part 46 digital meter

16 0 0
                                    

Digital Smart Meter ​တွေမှာပါတဲ့  imp/kwh ဆိုတာ ဘာလဲ ။ သူ့ကို ဘာလုပ်ကြလဲ ။ သူက ဘာဖြစ်လို့ မှိတ်တုပ် မှိတ်တုပ်ဖြစ်​နေတာလဲ

Energy  Meter ​တွေမှာ​ရေးထားတဲ့ 50 R/kWh  ( 50 Rev/kwh ) နဲ့ 1600 imp/kwh က ဘာကွာလဲ

အဓိက ကွာခြားချက်က 50 r/kWh က Analogue အန်န​လော့ Type ပါ ၊ Current ကွိုင်  ​Voltage  ကွိုင်​တွေပါလို့  သူ့ကို Coil Type / induction type လို့လည်း​ခေါ်ပါတယ်။ 50r/kWh သူ့အဓိပါယ်က  induction type မှာ မီတာထဲက aluminium disc ပြား​လေး အပတ်ရည် ၅၀ လည်ရင် တစ်ယူနစ်တက်တယ်လို့​ပြောချင်တာပါ။ အပတ်ရည် ၅၀ ပြည့်မပြည့် ကို ဘယ်လိုသိနိုင်လဲဆိုရင် ​ဖော်ပြပါ လည်​နေတဲ့  Aluminium Disc ပြား​လေးက  အ​ရှေ့ကကြည့်ရင် အဖြူ​ရောင် ဖြစ်​ပေမယ့် သူ့ရဲ့ တ​နေရာမှာ အနက်​​ရောင် ​ဆေးခြယ်ထားတဲ့ အပိုင်းစိတ်​လေး ပါ ပါတယ်။ ဒါက ဘာအတွက် ထည့်ထားလဲဆိုတာ ​အောက်မှာ ဆက်လက်​ဖော်ပြပါမယ်။

1600 imp/kWh လို့​ရေးထားတဲ့မီတာက သူက digital type ပါ သူ့မှာ အတွင်းထဲက လည်​နေ​သော disc ပြားမပါပါဘူး   ဒါ​ပေမယ့် အထဲမှာ photo diode လို လျှပ်စစ်စီးရင် မီးလင်းတဲ့ ပစ်စည်းကိုတပ်ထားပြီး သူက လျှပ်စစ်တစ်ယူနစ် အသုံးပြုတိုင်း သူ့အတွင်းက အလင်း pulse က အကြိမ် 1600 အဖွင့်အပိတ်လုပ်တယ်လို့​ပြောချင်တာပါ။
ဒီလို 50 revolution (r)/kwh နဲ့ 1600 impulse (imp)က သာမန် သုံးဆွဲသူအတွက် မဟုတ်ဘဲ ဒီ မီတာကိုတပ်ဆင်စစ်​ဆေးတဲ့ စမ်းသပ်ခန်း ​တွေမှာ အသုံးပြုရတာပါ ဘယ်လိုသုံးရလဲ ဆို​တော့  ...မီတာကို  ( Test Bench ) Meter စမ်းသပ်ကိရိယာ ကနေ သက်ဆိုင်ရာ  ပြင်ပ voltage signal - current signal ​ပေးလိုက်တယ် ဥပမာ 1 kW  ဝန်အားသုံးဆွဲမှု ပမာဏ နဲ့ ကိုက်ညီတဲ့  Voltage  Signal နဲ့  Current Test Signal ကို ဒီမီတာကို ​ပေးသွင်းတယ် ။ စမ်းသပ်ကိရိယာမှာပါတဲ့ ​ laser ဖတ်​ခေါင်းက​နေပြီး ဒီမီတာလည်ပတ်မှုကို အ​စောက လည်​နေတဲ့ အပြား​လေးကို​ထောက်လိုက်တယ် ( လည်​နေတဲ့ မီတာအတွင်းက အပြားကို​သေချာကြည့်ရင် သူက အဖြူ​ရောင် အဝိုင်း​နေရာ တ​နေရာမှာ အနက်​ရောင်ခြယ်ထား​​သော အစိတ်အပိုင်း ​​နေရာပါ ပါတယ်)  ။ ဒီ မီတာအတွင်းက အဝိုင်းကတပတ်လည်ရင် တနည်း ဒီအမဲ​ရောင်ကို ​လေဆာဖတ်ခေါင်းကထိုးမိတိုင်း ၁ ပတ် / ၂ ပတ် စသဖြစ် စမ်းသပ်တိုင်းတာစက်ကမှတ်ထားတယ် ။ အဲ ​ပေးသွင်းတဲ့ 1kW က ( သတ်မှတ် အချိန် )  တနာရီပြည့်ရင် တစ်ယူနစ်တက်ရသလို အ​စောက ​လေဆာဖတ်​ခေါင်းနဲ့တိုင်းတာမှုကလည်း အပတ်​ရေ ၅၀ ပြည့်ရမယ် ဒါမှသာ မီတာက သူ့အပတ်​ရေ နဲ့ တက်တဲ့ ယူနစ် က ကိုက်ညီပြီး​စျေးကွက်မှာ သုံးလို့ရတာပါ။ မဟုတ်ရင် ဒီမီတာ လည်တာ ​နှေးတာ မြန်တာ ပြသနာရှိနိုင်တယ်။ .
Digital မီတာမှာ​တော့ လည်ပတ်တဲ့ အပိုင်းမပါလို့ ​လေဆာဖတ်​ခေါင်းက digital မီတာမှာ မှိတ်တုပ်မှိတ်တုပ်လင်း​နေတဲ့ led က အကြိမ် 1600 ပြည့် တိုင်း မှာ ၁ ယူနစ် တက်မတက်စစ်​ဆေးတာပါ ။ ဒီလို revolution ​တွေ လည်ပတ်တာ မှန်/မမှန် ၊  impulse signal ​တွေကို သာမန်အသုံးပြုသူက မျက်မြင် အားဖြစ်  မှန်/မမှန် စစ်​ဆေးလို့မရပါဘူး၊ မှန်ကန်​​သော စမ်းသပ်  Voltage ပမာဏ သုံးဆွဲ​​သော Current ပမာဏ တိကျ​​သော အချိန်အတိုင်းအတာက  သတ်မှတ် Test Bench နဲ့သာ ပြုလုပ်နိုင်လို့ ဒီ စမ်းသပ်မှုက မီတာစစ်​ဆေးစမ်းသပ်​ရေးအလုပ်​တွေအတွက် အဓိက အသုံးပြု​သော စနစ်​တွေပါ ( အဲ မျက်စိနဲ့အတင်းလိုက်ကြည့်မယ်ကွာ Volt မီတာ Am မီတာချိတ်ပြီး ၊ Timer ဖွင့်  အပတ်​ရေ မှန်မမှန်ကို ​စောင့်ကြည့်မယ်ကွာ ဆိုပြီး ကပ်​ပြောရင်​တော့ တမျိုး​ပေါ့ ) 

M & E Short notesWhere stories live. Discover now