Hoofdstuk 16

1.2K 17 4
                                    

'wat doe jij nou hier?' ik gris mijn bladmuziek voor Niall's neus weg. 'wat doe je, misschien is dat persoonlijk,' ik kijk Niall woedend aan. wat denkt hij wel niet, op mijn kamer in mijn spullen neuzen. 'wat is er met jou aan de hand?' Niall kijkt me eerst verbaasd en dan boos aan. 'je beantwoordt mijn berichtjes en telefoontjes niet, ik heb je al dagen niet meer gezien en toen duwde je me weg. wat is er met je?' ik haal mijn schouders op en plof neer op mijn bed. 'luister, ik geef om je. maar nu doe je heel raar. ik moet aan Louis vragen hoe het met je gaat,' Niall kijkt me onbegrijpend aan. 'sorry, ik weet niet..... ik ben gewoon....' 'weet je, laat maar. als dit te moeilijk voor je is.' 'nee, nee,' ik kijk Niall smekend aan. 'waarom doe je dan zo?' 'ik weet het niet,' ik zucht en laat me languit vallen. 'maar...' 'kunnen we het niet gewoon vergeten?' 'heel graag,' Niall kijkt opgelucht, 'wil je wat eten?' hij glimlacht. 

'goedemorgen,' zeg ik de volgende dag als ik bij Louis ben. 'hey,' hij straalt. 'waarom ben jij zo vrolijk?' ik pak een chocolaatje uit de doos op zijn nachtkastje. 'ik mag volgende week vrijdag naar huis. ik moet nog wel rustig aandoen, maar ze gaan ervan uit dat mijn borstkas weer normaal functioneert tegen die tijd.' 'top, ik weet zeker dat iedereen je heeft gemist. vrijdag komt toevallig ook mijn beste vriendin aan in Londen.' ik vertel over Lara en neem dan weer één van de fanmail-dozen op schoot. ik maak een envelop open en lees de afzender. 'van Olivia Stone uit Florida, de Verenigde Staten.' 'wat zegt ze?' 'hoi Louis, hoe gaat het. ik ben je grootste fan. weet dat alle directioners uit Florida van je houden. houd van je!!' 'ehm, zeg maar: bedankt voor je brief, ik houd ook van jullie. groetjes aan iedereen, Lots of Love Louis.' één van de vele brieven die we beantwoorden. 

de week vliegt voorbij, elke dag is zo'n beetje hetzelfde, werken, naar het huis van de jongens voor Niall en Louis, eten, met muziek bezig zijn, slapen. het is woensdag en vrijdag komt Lara aan. ik duw de huiskamersdeur open van de jongens, 'goedemorgen,' Harry zit op de bank, met zijn laptop op zijn schoot. 'hoi,' hij klapt zijn laptop dicht. 'wat deed je?' ik plof naast hem neer. ' ik keek the adventurous adventures of One Direction, echt geniaal,' er verschijnt een lach op zijn gezicht. 'o ja, dat ken ik wel, vind je het leuk?' hij knikt heftig, 'ja echt wel, grappig om iets over jezelf te lezen, zijn er meer van dat soort verhalen?' 'o jazeker,' ik pak zijn laptop en start internet op: www.wattpad.com, 'zoek maar op: Harry Styles fanfictie,' en ik laat de verbaasde Harry achter. ik loop naar Niall's kamer, hij is push-ups aan het doen. 'hey lekkertje,' zeg ik terwijl ik in de deuropening sta. achter me hoor ik Harry ingeheouden lachen, ik negeer het. Niall schrikt op en grijnst. 'te klef?' vraag ik terwijl ik hem een kus geef. 'ja, maar geloof me. ik vind het echt niet erg om lekkertje genoemd te worden.' ik lach en trek hem mee naar het balkon, waar ik over de enorme tuin uitkijk. 'dit is zo mooi,' zucht ik. 'weet ik, jammer dat ik weg ga.' 'wat? ga je weg?' hij knikt sip. 'ja, maar dat wilde ik ook zelf. weetje, het is een beetje ingewikkeld maar..... de jongens zijn mijn hele leven en ik heb vrienden en familie die ik nooit meer zie. we willen gewoon wat privacy. Harry en Louis blijven hier wonen, dus het blijft wel ''ons'' huis, maar ja..... over 2 maanden ga ik waarschijnlijk al verhuizen, nog voor ons tweede album.' hij slaat zijn armen om me heen, 'maar over 2 maanden is alles anders,' hij geeft me een kus in mijn nek. 'dan ben ik weer thuis,' ik kijk Niall aan. hij knikt, 'maar nu nog niet.' ik glimlach weer, 'dat is zo.'

de volgende 2 dagen maak ik alles klaar voor Lara, en op vrijdagmorgen vertrek ik zenuwachtig richting het vliegveld. rond twaalf uur ben ik op Heathrow, en Lara zou er pas rond één uur zijn. ik zucht en slenter richting een lunchroom, waar ik muntthee en een stuk appeltaart bestel, mijn twee lieveingsdingen. ik neem een hap van mijn appeltaart en kauw op de taaie stukjes appel. getver!!! dat dit zich appeltaart mag noemen. het zal wel aan mij liggen want de ober kijkt me raar aan. maar ik ben toch echt andere appeltaart in Nederland gewend. mijn mobiel gaat over: if i'm louder, would you see me..... snel neem ik op, ik moet echt m'n ringtoon veranderen, want dit is een beetje opvallend. 'hé, ik ben nu geland. ik denk dat ik over een half uurtje in de vertrekhal sta.' 'oké,' zeg ik, blij om Lara's stem te horen. terwijl ik mijn ringtoon probeer te veranderen loop ik richting de vertrekhal. mog in mijn mobiel verzonken loop ik tegen een vrouw en een klein kindje op. het kleine jongetje wankelt en ik vang hem nog net op tijd op. 'oeps, het spijt me vreselijk,' zeg ik terwijl de vrouw tegen me aan het schreeuwen is. ze spreekt een andere taal en ik maak er uit op dat het Italiaans is. snel berg ik mijn mobiel op en loop ik richting... wacht, ik heb geen idee waar Lara aankomt. maaar blijkbaar kan ze gedachten lezen want mijn mobiel over: get out, get out, get out of my head... 'beter,' fluister ik en ik neem op. 'met de alarmcentrale, zeg het maar.' Lara lacht. 'ik kom aan bij gate D, dat je het weet.' 'top, zie je zo,' ik pak een bagagekarretje en race tussen de mensen door naar gate D. zenuwachtig sta ik te wachten en probeer Lara te spotten tussen de mensen die naar buiten stromen. dan zie ik het pikzwarte haar van Lara. 'Laartje!!!!' gil ik en ze wurmt zich in mijn richting. we knuffelen elkaar fijn. 'ik heb je gemist,' fluistert ze, 'India was geweldig maar het was alleen maar een week naar mijn oma (Lara's moeder komt uit India). en Nederland was doodsaai. en? hoe was het hier.' 'ehm, er is nogal veel gebeurt....' ik vertel Lara alles. 'oké,' zegt ze langzaam als ik klaar ben. 'dus als ik het goed begrijp, moet je kiezen tussen een jongen die na 3 jaar het dronken uitmaakt via de telefoon, of Niall Horan, op wie je smoorverliefd bent en hij op jou.' 'zo klinkt het wel heel makkelijk hè?' lach ik. 'volgens mij is dat het ook.' ik bloos 'je hebt gelijk,' mompel ik. 'maar ik weet het niet, ik kan Thijs nog niet helemaal afsluiten.' 'logisch, dat duurt even. maar geloof me, ooit zie je in dat hij het niet waard is.' 'vast. einde onderwerp graag.' 'oké,' Lara geeft me een knuffel.  

'hey, mag ik je voorstellen aan mijn beste vriendin Lara. Lara dit is Eleanor, mijn huisgenootje. en dat is Liam, een vriend,' ik wijs op Eleanor en Liam die op de bank zitten. Lara hapt naar adem. ze is de grootste Liam-fan die ik ooit heb gezien. Liam loopt op Lara af en geeft haar een kus op haar wang, precies zoals we hadden afgesproken. Lara vecht tegen haar tranen en ze valt bijna om. 'ik ga weer, we moeten naar de studio, ze zijn wanhopig,' Liam geeft Eleanor een knuffel en woelt mij door m'n haar, waardoor het ontploft lijkt. 'doei Lara,'  dan loopt hij naar buiten. Lara gilt, 'oh my god, oh my god, OH MY GOD!!!!!!' ze kijkt Eleanor met grote ogen aan, 'jij... bent... Eleanor... Calder.' 'jazeker, en jij komt in mijn huis wonen.' Lara maakt een piepgeluidje en zakt neer op de bank. 'ik zit naast Eleanor Calder en Liam Payne gaf me net een kus. ze kijkt me vol ongeloof aan. 'wil jij hier ooit nog weg?' ik en Eleanor schieten in de lach. 'nee,'  denk ik bij mezelf, 'ik wil hier nooit meer weg.'

'hoooooi,' Melissa zwaait vanuit de tuin, waar ze de planten water staat te geven. ze veegt haar handen af aan haar broek en geeft Lara een knuffel. 'leuk je weer te zien.' ze kennen elkaar natuurlijk al van mijn verjaardag. 'godverdomme,' klinkt het vanuit de gang. het is Waliyha. 'ben ik die fucking eieren vergeten. moet ik zeker weer dat pokkeneind terug... oh hey, ik ben Waliyha Malik.' Waliyha glimlacht, haar bui is compleet omgeslagen. 'ik ben Lara,' bloost ze. 'dus jij.....' ze kijkt me aan. 'oké, sorry. maar ik had een hoogblond meisje bij je voorgesteld. niet ehm...' 'Indiaas,' help ik Waliyha. 'dat bedoel ik.' Lara schiet in de lach, 'volgens mij kan ik het met jou wel vinden,' knipoogt ze.  ik en Lara gaan de eieren halen zodat Waliyha met een welkom-thuis taart voor Louis kan beginnen. 'zie ik en een beetje uit?' Eleanor heeft een strappless bloedrood jurkje aan. door haar bruine huid en stralende ogen lijkt ze net een soort godin. 'vergeleken bij mij ben je het mooiste schepsel op aarde.' Waliyha's handen zittten onder het beslag en ze heeft een joggingpak met daarover een felgekleurd schort aan. 'ik ga vast,' Eleanor zet een zilveren tiara op haar hoofd. 'hij is er pas over drie uur, is er nog zoveel te doen dan?' Melissa komt in haar badjas en een tandenborstel in haar hand de kamer binnen. 'vast wel, ik wil dat alles perfect is. want Louis heeft de laatste drie dagen zitten zeiken als een klein kind.' Lara komt de kamer binnen, ze is ook al klaar. 'ik ga ook mee, dan kan ik alvast kennis maken met de rest van de band,' ze geeft me een knipoog, draait een rondje en slaat de deur dicht. buiten zien we voor het raam twee helemaal uitgedoste meisje lopen, terwijl een klein jongetje op zijn skateboard met een modderbruin shirt en een gescheurde broek langsr rent. 'TADA!!!' Waliyha laat een geweldige taart zien. zij en Joe hebben samen een schets gemaakt en het zit vol met Louis' lievelingssmaken. het moet wel lekker zijn.

het huis van de jongens is helemaal versiert met ballonnen en slingers. er zijn een paar tafels aan elkaar geschoven en die staat volgeladen met eten en drinken. Eleanor heeft speciaal een verhoginkje gemaakt voor Waliyha's taart, waar iedereen kwijlend naar zit te kijken. er zijn hheel veel mensen. ik herken Lottie, wie zich voorstelt aan haar ouders. verder zijn er nog vrienden en familie van Louis en een schoolvriendin van Eleanor. die enthousiast begroet wordt door een           - laten we het maar netjes houden - aangeschoten Zayn. de avond is top en het eten geweldig. Louis heeft de hele avond een grote glimlach op zijn gezicht gehad. het wordt laat en uiteindelijk zijn we rond drie uur thuis. hyper en blij omdat je in Nederland wel al vanaf je 16e mag drinken. waardoor Waliyha de enige is die nog nuchter is. Lara heeft zich de hele avond gedragen alsof ze iedereen al jaren kent en we ploffen neer op mijn bed. waar ik Lara uiteindelijk uitduw waardoor ze op de matras gaat liggen die de komende 2 weken als haar bed gaat dienen. ik kijk nog even naar Lara, die al binnen een kwartiertje knock out lag te slapen en moet dan ook zelf toegeven aan mijn moeheid. morgen moeten we namelijk de middag werken. ik bedank Hit The Lights dat ze op zaterdag pas vanaf 1 uur open zijn en sluit mijn ogen. en nog voordat ik het doorheb ben ook ik aan het dromen over de afgelopen avond, waar ik alleen maar lol had kunnen maken. het is hier zo perfect

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu