Chapther twenty: I see red

134 4 2
                                    

Het geluid van de deurbel klinkt. Even legt Christopher zijn ogen op mij. Dat precies nu de bel gaat, is er ongelukkig. Zwijgend loopt hij de keuken uit.
'Fuck...' Zuchtend laat ik mij over het eiland vallen. Wat had ik ook verwacht dat er zou gebeuren? Dat hij mij zou vastpakken en duizend kusjes zou geven? De voetstappen van meerdere mensen klinken. Futloos draai ik mijn hoofd in de richting van het geluid.
Ah, fuck no! Christopher staat met Adelaide naast zich in de keuken. Direct veer ik omhoog. Zoals altijd heeft ze een valse lach op haar gezicht. Afkeurend sla ik mijn armen over elkaar.
'Pandora,' zegt ze met moeite, 'Didn't expect to see you here.' Ik trek een wenkbrauw omhoog. Jammer voor haar ga ik voorlopig niet weg. Met een zuur gezicht trekt ze zorgvuldig haar handschoentjes uit, 'Mister Hamilton and I need to talk,' zegt ze dan, haar ogen gaan richting mij, 'In private,' voegt ze eraan toe.

Geïnteresseerd wacht ik op het antwoord van Christopher. Als hij onder vier ogen met Adelaide gaat praten, dan gaat hij mij nooit vertellen wat er aan de hand is. Ook al hoop ik wel dat ik iets voor hem beteken en dat hij niet meer dingen voor mij achterhoudt. Met nu iets meer spanning, kijk ik naar hem. Hij staat er met zijn handen in zijn zakken naar de grond te turen. Denkend schuift hij zijn kaken heen en weer. Met een diepe frons op zijn gezicht, kijkt hij op naar zijn zus. Hij knikt zijn hoofd naar mij, 'Pandora can stay.'

Opgelucht haal ik adem. Blijkbaar neemt hij mij wel serieus. Een minachtende lach verlaat de mond van Adelaide, afkeurend schudt ze haar hoofd, 'You shouldn't mix work with your private life,' probeert ze hem de les te lezen. Ongeïnteresseerd kijkt Christopher zijn zus aan. Hij zuigt aan de binnenkant van zijn wangen, het maakt een grappig geluid wanneer hij zijn wangen loslaat. Ik moet mijn best doen om niet te lachen. Ik vind het heerlijk om te zien dat ik niet de enige ben die haar niet mag. 'Why are you here?' Vraagt hij. De blik van Adelaide veranderd. Ze kijkt nog strenger en zuurder dan normaal, 'You fucked up. You should've let me handle her.' Laconiek haalt hij zijn schouders op, 'Who are you taling about?' Adelaide legt haar handschoentjes op het eiland, 'Natascha, the woman whos life you tried to destroy. Without luck I must say.' Knikkend loopt Christopher bij zijn zus weg. Ontspannen leunt hij tegen het glas van de schuifdeur.

'Daniël is sick, so I'm here to tell you this.'
Hij maakt zijn lippen nat, 'Tell me what.' Adelaide loopt dichter naar hem toe, het getik van haar hakken vult de ruimte. 'She is suing you for money, because you sexually assaulted her.' Christopher lacht, terwijl Adelaide serieuzer kijkt dan ooit. Hij gaat met zijn hand over zijn gezicht, 'I didn't touch her.' Adelaide haalt haar neus op, 'It doesn't matter.'
Gespannen volg ik het gesprek. Ik durf amper te ademen. Nerveus kijk ik naar Christopher. Natuurlijk is dit onzin. Hij zou dat nooit doen bij iemand daar ben ik zeker van. Vol walging kijkt zijn zus naar hem, 'You're suchs an idiot. Have you learned nothing! If she disrespected you punish her! You don't take her kid away! Fucking fool.'
Ik durf haast niet te bewegen. Christopher heb ik in actie gezien, ik weet hoe Adelaide is. Als ik nu een verkeerde beweging maak, dan krijg ik een leger van Hamiltons over mij heen. Christopher vouwt zijn armen over elkaar, 'How much does she asks for?' Raar, hij lijkt niet echt aangedaan te zijn. Adelaide trekt haar wenkbrauw omhoog, 'Lucky for you she isn't asking much.' Hij zucht diep in, een duidelijk geïrriteerde zucht, 'How much Adelaide!'

'Half a million.'

Christopher zegt niks. Waarschijnlijk laat hij het bezinken. Adelaide is ook stil. Beide kijken ze niet erg gelukkig. 'She already teamed up with a lawyer,' zegt de blonde vrouw. Verbazingwekkend genoeg, blijft hij er akelig kalm onder. Vanaf hier kan ik zijn hersens zien kraken. Het is moeilijk om te kunnen raden waar hij nu aan denkt. Het is nog lastiger dat hij het niet met mij gaat delen, wat er in zijn hoofd omgaat. Bedenkelijk kijkt hij voor zich uit, 'If she goes to the police, my career will be over.' Adelaide spreidt haar armen, 'I could give a shit about your career. Its my face, our family who will be looked at! Pay that bitch!' Hij sluit zijn ogen, 'I didn't expect her to fight back.' Een ongelovig lachje komt uit Adelaide, 'If you really thought that, you even dumber than I thought.' Verveeld legt hij zijn ogen op zijn zus, 'Was that all?' Stellig schudt ze haar hoofd, 'Next time, aks me. Not Samuela.' Ik zie een trilling in de bovenlip van Christopher die ik nog nooit heb gezien. Hij is vaak boos geworden op mij, maar niet zo boos dat zijn lip begon te trillen.

UnbreakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu