Hoofdstuk 35

501 19 1
                                    

'klaar?' vraagt Louis die opeens achter me staat. 'zenuwachtig,' geef ik toe. het is de dag dat de jongens optreden om hun nieuwe album te vieren. de hele zaal zit vol met gillende fans en ik ga zo als een duet met Niall hebben, alleen weet hij dat zelf nog niet. op dit moment legt een stralende Waliyha de laatste hand aan mijn make-up en monteert een ander iemand een kastje aan mijn kleding 'voor de microfoon,' legt ze uit, maar het maakt me niet uit. Ik ga zo Niall blij maken, dat is het enige wat telt. 'moet jij niet de laatste keer repeteren?' vraag ik Louis, die op zijn gamak een flesje frisdrank opendraait en een slok neemt, 'ik zei dat ik moest plassen.' Waliyha en ik schieten in de lach. 'wegwezen,' zegt Waliyha en als hij zijn schouders optrekt zet ze een achtervolging met een poederkwast in. 'oké, oké, ik ga al,' Louis slaakt een gilletje en rent dan de kleedkamer uit. Maar Eleanor, die nietsvermoedend binnenkomt staat in de weg en voor ik weet liggen ze samen op de grond. hoofdschuddend help ik ze overeind en Louis kijkt met een grote glimlach naar haar topje. ikzelf draag het topje met I ♥ Niall Horan erop, en zij dezelfde alleen dan met Louis' naam. 'ik kon het niet laten,' giechelt Eleanor en ze kust hem, 'veel succes, ik zit na Nikki's optreden met haar in het publiek.' Louis glimlacht en zwaait naar me,'veel succes zometeen. je kan het.' en dan is hij weg. 'je verloofde is gestoord,' zegt Waliyha als ze mij voor de laatste keer bekijkt. 'ik weet het,' straalt Eleanor. 'nog 9 minuten en 47 seconden,' klinkt er uit de boxen die in elke kleedkamer hangen. 'ik ga nog even plassen,' zeg ik zenuwachtig en ik ren naar het toilet. ik plas en laat dan koude waterstralen over mijn polsen stromen. inmijn gezicht zou nog verfrissender zijn, maar dan zou mijn make-up uitlopen. ik doe een stemoefening die ik al de hele dag door doe en zucht dan diep. ik ben er klaar voor. 

de eerste klanken van Live While We're schallen door de zaal en ik gluur naar mijn beste vrienden op het podium. Niall mag me natuurlijk niet zien en als hij Eleanor zou zien zou het opvallend zijn, dus we verstoppen ons achter crew-leden. als ze over de helft zijn met het vierde nummer slaat de paniek toe, hierna moet ik. voor het eerst ervaar ik echte plankenkoorts en ik weet niet hoe de jongens dit volhouden. Eleanor geeft me een kartonnen bord waar hetzelfde als mijn shirt op staat en ik pak een microfoon. 'je kan het,' knipoogt Eleanor als de laatste klanken van Over Again wegsterven. dan wordt het donker in de zaal. ik zie de verbazing op Nialls gezicht als zowel het scherm achter hem als alle lichten in de zaal uitgaan. 'we weten niet wat er aan de hand...' 'dat weten we wel,' onderbreekt Louis hem. 'want we hebben een kleine verassing voor je. klaar? hier komt ie.' op het scherm staat in grote letters SUMMER LOVE! ik haal diep adem en stap het podium op. Nialls gezicht staat vol ongeloof als hij mijn shirt en bord ziet. dan glimlacht hij, en zijn ogen stralen. ik leg mijn bord neer en ga naast hem staan. Liam lacht, 'ik wil dat iedereen in deze zaal meezingt met het volgende nummer. laat je horen voor Summer love!' er wordt gejoeld en de gitaren beginnen met spelen. ik kijk de zaal in en krijg een brok in mijn keel, dit zijn wel heel veel mensen. maar zodra Nialls hand de mijne vind, weet ik weer waarom ik hier ben. ik kijk naar Niall en breng naar de microfoon naar mijn mond. de woorden komen vanzelf mijn mond uit en na een  bibberig begin hervind ik mezelf en zing ik beter dan ooit. de andere jongens hebben een stap naar achter gedaan en Niall en ik zingen alleen voor elkaar. de vlinders gieren door mijn lichaam en ik voel me geweldig. als het nummer afgelopen is veegt Niall een traan weg en ik val hem in zijn armen. het applaus is alleen maar een bevestiging van mijn gevoel. hij drukt zijn lippen op de mijne en ik smelt. deze zoen zegt alles wat ik heb gevoeld sinds dat ik hem heb ontmoet en het voelt alsof er vuurwerk wordt afgestoken. net als ik besluit hem nooit meer los te laten kucht Louis in zijn microfoon, 'laat je horen voor Nikki Kamper!'. en met spijt laat ik de beste jongen van deze planeet los. ik werp hem een laatste kushandje toe voordat ik door de bodyguards met Eleanor op de eerste rij wordt gezet. we doen enthousiast mee met het gegil en de blikken van Niall doen me smelten. ik voel me net als het meisje wat ik was voordat ik Niall ontmoette en het voelt geweldig. maar na een paar nummers blijkt dat we toch niet alleen maar geluk kunnen hebben.

het zijn twee meisjes van een jaar of vijftien die de pret bederven. ze dringen zich naar ons toe en staan woedend voor ons. 'bitch, Niall kan veel beter krijgen dan jij, slet. hoepel godverdomme op naar je eigen land,' gillen de meisjes tegen mij en de rechter tuft in mijn gezicht. vol verbazing deins ik achteruit. maar de groep achter mij duwt me even hard terug. Eleanors ogen schieten vuur, 'hoe durf je haar zo te behandelen, Niall houdt van haar en zal nooit iemand anders willen. helemaal jou niet.' het meisje dat mij in m'n gezicht tufte schiet woedend naar voren en geeft Eleanor een knietje in haar buik. Eleanor klapt naar voren. het meisje wil nog een keer uithalen maar ze wordt weggehaald door één van de bodyguards, die allemaal gehaast op ons afrennen. de jongens op het podium hebben alles gezien en zijn gestopt met zingen. Louis rent naar de voorkant van het podium en helpt met hulp van de bodyguards Eleanor op het podium. ze heeft nog steeds haar armen beschermend voor haar buik en kijkt Louis bezorgt aan. Louis fluistert iets gerustellend in haar oor en ik weet dat ze aan hun kindje denken. ikzelf sta ondertussen ook al op het podium en voel Nialls armen om me heen, 'hebben ze je pijn gedaan?' ik schud mijn hoofd, 'ga maar door met je optreden. we zien jullie later wel.' ik pak Eleanors hand en trek haar met me mee. op het podium hoor ik Harry tekeergaan tegen zijn fans. verbaasd blijf ik staan en luister ik. 'hoe durven jullie zo om te gaan met de mensen van wie we houden. als zij ons gelukkig maken, wees dan alsjeblieft blij voor ons. we houden van jullie, maaar zoo maken jullie het ons wel heel moeilijk!' vol verbazing kijk ik naar Harry, die nu eerlijk zegt wat hij denkt. het volgende moment sta ik backstage. terwijl Waliyha me knuffelt eist Eleanor gillend dat er een dokter naar haar baby komt kijken. ze wordt in een stoel gezet en de dokter (die altijd bij optredens aanwezig is in het geval dat er iets gebeurt) luistert naar het baby'tje in haar buik. na een zenuwslopende minuut waarin Eleanor blijft zeggen dat ze voelt dat er wat mis is stelt de dokter vast dat er niks met het kindje is. 'maar ik stel voor dat je tot het einde van de zwangerschap geen risicovolle dingen doet. dit soort dingen kunnen altijd gebeuren als je je in een grote groep vol fans mengt.' 'geloof me,' zegt Eleanor terwijl ze over haar buik strijkt, 'vanaf nu kijk ik wel uit.' 

de rest van het cocnert kijk ik op een monitor achter de schermen. Eleanor heeft zich huilend in Louis' kleedkamer opgsloten. op Twitter is er een nieuwe Trending Topic die me toch wel blij maakt. #weloveEleanor&Nikkial staat al zo'n 10 minuten bovenaan. blijkbaar had iemand Harry's preek gefilmd,  want het staat overal op internet. ik ben al over de ergste shock heen besef ik dat dit er allemaal bij hoort, maar het heeft toch mijn avond verknald. 'ben je oké?' is het eerste wat Niall zegt zodra hij klaar is. 'El is in je kleedkamer,' zeg ik tegen Louis. Niall slaat beschermend zijn armen om me heen en kust me op mijn wang, 'het spijt me zo.' 'niet jouw schuld,' mompel ik en ik laat me op de bank zakken. een paar minuten later komen Eleanor en Louis bij ons zitten. ook de rest van de jongens komen de ruimte binnen. 'je had ons iets te vertellen?' vraagt Liam aan Louis. 'ten eerste wil ik jullie bedanken. Harry specifiek door mijn gevoel te verwoorden op het podium. en de andere jongens door te zeggen hoe geweldige vrienden ze zijn. maar dit was de druppel, ik ga trouwen en  krijg een kind. ik maak deze toer nog af, maar stop daarna met One Direction.

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu