuig
ik heb maar een beetje last van turbulentie, ik geniet heerlijk van de gratis drankjes en eten. ik heb zin om er te zijn, waarschijnlijk over een kwartiertje, het lampje fasten seat bells flitst aan. ik word vriendelijk verzocht door de stewardess om mijn handbagage op te bergen. ga stoppen dus.
ik ben aangekomen op het vliegveld, het is echt zo'n fabriek. het is super handig geregeld en ik ben in een half uurtje buiten. ik zet mijn mobieltje aan, een smsje van Melissa :
neem de metro!!!!!!!! rode lijn.
oké metro dus
londen, maak kennis met Nikki Kamper!!!!!!
hier moet het zijn, denk ik bij mezelf. verbaasd kijk ik naar het huis, en voornamelijk de grote ervan: niet echt een standaard studentenwoning. ik wist dat Melissa's gezin wat geld te besteden had, maar Melissa klaagde dat ze voor haar gevoel een enorm stuk zelf moest betalen. maar misschien is haar huisgenootje wel miljardair en hoeft ze alleen maar wat huur aan haar te betalen. veel liet Melissa niet over haar huisgenootje los. 'het is mijn beste vriendin en ze zal de komende 3 weken in Amerika zitten,' was het enige wat ze over haar kwijt wilde. ik loop het tuinpad op en mijn hand gaat naar de bel als de deur openvliegt. er staat een meisje in deuropening, en het is niet Melissa. alles aan haar straalt uit hoe "fabulous" ze is. ze draagt lila allstars waar witte palmbomen op zijn gedrukt. haar bruine benen lijken eindeloos, ze draagt een kort, turqoise, wijd uitlopend rokje en een wit naveltruitje. ik haar krullende haar steekt een witte zonnebril en er ligt een glimlach op haar lippen waarvan ik niet verwacht dat die er snel af zal gaan. ik ben stomverbaasd als ik zie wie er voor me staat: niemand minder dan Eleanor Calder. het vriendinnetje van mijn idool, Hollister-model en een stijlicoon van mijn vriendin Anne.
'hey, jij moet Nikki zijn. ik ben Eleanor, Lis' huisgenootje en beste vriendin. ik heb er voor gezorgd dat ze uit haar miniscule flatje is en bij mij woont. ik haat alleen wonen en Lis is een schat dus ik dacht: waarom ook niet, het is toch alleen maar gezelig. jij had me natuurlijk hier niet verwacht, ik zou eigenlijk in Amerika zijn en vroeg Melissa niets te zeggen. ik ben bijna jarig en eigenlijk zou mijn vriendje, Louis Tomlinson van One Direction, me meenemen naar een paar plaatsen in Amerika, maar er was wat gedoe met het visum aanvragen dus nu vieren we het hier.' ik hoor haar geratel aan en heb nog steeds niet verwerkt dat ZIJ hier voor mij staat. ze wordt rood en verontschuldigd zichzelf, 'oepss, ik was even vergeten dat je Nederlands bent. je kan natuurlijk niet zo goed Engels.' ik glimlach schaapachtig en ik zie dat ze denkt dat ik zo reageer omdat ik haar niet versta. 'ik.... heet..... Eleanor...' zegt ze rustig. 'sorry, ik kan vrij goed Engels hoor. maar het feit dat jij hier voor mijn neus staat verbaasde me even.' ze giechelt en bloost weer, 'dat is een compliment denk ik dan maar. ik hoor gestommel en zie Melissa van de trap af komen. ik knuffel haar en het verbaast me hoe veel ze veranderd is. ik heb haar een half jaar niet gezien maar ze ziet er jaren ouder uit. 'hoe was je vlucht?' vraagt ze als ze me met mijn koffers heeft geholpen. 'prima dankje. ik ben alleen mijn pyjama vergeten.' ik kwam er op het vliegveld achter, maar de pyjama's daar waren echt ontzettend duur. 'haha, nou dat gaan we regelen toch. we kunnen meteen de stad ingaan als je daar niet te moe voor bent? ik wil je graag een rondleiding geven door de leukste stad ter wereld.' ik knik hevig, 'graag, ik pak even mijn portomonnee.' terwijl ik mijn handbagage doorspit en mijn portomonnee in een klein handtasje stop wendt Melissa zich tot Eleanor, 'ga je mee?' 'nee sorry, ik moet nog het één en ander doen. ik zie jullie straks.' met die woorden draait ze zich om en loopt ze de huiskamer in. 'zullen we gaan?' ik knik en sta op. ik heb niet meer dan de gang gezien van mijn "thuis" van de komende weken, maar er is nog meer dan genoeg tijd om het huis te leren kennen. het is heerlijk weer en daar moeten we gebruik van maken.
JE LEEST
Summer Love
FanfictionNikki gaat in de zomer naar Londen, maar dan staat ze ineens tegenover One Direction. haar vriendschap met Niall verandert in liefde, maar hoe gaat ze haar vriendje vertellen dat ze verliefd is op een popster. één ding staat vast, deze zomer zal Nik...