Hoofdstuk 24

1K 48 18
                                    

ik scrol mijn berichtenlijst door, ik heb allemaal sms-jes gestuurd die ik niet gestuurd heb. snel stuur ik een massabericht: hi iedereen, het spijt me als je rare berichtjes van me hebt gekregen. ik was het niet en ik heb geen idee wie wel.... ik ga op onderzoek uit en hopelijk vind ik degene wie dit gedaan heeft. xxx Nikki nog steeds verbaast loop ik naar beneden. 'meiden, er is volgens mij wat raars met mijn....' ik kijk naar Melissa en Eleanor, die aan tafel zitten. er liggen schriften, mobieltjes en een laptop. ze zijn druk aan het schrijven en lijken geen aandacht voor mij te hebben. ik pak een appel en plof naast ze neer. 'wat doen jullie?' 'een plan bedenken,' zegt Eleanor geconcentreerd. ik kijk Melissa met verbaasdde blik aan. 'we schrokken gister nogal toen we Waliyha zagen. en ze huilde heel hard toen we afscheid namen. en ze zei iets tegen Eleanor waaruit ze opmaakte dat ze het niet lang meer zou redden thuis. dus we gaan een "red Waliyha" plan bedenken. uren zijn we bezig met de idiootste plannen te bedenken. tot Melissa's mobiel trilt. ze pakt hem op en kijkt op haar scherm. dan draait ze hem naar mij toe. ik lees het berichtje. het is een haatbericht, van mij. de tranen springen bijna in mijn ogen, wie doet me dat aan?

de twee dagen daarna krijgt geen van mijn contacten nog een een haat-smsje. maar Melissa komt wel met wat anders aan zetten. 'Nikki, wat is dit?' ze draait haar laptop naar me toe. ze zit op de twitter profiel van Nikki Kamper, maar dit is niet mijn profiel. alle informatie in haar bio klopt met mijzelf, het is dus geen wildvreemde. ze tweet alleen maar over hoe verliefd ze op Niall is en schept heel erg op. ik scroll door haar tweets en heb het gevoel dat ik zo ga kotsen, wat een slijmbal. maar dan zie ik haar volgers aantal: 46.938 volgers. al die mensen denken dat ík degene ben die dat schrijft. dit is een fake profiel, alleen dat weten de directioners niet! 'dat... dat is niet mijn profiel,' stamel ik. 'wie doet dat toch?' Melissa klapt haar laptop dicht. 'ik zou het niet weten, maar het zou me niks verbazen als het dezelfde is als wie m'n mobiel heeft gejat.' 

'hoort erbij, dat weet je zelf toch ook?' zegt Eleanor onverschillig, 'haters zijn kut, maar je moet wat over hebben voor de liefde.' 'dus je bedoelt dat er iemand er bij jou voor zorgde dat mensen je gingen haten? mensen waarvan je wilde dat ze je niet zouden haten, door zich voor te doen als jou en dan als een bitch te gaan gedragen?' 'nee, maar ben jij al ontelbaar veel keer met de dood bedreigd? wordt er als je met je vriendje over straat loopt op je getuft? haten mensen alles wat je doet? maken ze de genantste foto's, alleen omdat ze je dan voor schut kunnen zetten en zeggen dat je hun idool niet waard bent?' ik verbaas me erover waarom er geen tranen in haar ogen staan. 'je moet stevig in je schoenen staan om  te houden van iemand, ondanks dat je daardoor wordt gehaat.' ik weet niet of ik dat wel kan. maar als ik dan aan Niall denk, die mij voorstelt als zijn nieuwe vriendin, weet ik waarom Eleanor niet gebroken is. de mensen die er toe doen, behandelen je zoals je waard bent. en dat geeft me nieuwe hoop, waarom zou je bevestiging zoeken van duizenden die er niet toe doen, als je het ook van tien mensen kan krijgen die er wel toe doen?

de sms-jes en tweets nemen toe, en de fans krijgen een steeds grotere hekel aan me. als er foto's worden gemaakt, zeggen ze met een sarcastisch stemmetje: 'moet ik deze even naar je toe sturen, dan kan je daarna weer op twitter zetten hoeveel we van je houden, niet dus.' Louis geeft me een tijdschrift waar een interview in staat met @Nikki_Kamper. ik lees de vragen door:

Nikki Kamper, het Nederlandse vriendinnetje van Niall Horan, stuurden wij vragen via Twitter. 

Nikki, hoe leerde jij Niall kennen? via mijn nichtje, zij is de huisgenoot van Eleanor, en het was liefde op het eerste gezicht tussen mij en Niall.

mensen zeggen dat je al een vriendje had, is dat waar? ja, maar Niall valt niet op zomaar iemand en ik verkoos hem boven mijn oude vriendje.

ik smijt het tijdschrift weg zonder de andere vragen te lezen. 'is het eigenlijk illegaal om een nepprofiel te maken?' 'weet je zeker dat je door ruzie te krijgen je beter gaat voelen' ik zucht,  ik berijk er toch niks mee. 'maar als het erger wordt ga ik haar aangeven ofzo.' 'het is gewoon een fan,' Louis draait  rondjes op de bureaustoel, waarom is hij zo irritant? 'een fan die zich compleet voordoet als mij!' 'ja, dat wel. maar lieve schat, er gebeuren nog wel meer dingetjes in je leven waar je niet blij mee bent' 'dit is niet het eerste dingetje waar deze lieve schat niet blij mee is,' imiteer ik hem. hij steekt zijn tong uit, 'zal ik het voor je oplossen Princess?' Louis pakt zijn mobiel en begint druk te typen, na een minuut draait hij zijn mobiel naar me toe. het is zijn twitter profiel waar hij een tweet heeft geschreven: @Nikki_Kapmer is een fake profiel van mijn goede vriendin Nikki. volg allemaal @Princess_Kamper in plaats van @Nikki_Kamper : ). dat ik daar zelf niet aan gedacht had. ik pak zelf mijn mobiel en ga naar @Nikki_Kampers profiel, ze heeft binnen 2 minuten al meer dan 10.000 volgers minder. ik lach, ongelooflijk hoe snel mijn problemen zijn opgelost. en al mijn contacten weten nu dat ze mijn haat-sms'jes moeten negeren. 'je stelde je best wel aan, wist je dat?' Eleanor rolt met haar ogen. 'ssst, niet zeggen,' giechel ik. 

'Zayn, Waliyha is ongelukkig daar. waarom vind je het niet goed dat ze naar Londen komt?' smeekt Eleanor 'dat snap je toch niet. ik ben zelf gestopt met school en ik wil dat Waliyha zo goed mogelijk terrecht komt.' 'ze is ongelukkig daar. als ze ergens op haar plek is, is dat hier.' 'maar...' 'Zayn, je weet dat ik gelijk heb.' 'maar wat moet ze dan hier, wat moet ze hier doen dan?' 'ze wil bij jullie achter de schermen werken. als visagist of stylist ofzo,' bemoei ik me ermee. Zayn krijgt lichtjes in mijn ogen en glimlacht, 'zou ze dat echt willen?' ik knik. 'maar...' probeert Zayn nog, maar ik zie dat hij niks liever zou willen dan toeren en tegelijkertijd bij zijn kleine zusje zijn. 'hebben jullie een plan dan?' vraagt hij uiteindelijk. Eleanor juicht en vertelt Zayn het plan. '.... en volgende week vrijdag gaan we naar Bradford om Waliyha te "redden".'  ik lach door het enthousiasme van Eleanor als mijn telefoon trilt. ik krijg een berichtje van ..... van mezelf: slim, je hebt je twitter profiel terug, maar zo makkelijk kom je niet van me af. dit is pas het begin, je leven wordt een hel, wacht maar af....

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu