Hoofdstuk 36

441 21 9
                                    

nu weet ik wat mensen bedoelen met een oorverdovende stilte, het lijkt alsof de hele wereld zijn adem inhoudt. ik laat Louis' woorden heel langzaam tot me doordringen. hij        stopt        met         One         Direction. het voelt alsof ik in trance ben en laat mijn blik over Louis' beste vrienden gaan. Zayn kijkt vol woede en onbegrip, hij kijkt in de lucht alsof hij van zichzelf tot tien moet tellen. Harry kijkt Louis aan en knikt langzaam, ik weet dat ze het er al vaker over hebben gehad en hij het begrijpt. Liam kijkt de lucht in, alsof hij een oplossing probeert te bedenken, maar die is er niet. het is vreselijk wat er nu aan de hand is, helemaal omdat ik het idee heb dat er zo een gigantische ruzie aan zit te komen. ik voel Nialls hartslag alsof het het enige geluid op de wereld is. ik kijk naar hem, zijn ogen zijn dof en leeg, precies zoals ik me ook voel. ik probeer woorden te voelen voor mijn gevoel, maar die zijn er niet. ik wil gillen, Louis slaan, maar ik snap hem ook. ik weet dat Niall ook ooit voor dit probleem komt te staan, het is maar te hopen dat hij snapt dat hij 1D niet zomaar kan verlaten. Liam doet zijn mond open maar slaat hem dan weer dicht, niemand weet wat er gezegd moet worden. Louis zit zelf verstijfd door de impact van zijn woorden naast Eleanor. zijn lippen vormen het woordje 'sorry', maar er komt geen geluid uit zijn mond. zijn gezicht staat vol pijn, maar ook opgelucht dat hij eindelijk een beslissing heeft gemaakt. uiteindelijk is Eleanor het die de stilte verbreekt.

'nee...' zegt ze vol verbazing. ze kijkt hem met grote ogen aan, 'nee!' 'hoe bedoel je nee?' vraagt Louis, zijn stem slaat over en hij lijkt iet op de Louis die ik ken. 'nee, je gaat helemaal niet stoppen met One Direction,' zegt Eleanor beslist. als ik niet zo stomverbaasd was door wat er op dit moment voor me afspeelt was ik in lachen uitgebarsten. Eleanor heeft haar armen over elkaar geslagen en Louis kijkt hulpeloos om zich heen. 'm... maar ik dacht,' stamelt Louis. 'schat, ik doe dit voor ons. ik heb genoeg geld, we kopen een huisje aan het strand en gaan daar samen wonen, met onze baby. we kunnen gelukkig zijn zonder dat ik altijd rekening met anderen hoef te houden. Eleanor, we worden gelukkig.' Eleanor kijkt hem hoofdschuddend aan, 'Louis,' fluistert ze, de tranen staan in haar ogen. 'als het zou kunnen zou ik het zonder twijfel doen, maar het werkt niet, dat weet je zelf ook. je hebt het over gelukkig zijn, maar denk je dat we gelukkig worden door elke seconde met z'n drieën te zijn? denk je echt dat jij er gelukkig van wordt door te stoppen met One Direction. en denk je dat we met z'n drieën kunnen zijn? dat de fans stoppen met je achterna zitten? ze gaan mij de schuld geven Louis, ze gaan me haten, en onze zoon ook! ze moeten me accepteren, ik wil niet meer geheim houden dat ik zwanger ben. ze vinden me al dik, ze krijgen het door. dit is jou leven, en dat moet ik accepteren. dat moet jij accepteren. ik hou van je, ik wil elke seconde van mijn leven bij je blijven, maar ik wil je gelukkig zien, en dat ben je door One Direction. Je stopt niet, daar zorg ik wel voor.' de tranen stromen over haar wangen. Eleanor ziet ook haar dromen in duigen vallen, maar ze houdt zo veel van Louis dat ze dat er voor over heeft. ze staat op en loopt weg, als Louis haar achterna wil gaan schudt ze haar hoofd, 'ik wil even alleen zijn.' Louis kijkt haar machteloos na en begint dan te huilen. de jongens zijn te verbaasd om wat te doen, dus ik sta op en sla mijn armen om hem heen. zijn lichaam schokt en ik voel zijn tranen op mijn schouder vallen, 'ik dacht dat ik het goed had gedaan, ik  wil haar alleen maar gelukkig zien.' ik kijk hem  aan, 'je kan alleen anderen gelukkig maken als je dat zelf ook bent, je bedoelt het goed en dat weet ze. niet huilen, je hebt niks fout gedaan.' Niall staat op en slaat zijn armen om Louis heen, 'we zijn er voor je.' de rest volgt zijn voorbeeld en even later staan ze in een groepshug. daarna maakt Louis zich los uit de groep en loopt naar zijn kleedkamer. 'jezus,' Zayn laat zich op één van de banken vallen. 'dit ging bijna fout.' 'ik had niet verwacht dat Eleanor dit zou zeggen.' 'ze heeft wel gelijk,' zeg ik terwijl ik op Nialls schoot ga zitten. 'ik had je nog niet bedankt voor het optreden,' fluistert hij in mijn oor, zijn adem kietelt en de vlinders zijn terug. 'Eleanor heeft altijd gelijk,' zegt Harry. 

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu