Ik word wakker in een tweepersoonsbed. De andere kant is beslapen, maar leeg. Mijn jurkje ligt over een stoel, ik draag een veel te grote sweater. mijn tas met spullen staat naast het bed. ik vis er mijn favoriete zachtroze joggingbroek uit en trek hem aan. Ik loop de kamer uit, het is kwart over tien. Niall staat achter het fornuis, hij bakt een eitje. ‘héhé, terug je bed in, ik ben nog niet klaar.’ Hij loopt naar me toe, slaat zijn handen voor mijn ogen en duwt me terug de kamer in, ik draai me om. ‘Niall, ehm ik was gister een klein beetje dronken….’ Hij lacht, zijn lach is zooooooo schattig. ‘ja, dat heb ik gemerkt.’ ‘we hebben, gezoend. Maar meer weet ik niet. Ehm?’ ‘nee, rustig maar, we deden niks meer. Toen Harry aankondigde dat hij ging slapen, riep jij: ik bij Niall, je trok een sweater van mij aan, en sliep al voordat ik überhaupt klaar was met tandenpoetsen.’ ‘hmmmm, dan stink is dus.’ Ik blaas in zijn gezicht en hij begint nep te hoesten. Ik duw hem zacht. ‘maar, ik wilde gister wat zeggen, weet je nog?’ hij knikt. ‘nou ja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, en waarom ik dat gister niet heb gedaan, maar de drank, het moment en jij….. het spijt me.’ ‘wat is er? Zeg het maar,’ hij trekt me tegen zich aan, ik leg mijn hoofd tegen zijn borst. 'nou ja, ik, ik.... ik' stotter ik en ik kijk Niall aan, ik wil hem geen pijn doen. 'je hebt een vriendje hè?' vraagt Niall, zijn lip trilt een beetje. 'wist je het?' hij knikt en trekt wit weg. 'hoe?' vraag ik. 'Melissa had me al gewaarschuwt, maar ik wilde het niet geloven.' 'het spijt me zo, je hebt geen idee hoe erg het me spijt. schop me deur uit alsjeblieft, dat verdien ik.' hij schudt zijn hoofd, een traan glipt over zijn wang. ruw veegt hij hem weg. 'sorry, normaal ben ik niet zo'n mietje. maar ik kan je niet wegsturen. ik... je bent bijzonder, misschien is het een onmogelijke vraag maar kunnen we alsjeblieft vrienden blijven.' ik kijk hem aan en knik, de tranen rollen over mijn wangen. ik omhels hem, hij zet me op het aanrecht. 'ik wil niks liever, geloof hoe veel spijt ik heb,' zeg ik. 'ik geloof je,' hij veegt mijn tranen weg en kust me. 'bedankt voor gister, Nikki, het was perfect.'
het eitje is aangebrand, maar ik geniet van mijn croisantje. Melissa komt binnen, in gesprek met Eleanor, ze gaan ook aan tafel zitten. 'goedemorgen, ah lekker, mag ik ook een croisantje.' ik geef Melissa een croisantje. 'we moeten werken.' zucht Eleanor. 'weet ik, om twaalf uur,' ik zet mijn bord op het aanrecht, trek de vaatwasser open en doe hem gillend weer dicht, mijn, of eigenlijk Nialls sweater is helemaal nat. 'die staat aan,' zegt Melissa nuchter. 'nou ja, ik wilde toch al gaan douchen.' ik loop naar de badkamer, hij is op slot, ik klop op de deur, 'hallo, wie is daar, ik wil ook nog douchen dus houd je het kort.' ik krijg een snauw terug, die heeft ook last van een ochtendhumeur zeg. Liam komt zijn kamer uitlopen, 'Zayn, hij heeft amper geslapen.' zegt hij en hij kijkt naar de deur waarvoor ik sta te wachten. 'kom maar, er is nog een badkamer. heb je al een handdoek?' hij loopt met me mee naar een andere badkamer en geeft me een handdoek, alles dondert uit mijn handen. we ruimen samen alles op, de inhoud van mijn toilettas ligt over de hele vloer, ik grijp snel naar mijn maandverband en stop die in mijn broekzak, gênant. 'dankje, ik heb mijn ochtend niet.' 'ik zie het, je vest is nat, en je hebt gehuild en je laat mij opruimen. moet ik me zorgen maken.' 'shit, is het te zien dat ik gejankt heb, en nee, je hoeft je geen zorgen te maken.' 'mooi zo,' hij loopt de badkamer uit en ik doe snel de deur dicht.
als ik heb gedouched, me opgemaakt heb, me haar heb gedaan enzovoort is het al elf uur. Melissa staat te bellen in de gang, en ik plof naast Harry op de bank. 'er komt geen zinnig woord uit Niall die vanochtend nog vrolijk was, wat is er gebeurd tussen jullie?' vraagt hij bezorgt. 'ik heb een vriendje, en dat is niet Niall.' hij knikt en vraagt gelukkig niet door. 'ben je niet boos?' vraag ik voorzichtig. 'dat is iets tussen jullie, en je was net zijn was aan het doen dus volgens mij is het nog niet vreselijk uit de hand gelopen.' ik glimlach. 'ik had een ongelukje met de vaatwasser, en ik had zijn kleren aan.' hij richt zich weer op de tv. verslaafde, denk ik bij mezelf. Eleanor komt binnen, in haar feestjurkje. vragend kijk ik haar aan. 'ik had geen andere kleren mee, alleen schoenen. staat stoer hè, sneakers onder zo'n jurkje.' 'dus je gaat de hele dag werken in die jurk.' ze knikt en kijkt naar de grote klok op de muur. 'we moeten wel gaan, we moeten nog lopen naar het metrostation' ik knik en sta op, Melissa komt de kamer in, 'we moeten maar eens gaan,' zeggen we tegelijk. we nemen afscheid van Harry en Louis die in de kamer zitten, Niall en Zayn zitten op hun eigen kamer en Liam is bij Zayn. we nemen afscheid en spreken af voor vanavond. Louis loopt met ons mee tot de deur.
JE LEEST
Summer Love
FanfictionNikki gaat in de zomer naar Londen, maar dan staat ze ineens tegenover One Direction. haar vriendschap met Niall verandert in liefde, maar hoe gaat ze haar vriendje vertellen dat ze verliefd is op een popster. één ding staat vast, deze zomer zal Nik...