Chapter fifteen: Best friend

130 3 6
                                    

Gespannen zit ik in de verhoorkamer van het politiebureau. Het voelt kil en koud hier. De muren zijn grijs en kaal. Er staat niet veel in de ruimte, een tafel en vier stoelen. Zenuwachtig kijk ik op de klok die op de muur hang, vijf over negen. Gelukkig heb ik Daniël om mij te helpen. Voor ons zitten twee politieagenten. Ze hebben geen uniform aan. Het zijn een vrouw en een man. Met een trillende hand, pak ik mijn plastic bekertje met water vast.

'Pandora van der Berg,' begint de vrouwelijke recherche. Het is dezelfde vrouw die ik gister aan de telefoon had. Ik kijk naar de vrouw die schuin tegenover mij zit, ze ziet er ontzettend streng uit. 'It's a Dutch name. What is a Dutch person doing here in London. Vacantion season is over.' Aandachtig sluit ze haar ogen op mij. 'Euh..' Zenuwachtig neem ik een slok van mijn drinken, 'I came here as an Au Pair.' Nerveus kijk ik de man en vrouw aan.
'Au pair..' herhaalt ze, met de achterkant van haar pen, tikt ze op de stapel papieren voor haar,'With the family Cavendish,' Concludeert ze.
Vluchtig knik ik. Even gaan haar ogen over de stapel papieren, 'Why did you leave?' Ze kijkt mij weer aan. 'Euh..' ongemakkelijk beweeg ik heen en weer op mijn stoel. Beschaamd kijk ik Daniël aan. Hij zit rustig in de stoel naast mij. Hij maakt een geruststellend gezicht. Weer kijk ik naar de vrouw, 'He euh.. he raped me.' Luisterend knikt ze, 'And when did this happen?' Gespannen schraap ik mijn keel, 'The fisrt day. I was with them for a couple hours.' Ze maakt een kleine aantekening, 'How many times did it happen?' vraagt ze dan.

Onrustig speel ik met mijn vingers, onder de tafel, 'One time. He also harassed me once in the hospital.' Geïnteresseerd slaat ze haar armen over elkaar, 'Tell me what happened.' Die hele middag speelt zich weer af in mijn hoofd. Het was zo gezellig, nooit had ik gedacht dat het zo kut zou eindigen. Dat ik huilend bij Christopher op de bank zou zitten. Dat hij mij zou moeten troosten. 'I euh.. I stepped in some glass and I was taken to first aid.' Traag knikt ze haar hoofd, 'Tom,' ze draait haar hoofd naar haar collega, 'Don't you find it interesting that a heart surgeon is at first aid?' Tom bevestigd haar, 'Very interesting.' Ze draait haar hoofd weer naar mij, 'Could you tells us why he was there, with you.' Haar groene ogen laten mij niet los. Denken ze dat ik lieg? 'I—I don't know.. he saw me...'

De vrouw schuift de map met papieren door naar haar collega, 'So you left the Cavendish three months ago. What have you been doing for al those months?' Een beetje opgelaten kijk ik naar Daniël. Hij ziet er nog steeds ontspannen uit. Dat betekent dat het goed gaat, toch? 'I lived with Christopher Hamilton.' Haar mondhoeken krullen omhoog, 'Mister Hamiltiom..' ze buigt voorover op de tafel, 'Do you know what kind of man he is. What he does?' Afwachtend kijkt ze mij aan. Wat wil ze dat ik zeg? 'Ja,' antwoord ik zacht, 'He invests money and buys nearly bankrupt companies.'

'So what is a girl like you, doing with a man like him?' Verlegen haal ik mijn schouder op, 'He paid me to be his girlfriend.' De vrouw hijst zich van de tafel. Met een tevreden gezicht kijkt ze mij aan. Verder zegt ze niks. Nu begint haar mannelijke collega, Tom, te praten.

'Did you have sex with mister Hamilton?' Ik heb een brok in mijn keel. Dit is anders dan ik mij had voorgesteld. Waarom zijn ze zo geïnteresseerd in Christopher?
'No..' antwoord ik beschaamd.
'Pandora,' zegt hij. Hij heeft een serieuze blik op zijn gezicht. Tom schuift dichter tegen de tafel. Gevouwen legt hij zijn handen neer, 'Do you think its possible that, mister Hamilton, paid, mister Cavendish, to rape you.' Met grote ogen kijk ik naar de man die voor mij zit. Weet hij wel wat die zegt? Waarom zou die zoiets zeggen?! Geschrokken kijk ik naar Daniël. Hij kijkt met en zuur gezicht naar de twee politieagenten. Hij is niet meer zo ontspannen als eerst.
'No! No! I didn't know Christopher yet.' Tom schuift een foto uit het mapje. Het is een foto van mij. Dat is de foto die bij mijn online cv zat. Geshockeerd kijk ik naar de foto, terwijl Tom verder praat. 'What if mister Cavendish, showed this picture to mister Hamilton. After which Christopher asked him to do that.'

UnbreakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu