Hoofdstuk 15

1.2K 19 7
                                    

ik wordt uit mezelf wakker, en heb dus alle tijd om op tijd te komen. ik moest überhaupt al een halfuur eerder bij Hit The Lights zijn dan de rest. als ik mijn jas aantrek komt Waliyha naar beneden gestommeld, haar haren zijn ontploft en ze heeft haar pyjama nog aan. 'opschieten hè?' ik doe de deur open. Waliyha mompelt iets. het enige wat ik ervan kan maken is 'geef Nate een kusje van me.' 'zal ik doen,' ik sla de deur achter me dicht en loop naar de metro. het is 7 uur maar de stad bruist al. bij Hit The Lights ben ik niet de eerste. Nate schuift een sandwich op mijn bord, we hadden afgesproken dat we hier zouden ontbijten. 'ik moest je een kusje van Waliyha geven,' zeg ik met volle mond. en dan doet Nate wat raars. in plaats van op zijn wang te tikken en 'kom maar,' te roepen staart hij dromerig voor zich uit, met een rare grijns op zijn gezicht. ik besluit dat verliefde mensen raar zijn en ga weer verder met mijn broodje. 'hoi, hoe gaat het met Eleanor's vriendje? Waliyha en Melissa waren hier gister weggegaan en toen had ik niks meer van ze gehoord,' Tess legt haar hand op mijn schouder. 'slecht, hij heeft zijn been en zijn ribben gebroken, en hij heeft een hersenschudding.' 'heftig, wat is er gebeurd?' ik vertel Tess het verhaal, dan gooit Nate mijn jas naar me toe. 'we gaan,' hij pakt mijn bord van tafel en zet het op het aanrecht, dan duwt hij me de deur uit. 'eindelijk, weg hier.' 'wat is er?' Tess zag er ook al niet happy uit. Nate zucht, 'zweer dat je het aan niemand doorverteld oké?' 'tuurlijk, zeg nou.' 'oké, twee weken geleden betrapte ik Suzie erop dat ze geld uit de kassa haalde, ze biechtte aan mij op dat dat niet haar eerste keer was. nou ja, je snapte al dat Tess helemaal onplofte, ze heeft haar ontslagen maar uiteindelijk toch weer aangenomen omdat ze niet vond dat dat de goede oplossing was. en sindsdien hebben ze de hele tijd ruzie omdat Tess haar weer niet vertrouwd.' ik kijk hem vol verbazing aan, 'heavy, waarom deed ze dat.' 'ze spaart voor een auto, maar dat ging voor haar niet snel genoeg.' 'echt niet normaal hoeveel problemen er al zijn in de tijd dat ik hier ben,' ik schudt mijn hoofd. 'dat komt omdat het zomervakantie is.' ik kijk Nate onbegrijpend aan. 'ja, de zomer zit vol problemen en lol voor het hele jaar, anders houd je het niet vol. helemaal als je op school zit.' hij gooit zijn sleutels naar me toe, 'rijdt jij?' ik gooi ze weer terug, 'ik heb mijn rijbewijs nog niet, laat staan dat ik rechts kan rijden.' hij schudt zijn hoofd, 'jij kan ook echt niks,' zegt hij met een glimlach. ik gooi het water uit mijn drinkflesje over hem heen, nog voordat hij doorheeft wat er gebeurt is hij drijfnat. 'oeps, ging per ongeluk,' zeg ik schijnheilig en ik steek mijn tong uit. Nate stormt op me af en we rennen achter elkaar aan. als hij me in heeft gehaald tilt hij me op, ik spartel tegen alleen hij is sterker dan ik. hij zet me op de dak van zijjn auto. 'NAAAAAAATEEEEEE!!!!!!!!!!!' hulpeloos zit ik op de dak van zijn auto, die net te hoog is om er af te springen. Nate trekt zijn deur open en start de auto, ik slaak een gilletje. het zou me niks verbazen als hij zou wegrijden. met een grijns op zijn gezicht helpt hij me van de auto af. hij schudt met zijn hoofd, de druppels vliegen van zijn haar op mijn gezicht, 'getver!' we stappen in zijn auto en rijden naar een loods, daar staat een busje. we stapen in en Nate rijdt naar de snelweg. ik kijk op mijn mobiel, nog 6 procent batterij, balen. 'oké, op deze lijst staan de adressen waar we heen moeten, we beginnnen met rijden naar de bakkerij,' ik knik en lees de lijst door, de adressen zeggen me niks. we moeten de hele dag ingrediënten en spullen ophalen, van zalm tot letlampjes, van kussentjes tot flessen cola. uren rijden we kriskras door Londen. als we rijden praten we over van alles en nog wat, met name over liefde en hoe het tussen Waliyha en hem gaat, maar ook over mij, Niall en Thijs. iets waar ik gister niks over heeft gezegd tegen Liam. het is zo raar, ik ben smoorverliefd op Niall, maar ik houd zo veel van Thijs en kan nog steeds niet bevatten hoe hij het heeft uitgemaakt.  'mag de liefdesspecialist iets samenvatten,' Nate kijkt me vragend aan. 'ga je gang.' 'je moet niet boos worden, maar is Niall voor jou niet gewoon een vakantievriendje?' 'wat?' 'ja, hij was een idool voor je, dan staat hij opeens voor je neus en is hij verliefd op je, en dan ben je hier in een compleet andere wereld waar het niet bekend is wie je bent en dat je een vriendje hebt. en jullie huden het toch niet voor niets geheim.' 'shit, je hebt gelijk, alleen wat ik voor hem voel, dat is zo echt, zo sterk.' hij haalt zijn schouders op, 'denk er over na. NEE, afslag gemist,' hij draait aan het stuur 'minder kleppen, meer opletten.' 

Summer LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu