Hoofdstuk 27

861 23 4
                                    

ik word wakker van een straal licht, als ik overeind kom hoor ik een zaht gekreun. Niall en ik zijn samen op de bank in slaap gevallen. 'wake up, darling,' ik duw zachtjes tegen hem aan. ik sta op en loop naar de keuken. ik trek de koelkast open en pak gapend een eitje. ik schrik als ik opeens twee zachte lippen in mijn nek voel, 'maak je er ook eentje voor mij?' ik draai me om. Niall's haar zit door de war en zijn ogen lichten op als hij naar me kijkt. ik knik en duik in één van de kastjes, 'maak jij de rest van het huis wakker dan?' 'neh, als ik nou voor iedereen ontbijt maak, dek jij dan de tafel en maak je ze wakker?' ik geef Niall de koekenpan en haal 10 borden uit de kast. ik dek de tafel en ga de andere wakker maken. ik loop naar Louis' kamer. ik klop en steek mijn hoofd dan om de deur, 'komen jullie ontbijten?' Louis ligt slaperig tv te kijken en Eleanor slaapt tegen hem aan. Louis drukt een kus op haar haar, 'El, wakker worden.' ik glimlach en loop naar een andere kamer, die leeg is. 'als deze kamer leeg is hadde Niall en ik hier ook wel kunnen slapen,' mompel ik in mezelf. 'nee, Waliyha en Zayn zijn vroeg op gestaan om hard te gaan lopen (geen idee waarom trouwens) en ik was aan het douchen.' Nate staat achter me. 'en volgens mij heb je heerlijk geslapen. toen ik langsliep had je een big smile op je gezicht. lekker over Niall aan het dromen?' zegt Nate met een knipoog. ik kan er niks aan doen, maar ik moet blozen. ik geef hem een duwtje en loop dan naar Harry's kamer. hij ligt op zijn bed en Liam op een matras op de grond, het andere matras is leeg. daar zal Zayn wel geslapen hebben. 'wakker worden,' ze reageren niet. 'wakker worden,' zeg ik nu iets harder. als ze niet reageren rol ik met mijn ogen. ik ren terug naar Louis' kamer. Eleanor is ondertussen ook wakker. 'goedemorgen. Lou, wat doe jij om Harry wakker te maken?' Louis grijnst en gooit een toeter naar me toe. ik had niet veel anders van hem verwacht. ik ga naar Harry's kamer. en houd de toeter richting de bedden. ik druk hem in en Liam wordt met een schreeuw wakker. 'godverdomme Nikki!' Harry tilt me over zijn schouder, gooit me op zijn bed en begint me samen met Liam te kietelen. 'genade, genade!' gil ik. Harry grijnst gemeen naar me en gaat dan naar de woonkamer. Niall heeft ondertussen op elk bord een ei gelegd en hij is nu bezig met de bacon. glimlachend vis ik er één uit de pan. 'teruggeven,' zegt Niall. ik stop hem in m'n mond, 'wil je hem nog?' vraag ik hem. hij gromt en beschermd de rest. ik giechel en ga terug naar de woonkamer. Waliyha komt buiten adem binnen. 'goedemorgen babe,' Nate drukt een kus op haar lippen. ze bloost altijd als hij dat doet. Waliyha is zo lief, net een verlegen engeltje. ik schenk thee in en begin aan mijn ontbijt. 'hoe is het?' vraagt Niall als hij aanschuift. 'vreselijk,' lieg ik en ik geef hem een knipoog. 

'je gaat wat?!' ik kijk Niall aan. 'op een wereldtoer,' zegt hij met een klein lachje, 'one drection wordt steeds groter en het zou geweldig zijn als dit een succes zou zijn.' hij gaat op een WERELDTOER, dat betekent dat ik hem al die tijd niet zie. ik voel me misselijk worden. 'tot wanneer?' vraag ik voorzichtig. hij geeft me een papier met data's en waar ze dan optreden. mijn ogen gaan naar de allerlaatste datum, 30 oktober. WAT, dat is over een jaar! hoe kunnen ze vanaf februari tot oktober weg zijn. 'we hebben na elk continent een tijd vrij,' zegt Niall alsof hij mijn gedachten kan lezen. Niall kijkt naar mijn reactie, maar ik laat me verslagen vallen in de stoel. Louis komt binnen met drie dampende koppen thee. vol verbazing kijk ik hem aan, 'je wordt vader, Louis. hoe kan je haar nou achterlaten?' Louis zucht diep en geeft me mijn thee. hij kijkt Niall veelbetekend aan, 'je hebt het verteld?' ik voel woede opkomen, hij heeft het blijkbaar nog niet verteld. 'ja hij heeft het verteld. en wanneer wilde jij dat doen, als Eleanor je opbelt om te zeggen dat je een kind hebt?' ik spuug de woorden uit. 'bemoei je niet met mijn relatie Nikki!' Louis loopt boos de kamer uit. 'ongelooflijk,' zeg ik terwijl Niall me op zijn schoot trekt. 'wat is nou het probleem Nikki?' vraagt Niall terwijl ik me tegen zijn borst druk. 'dat ik je al die tijd moet missen,' fluister ik. bij de gedachte stroomt er een traan over mijn wangen. gelukkig ziet hij het niet en kan ik hem op tijd wegvegen. 'hoezo moet jij me al die tijd missen?' ik kijk Niall verbaast aan. 'denk je dat ik je hier acherlaat?' 'maar... Eleanor... en...' ik weet niet wat ik moet zeggen. ik ga mee? hoe kan dat nou? ik weet van Eleanor dat ze altijd op en neer moet reizen om Louis te zien. 'je vergeet dat je een baantje hebt,' zegt Niall met een big smile. 'er moet tijdens het toeren een album gemaakt worden. en ik wet heel toevallig dat we mensen te kort hebben die tijdens de toer alles regelen. misschien zit er zelfs wel een promotietje in.' ik ben stomverbaasd en begin dan te lachen. dat is geweldig, dan zou ik de hele tijd bij de jongens kunnen zijn. ik zoen Niall en besef dan dat wat ik tegen Louis gezegd heb niet zo aardig was. ik spring op en ren (struikelend over de troep) naar zijn kamer. daar staat ie wezenloos uit zijn raam te kijken. hij kijkt me aan, zijn ogen zijn rood van het huilen. 'het spijt me zo,' piep ik. Louis opent zijn armen en ik geef hem een knuffel, dan ga ik op zijn bed zitten. 'ik weet gewoon dat Eleanor niet zonder me kan. als ze acht maanden is...' er komt een verliefde grijns op Louis' gezicht. '... dan laat ik haar overkomen en toert ze mee tot het zover is. maar de tijd daarvoor... ik weet gewoon niet wat ik moet doen. ik houd van het toeren, de fans, de jongens, alles. maar om Eleanor achter te laten, ik kan dat gewoon niet.' ik pak zijn handen, 'Louis, je bent geweldig. Eleanor weet dat jij een ingewikkeld leven heeft. jullie worden steeds groter en we moeten acepteren dat we jullie moeten delen met honderduizende andere meisjes.' 'dat zeg je alleen maar omdat je mee mag,' pruilt Louis. hij heeft gelijk, net was ik anders ook aan het huilen. 'zou je voor haar willen stoppen?' ik kijk hem in zijn ogen. 'nooit,' zegt hij geschrokken. 'ik kan niet meer zonder dit leven!' 'dan heb je het toch al beslist, ze vergeeft je echt wel Lou.' 'ik durf het haar niet te vertellen,' fluistert hij. 'ze zou het je niet vergeven als je het iemand anders laat doen, dat weet je.' Louis zucht, 'ze zou kapot zijn, dat wil ik haar niet aandoen.' 'wat wil je mij niet aandoen?' Eleanor staat in de deuropening, ze kijkt bezorgd. ik spring op en loop de kamer uit, snel geef ik haar nog een kus op haar wang.  

'denk je dat ik je hier achterlaat?' de woorden krijg ik mijn gedachten niet uit. niet dat ik het erg vind, het zijn net kleine zonnestralen die een donderwolk proberen weg te krijgen, een donderwolk genaamd Thijs. ik ben nu op weg naar hem. het zit me niet lekker, we hebben het einde van onze relatie nooit echt besproken, maar ik kan nog steeds niet geloven dat hij me dit heeft aangedaan. ik bel aan, Tess doet open. oh ja, zij woont hier natuurlijk ook. 'is Thijs er?' Tess kijkt me verbaast aan, 'ja, hij is op de logeerkamer, trap op en dan de eerste deur links.' ik knik en loop de trap op. ik klop op de deur, 'binnen,' klinkt Thijs vertrouwde stem. ik open de deur en kijk in Thijs gezicht. een mengeling van haat en verdriet gaat door me heen. 'hoe kon je?' zeg ik zo rustig mogelijk. 

Thijs en ik praten wel twee uur, en ik weet dat hij de waarheid spreekt. dat is het fijne van Thijs, je weet meteen wanneer hij liegt en daarom doet hij dat ook nooit. en in eerste instantie was ik geschrokken toen ik er achter kwam dat Thijs GEEN eikel was. hij heeft gezegd dat hij het vreselijk vond om me met Niall te zien. maar hij is mijn stalker niet. hij werd zelf ook ge-smst en was er kapot van. toen hij mij op internet zag was hij strontjaloers geweest en hij wilde Niall die avond kapotmaken, maar hij heeft zichzelf uiteindelijk alleen maar gekwetst. ik sta op als ik een bezorgd sms-je van Melissa krijg: WAAR zit je? we zijn bezorgd omdat we al uren niks hebben gehoord, Niall zei dat je naar Thijs ging, klopt dat? xx M 'ik ga Thijs,' zeg ik en samen lopen we naar beneden. 'bedankt dat we konden praten.' ik geef Thijs een knuffel en laat hem voorzichtig los. en dan kust hij me opeens.

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu