Hoofdstuk 10

1.3K 23 3
                                    

het was ech een supergezellige avond en voor we het wisten was het alweer half 2. Niall, ik,  Melissa en Zayn ruimden alles op en de rest ging al naar bed. ik neem Niall mee naar de keuken. 'ehm, Niall, nou ja gister sliep ik bij jou, en ik weet niet of jij het vervelend vind dat dat vanacht weer zo is want......' ik kan niks meer bedenken. 'het is oké. ik heb er geen probleem mee.' opgelucht knik ik en ga ik naar de badkamer. ik poets snel mijn tanden en trek mijn pyjama mee. 'cute.' Niall knikt naar mijn pyjamashirt, ik bloos en kruip onder de dekens. 'slaap lekker Niall.' 'weltruste kleintje.'

Niall schudt me wakker. 'Nikki, je wordt gebeld.' hij heeft m'n mobiel in zijn hand. ik wordt knalrood. niet omdat ik wordt gebeld, maar omdat mijn ringtone Nialls solo in More Than This is. gelukkig is het donker en ziet hij mijn gezicht niet. ik neem mijn mobiel op en kijk op de klok. 4:13. 'sorry' mime ik. hij haalt zijn schouders op. 'met Nikki, wie ben je en waarom bel je zo laat?' Niall glimlacht om mijn Nederlands. ik schrik me dood, het is 4 uur 's nachts, bij de meeste mensen die ik ken 5 uur. er zal toch hopelijk niks ergs zijn gebeurd. 'met Thijs,' zijn stem klinkt raar, hij is dronken. 'Thijs, is er wat ergs gebeurd.' roep ik geschrokken. 'nee, ja misschien voor jou, ik heb een meisje ontmoet en ben verliefd op haar. we hebben gezoend en dus maak ik het uit.' ik voel me misselijk en word woedend. hoe durft hij het dronken uit te maken, we hebben 3 jaar iets gehad maar dat maakt hem blijkbaar niks uit. Niall heeft het licht aangedaan en slaat zijn armen om me heen. 'ssssssssst, alsjeblieft vertel wat er is gebeurd, ik kan het niet aan om je zo te zien.' ik merk nu pas dat ik huil. 'het is uit.....' ik val tegen Niall aan. 'wat een eikel om jou te laten gaan.' 'wat was ik een eikel om jou te laten gaan.' ik kijk Niall aan. 'ik snap niet waarom ik om hem huil terwijl ik nu bij de jongen ben waar ik verliefd op ben.' 'je bent verliefd op me?' vraagt Niall ongelovig. ik knik. hij lacht. 'maar ik kan niet geloven dat hij het heeft uitgemaakt. we hebben drie jaar gehad. waar haalt hij het lef vandaan om het midden in de nacht dronken uit te maken?' 'geen idee, maar ik weet wel dat jij dit niet verdient. echt niet Nik.' 'dankje Niall. je bent super.'

'goedmorgen.' ik ga als laatste aan de ontbijttafel zitten. 'haha, je hebt krullen, staat cool,' Waliyha woelt door haar haren en bedankt me, 'ik zag een krultang liggen en moest hem wel uitproberen.' ik leg een chocoladecroissantje op mijn bord en schenk thee in. 'wat was er vannacht. je was aan het praten, Nederlands en Engels.' ik leg uit wat er is gebeurd. Waliyha kijkt me niet begrijpend aan. 'je bent Nederlands?' vraagt ze 'dat me dat nog niet is opgevallen. mag ik je feliciteren, voor een buitenlander heb je een perfect accent.' 'ik doe tweetalig onderwijs, een tijdje sprak ik beter Engels dan Nederlands.' 'je zit nog op school?' Liam kijkt me verbaast aan. 'ik ben geslaagd voor mijn HAVO-examens. maar bij ons is het een beetje vaag. je kan dus tot de herfstvakantie kiezen of je VWO blijft doen, of je stopt met school.' leg ik uit. ik neem een hap van mijn broodje, de chocolade druipt over mijn kin. 'oké, plannen van vandaag. wij zijn tot 6 uur in de studio. 's avonds gaan ik en Eleanor uit eten en naar de kermis. Zayn en Waliyha gaan naar de film......' Louis kijkt mij en Niall vragend aan.'en Niall heeft een verrassing voor Nikki.' zegt Niall geheimzinnig. 'en wij vermaken ons wel,' zegt Melissa 

'hé Nik, vind je het erg als Waliyha ook bij ons komt wonen, dan hebben we een jongens- en een meidenhuis?' 'tuurlijk gezellig,' ik kijk op de klok. 'maar moeten we dan niet zo'n beetje naar het huis?' we pakken onze spullen, ruimen een beetje op en proppen ons dan in Melissa's autootje. Waliyha heeft geen spullen dus we hebben Zayns creditcard gekregen om te shoppen. Waliyha loopt te vloeken omdat ze haar haarverf is vergeten, 'de kleurtjes zijn niet permanent.' probeer ik haar op te vrolijken. 'ik wil een make-over.' zegt ze beslist. ik kijk haar aan. ze draagt een donkerblauw fluwelen korset en een zwarte kante rok, ze heeft hoge veterlaarzen en heel veel sieraden om. 'dat kan je wel aan mij overlaten.' 

'o mijn god.' ik spoel Waliyha's haar uit. ik heb het net zwart geverfd. we hebben uren in de stad lopen dwalen en heel veel gekocht. ze draait haar haren in een handdoek en gaat zich omkleden. een kwartiertje later komt ze beneden. ze heeft een lila hotpants aan en een lichtblauw shirtje. haar zwarte haar, wat ze weer gekruld heeft, valtover haar schouders, 'je ziet er zooooo mooi uit.' zucht Eleanor, ze komt binnen met een dienblad waar vier bekers ijs op staan. 'uit haar eigen ijsmachine, cola-slushpuppies.' zegt Melissa en ze pakt een beker. ik krijg een sms-je binnen. ik haal je op om half 7, zorg dat je dan al gegeten hebt. tip: trek onder je kleren een bikini aan. xxx Niall ik zie dat het al kwart voor zes is. 'shit!!!! Lis, jij moet me helpen, wil jij een tosti en een salade maken? dan ga ik me nu omkleden.' ik neem nog een slok van mijn slushpuppy en sprint dan naar boven. aaaaaaaaaah, brainfreeze. ik trek snel een bikini aan en een supercute lavendelkleurig jurkje met kanten mouwtjes. op zoek naar waterproof make-up. mijn haar doe ik in een vlecht die over mijn schouders valt. ik stommel naar beneden. ik trek Eleanors pumps aan en ga aan tafel zitten. ik eet Melissa's tosti op en ren naar boven, om m'n tanden te poetsen. de bel gaat. ik kijk op mijn mobiel, 5 voor half 7, waarom komen jongens altijd zo op tijd. ik doe nog snel een ketting om en loop dan naar beneden. Mellissa kijkt me lachend aan. 'niet mij uitlachen, dat is niet lief.' ik tik haar op haar neus en trek de deur achter me dicht. Niall loopt naar me toe en pakt mijn hand. hij draait me een rondje, ik giechel. hij ziet er zo mooi uit, ik merk dat hij zenuwachtig is. we lopen naar zijn auto. 'je ziet er weer zo mooi uit, echt niet normaal.' ik bloos als hij dat zegt. 

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu