ik vertel de meiden over Lara's plan, gelukkig reageren ze lief. ongelooflijk dat mijn beste vriendin ook naar Londen komt. Safaa is opgehaald door haar moeder. toen de auto kwam voorrijden is Waliyha naar boven gerent. ik begrijp het ook wel. ze denkt dat haar ouders haar haten. ik loop de trap op. 'hé, is er iets?' ik plof op eenn zitzak neer. 'ik ben gewoon zo bang voor morgen. maar ik heb er ook zin in,' morgen is het Waliyha's eerste werkdag bij Hit The Lights. ik stel haar gerust en ga weer naar beneden. Eleanor staat op de gang te bellen en houdt me tegen. 'heb je één momentje, dank je,' ze legt haar hand op haar mobiel. 'hé, kan ik zeggen dat jij die shoot doet?' ik knik enthouisiast en Eleanor draait zich weer om. 'hallo, ja ben ik weer. mijn huisgenootje wil het doen, ja, ik heb het al geregeld met mijn werk. oké doei, tot maandag' ze kijkt me geheimzinnig aan terwijl ze ophangt. 'klaar voor de Hollister-shoot,' ik kijk haar stomverbaasd aan. 'Hollister? gaan wij over 2 dagen een shoot doen voor HOLLISTER?' ze knikt enthousiast. 'ze waren superenthousiast over mijn voige shoot, en misschien krijg ik wel een contract bij ze en dan krijg ik veel meer shoots en dan kan ik overal op de aarde in Hollister-store's werken. en dan kan ik stoppen met Hit The Lights,' ze straalt helemaal. 'je wil stoppen met Hit The Lights?' na een iets duidelijkere uitleg begrijp ik dat Eleanor alleen nog bij Hit The Lights werkt omdat ze niet genoeg verdiend. en dat als ze een contract heeft dat ze dat wel doet, maar ook overal ter wereld in Hollister-store's kan verkopen. en dat ze dus eigenlijk mee kan touren met Louis. ik snap het ook wel. die twee zijn echt smoorverliefd op elkaar.
Waliyha knijpt in mijn hand als we de metro binnenstappen, 'over 15 minuten zijn we er,' ze is stikzenuwachtig. de metro begint te rijden. na een kwartierje stopt ie. we lopen naar Hit The Lights. waar Waliyha precies hetzelfde reageert als ik deed. ik zie de spanning van haar schouders afglijden. enthousiast stelt ze zich aan iedereen voor, inclusief aan Nate, die meteen met haar begint te flirten. Waliyha bloost en Eleanor, Melissa en ik kijken hem woedend aan. als blikken konden doden, dan was het niet goed met hem afgelopen. maar Waliyha blijkt echt een natuurtalent, het bleek dat ze thuis zelf ook kookte, want ze gaat zich meteen met de kaart bemoeien. alleen kwam ze wel naar me toe om te zeggeen dat ze bedienen eng vind. maar de oplossing lag voor het oprapen, vanaf nu werkt Waliyha in de keuken. ik breng borden terug naar de keuken, Waliyha staat te zingen en Nate kijkt toe. ik trek hem naar de hoek van de keuken. 'luister, kappen met flirten. ze denkt namelijk dat je echt iets met haar wil, en waag het niet om haar hart te breken,' sis ik. 'en als ik haar nou echt leuk vind.' ik zie dat hij het meent. 'dan ga je maar moeite doen, en niet afgezaagd flirten. het is een zonde dat je zo knap bent,' ik knijp in zijn neus en huppel weg. ik moet er maar op vertrouwen, en Waliyha is ook geen klein meisje meer. de dag is zoals altijd, ik glip er zelf een uurtje tussenuit om te gaan helpen in het atelier, waar ik joe help een ontwerp te maken voor een taart in het thema: Carnaval Notting Hill. met kleine clowntjes, krullen en heel veel verschillende soorten smaken in één taart. met chocolade, schuimtaart, noten, bosvruchten en appel. we hebben samen de grootste lol en de tijd vliegt om, tot JJ me komt halen, het is namelijk druk geworden.
ik vraag Waliyha om een sandwich te maken. maar na 10 minuten heb ik nog geen bericht gekregen dat hij klaar is. ik loop de keuken in, die is leeg. ik weet dat Julie en John vandaag niet bij de zaak zijn, maar waar zijn Waliyha en Nate. ik loop richting de "huiskamer". ik doe de deur open, op de bank zitten Nate en Waliyha, zoenend. ik schrik maar herstel mezelf, 'Waliyha, moet jij geen broodjes klaar staan te maken,' Waliyha kijkt op, en wordt knalrood. ze rent terug naar de keuken, Nate heeft een grote grijns op zijn gezicht. ik sla hem met een kussen, 'eikel,' ik glimlach. hij steekt zijn handen in de lucht, 'betrapt! en trouwens, zij zoende mij. maar jezus, ga maar op haar passen want ik ga alles doen om haar de mijne te maken.' 'flirt,' hoofdschuddend sta ik op. ik ga terug naar de keuken, waar Waliyha een broodje op een bord legt, ze is nog steeds rood. 'het is al goed, maar pas op, hij is wel een flirt.' ik trek aan haar haar. 'dankje, zeg nog maar even niks tegen de rest. hij neemt me eerst mee uit eten, en daarna zien we wel.' 'serieus? wat cute.' ik sla mijn hand voor mijn mond, oeps. niemand vind het leuk om schattig gevonden te worden. 'nou, ga maar snel naar de klanten, als ze al niet weg zijn. ik heb nog meer te doen,' ze steekt haar tong naar me uit. snel ga ik terug naar de klanten. ik weet mezelf er onder uit te praten, maar dat wordt vast geen fooi.
JE LEEST
Summer Love
أدب الهواةNikki gaat in de zomer naar Londen, maar dan staat ze ineens tegenover One Direction. haar vriendschap met Niall verandert in liefde, maar hoe gaat ze haar vriendje vertellen dat ze verliefd is op een popster. één ding staat vast, deze zomer zal Nik...