Hoofdstuk 9

1.3K 15 1
                                    

het spel werkt als volgt. je hebt een stapel kaartjes. daar staan vragen op, bijv. beschrijf je eerste zoen,  waar ging de grootste ruzie met je ouders over. wie heb je een keer echt pijn gedaan, wat was je grootste leugen enz . iedereen moet antwoord geven en wie het heftigste/belangrijkste verhaal heeft verteld, mag de beker ijs en daar uit eten. Louis pakt het volgende kaartje en leest hem voor, Niall zit ijs te eten. 'waar heb je het meest spijt van in je leven?' hij kijkt me aan. 'jij eerst,' 'toen ik 14 was, heb ik geblowd, toen heb ik een ruzie met mijn beste vriendin van toen gekregen, het is echt uit de hand gelopen. ik ken haar al vanaf de basisschool en... we zijn nog wel vriendinnen maar het zal nooit meer worden als toen. en het ergste is dat ik zo stoned was dat ik me niks meer van die ruzie herinner.'  ze kijken me vol ongeloof aan. 'ik dacht dat jij zo braaf was.' zegt Liam. 'maar niet dus.' de rest verteld nog maar Niall schuift de beker al door. ik neem een grote hap ijs en pak het volgende kaartje. 'wat is het ergste waar jij getuige van bent geweest?' 'een auto-ongeluk' 'ik moest vluchten uit een brandend bos.' 'mijn broer en ik zaten 2 uur vast in een lift, hij viel flauw, en ik ben nu claustrofobisch.' 'een overval.' 'ik heb mijn zusje zien verdrinken.' er valt een stilte en iedereen kijkt Eleanor vol ongeloof aan. de tranen stromen over haar wangen. Louis slaat een arm om haar heen maar die slaat ze weg. ze zucht diep. 'ik was 9, zij 6. ze zat al op zwemles en kon prima zwemmen. maar ze wilde altijd per se met bandjes, toen ook,' ze veegt een traan weg. 'we zwommen in een meer in Corsica, mijn zusje en ik speelde in het water, mijn moeder dobberde op een luchtbedje en mijn vader keek naar ons vanaf het strand. we speelde tikkertje in het water en ik was 10 meter achter haar. haar zwembandje klapte en ze zonk naar de bodem, de andere gleed naar boven en ze was denk ik te verschrikt om te gaan zwemmen. ik dook meteen onder en sleurde haar naar boven, mijn moeder zwom al naar ons toe. ze bracht haar naar de kant en mijn vader en de strandwacht stonden al klaar. mijn moeder heeft me weggehaald, ik mocht het niet zien. niet hoe ze stierf. ik ben 5 jaar lang bang geweest voor water, durfde niet eens in bad. en elke keer als ik er aan denk moet ik weer huilen.' Eleanor kruipt op Louis' schoot en huilt heel hard. iedereen staat op en we geven haar een groepshug. ze veegt haar tranen weg en grijpt naar de Ben&Jerry's. 'die heb ik wel verdiend.' Liam pakt het volgende kaartje, ongeloofelijk dat dit nog een spel is.

'wanneer heb je voor het laatst gehuild en waarom? voor het laatst voor dit spel.' 'vanochtend.' zeggen Niall en ik tegelijk. 'zelfde rede denk ik.' de groep knikt begrijpend, iedereen is blijkbaar overal van op de hoogte. 'ik in het kinderziekenhuis. een meisje met kanker wat zeker dood ging had de droom dat wij voor haar gingen zingen, dat hebben we ook gedaan, iedereen moest toen heel hard huilen.' zegt Louis 'dat was voor mij denk ik ook de laaste keer.' voegt Liam er aan toe. 'ik had heel erg heimwee, twee dagen voordat jij kwam heb ik mezelf in slaap gehuild.' zucht Eleanor. 'ehm, ik denk toen ik deze tattoo liet zetten.' Harry stroopt zijn mouw op. de groep begint te lachen. 'wat nou,' verdedigd Harry zichzelf. 'ik heb toen ik klein was daar een keer heel erg allergie gehad en het deed heel erg pijn.' 'we geloven je' hikt Niall en hij wendt zich naar Melissa, 'kom maar op.' 'ijskoningin aan het woord, ik kreeg twee weken geleden gloeiend hete thee over mijn arm.' 'dat weet ik nog wel!' enthousiast begint Elanor te vertellen over hoe Melissa aan het gillen was, 'nu jij nog Zayn.' ik was hem haast vergeten, dit rondje was hij wel heel erg stil. 'vanmiddag,' zegt hij onverswchillig. 'waarover?' probeert Melissa. hij kijkt haar aan, alleen haar en ik voel zelf een rilling over me rug lopen. 'wil je weten waarom? omdat mijn zusje is weggelopen en dat ze in haar dagboek heeft geschreven dat ze zelfmoord wil plegen. daarom!!!' hij staat op, gooit zijn stoel naar achter en stormt weg. we kijken Liam aan, hij was vandaag veel bij Zayn. 'dat laatste wist ik ook niet, anders had ik het jullie echt wel verteld......' Niall zit naast me, hij is helemaal wit geworden. 'Liam, waarom heb je het niet verteld, waarom heb je het MIJ niet verteld.' er loopt een traan over Nialls wangen. 'omdat ik wilde dat je je geen zorgen hoeft te maken over haar. juist omdat ik weet hoe belangrijk zij voor je is.' Niall loopt weg, hij grist nog snel een beker Ben&Jerry's mee en loopt dan naar zijn kamer, die hij op slot doet. Liam loopt ook weg. ik kijk de meiden aan, maar zo te zien weten zij ook van niks.. 'ehm, een beetje uitleg misschien?' Eleanor kijkt Louis vragend aan. hij zucht diep, 'lang verhaal, maar oké, jullie hebben er recht op. Zayn heeft drie zussen, één daarvan is Waliyha, die is heel erg gepest altijd, en een paar jaar terug kreeg zij anorexia, ze is opgenomen in een kliniek en een halfjaar terug ofzo is ze weer terug thuis. alleen op school werd ze uitgekotst door iedereen, toen kwam ze dus bij een groepje punkers en ging ze helemaal veranderen. roken en drugs gebruiken enzo. en thuis ging het ook niet goed, ze heeft alleen maar ruzie met haar zussen en ouders, en nu is dus weggelopen en hebben haar ouders ofzo haar dagboek opengebroken. maar met Zayn heeft ze een speciale band, dus altijd als er wat met haar is wordt helemaal bezorgt en andersom.' 'en Niall?' vraag ik, denkend aan hoe heftig hij reageerde. 'vrienden, ze is een keer overvallen toen ze samen in de stad waren en toen kon ie niks doen, omdat hij met fans bezig was. toen heeft hij gezworen dat hij nooit meer zoiest liet gebeuren, maar dat is nu een beetje te laat.'

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu