Chapter sixteen: Happy sad

105 4 7
                                    

'Oh my gosh, look at this!' roept Maya verwontwaardigd. Er zijn een paar weken voorbij gegaan. De weken zijn voorbij gevolgen. In middels breekt de eennalaatste maand van het jaar aan. De pub was drukker dan ooit. Het was een fijne bezigheid om te hebben. Zo hoefde ik niet aan alle shit te denken. Christopher en ik hebben de laatste weken ook geen contact gehad. Het is wel lastig, ineens moet ik cold turkey van hem afkicken. Zo voelt het tenminste. Over de schouder van Maya, kijk ik mee op haar telefoon. 'Hugo Cavendish is accused of rape!'
Snel scan ik het artikel door met mijn ogen. Gelukkig zie ik nergens mijn naam staan, of een foto. Maya legt haar telefoon omgedraaid neer op tafel. Met een ongemakkelijk gevoel, kom ik naast haar in de table booth zitten. Taylor zit tegenover ons.

'Why would you do that?' Maya kijkt moeilijk, alsof ze het laatste stukje van de puzzel niet kan leggen. Taylor gaat met zijn vingers door zijn patat, 'Rape someone?' vraagt hij haar, fronsend kijkt die haar aan. Mayas gezicht trekt een beetje samen, 'No, lie about it!' Ashton komt bij onze tafel staan. Onzeker leg ik mijn ogen op hem. Maya weet niet dat het over mij gaat. Zou zij mij überhaupt wel geloven, als ik zeg dat ik het ben. Ashton legt zijn vinger op zijn lippen, als teken dat ik niks moet zeggen. Ik geef hem een lichte knik.

Taylor laat een diepe zucht horen. Met zijn armen over elkaar geslagen, duwt hij zich tegen de rugleuning aan. Met een serieus gezicht kijkt hij naar zijn ex, 'How do you know that?' vraagt hij. Maya laat een ongelovig lachje horen, 'Money of course! I've seen all the nurses walking around him, like he's some god.' Taylor schudt in ongeloof zijn hoofd. Hij lijkt het niet eens te zijn met Maya. 'No, wait!' Zegt ze dan, 'The person who accused him is a coward!' Taylor legt zijn hoofd tegen de hoofdleunig aan, met zijn blik gericht op het plafond, 'Why?' Zegt hij op een toon, alsof die er helemaal klaar mee is. Maya kijkt alsof ze het leven heeft uitgespeeld, 'She didn't tell her name nor a picture. Tell me it isn't about money,' pienter slaat ze haar armen over elkaar.

Mijn been trilt lichtjes op de bank. Is dit hoe Maya er over denkt? Als ik zeg dat het over mij gaat, maak ik het waarschijnlijk alleen maar erger. Met haar wijsvinger drukt ze op de tafel, 'Do you know how horrible it must be for him, his wife and children!' Scherp blijft ze gefocust op Taylor. Hij schudt zijn hoofd, nog steeds kijkt die naar het plafond.
'He is a good doctor and a good person!' Verdedigd ze hem. Ineens beweegt Taylor zich. Met vurige ogen kijkt hij haar aan, 'You don't know what you're talking about!' Ze werpt hem een arrogante blik, 'I do and I am right!' Uitgespeeld slaat ze haar armen over elkaar. De wending die dit gesprek opgaat, geeft mij kippenvel. Gehaast sta ik op, 'Come on guys, it's Ashtons last night here. Let's not fight about something pointless,' probeer ik het te redden. Het is mij wel duidelijk dat Maya er totaal anders over denkt.

02:03

'Spin the bottle!' Roept Maya juichend met haar lege brieflesje in haar hand. 'Come join me in the circle of hapiness!' Wiebelend gaat ze op de grond zitten. Oh my god... Ik heb dit nog nooit gedaan, hoe spannend! Met gezonde spanning kom ik bij Maya in de kring zitten. 'Ash!' Trekkend aan zijn mouw, neem ik hem mee naar beneden. Met een plof komt hij naast mij zitten. Enthousiast drink ik het laatste beetje mixdrank uit mijn beker. 'Tay...' zegt Maya giechelend, met haar ogen wijst ze naar zijn handen, 'Put that away. We're playing.' Met nieuwsgierige ogen kijk ik naar Taylor. Hij stopt zijn sleutelbos in zijn zak. 'Oeh...' Opgewonden kijk ik van Taylor naar Ashton, 'You little crackwhores,' lach ik. Plagend geeft Ashton mij een slag tegen mijn achterhoofd, 'Tonight there are no rules, baby girl,' spannend bijt hij op zijn onderlip. Gniffelend kijk ik hem aan, 'I like to see what will happen.' Ongeduldig knipt Maya in haar vingers, waardoor Ashton en ik wel naar haar moeten kijken. 'You two lovebirds, pay attention!' Grinnikend legt ze haar flesje in het midden. Vrolijk ga ik op mijn knieën zitten.

UnbreakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu