*****
Hamza
Yaman askeriyeye kan ter içinde kalmış bir şekilde geldiği zaman açıkçası onun için endişelenmiştim çünkü sabah ben nöbeti devir aldığım zaman güle oynaya çıkan çocuk max 3 saat sonra bu halde gelmişti ve uzun lafın kısası onun için korkmuştum işte.
Birbirimizden her ne kadar haz etmesek de bir yerde o benim asker arkadaşımdı ve ona yapılan bir yamuk bana yapılmış sayılırdı.
Bugün benim de sözde çarşı iznim vardı ve Vural Yüzbaşı yüzünden bu sefer sebepsiz yere nöbet cezası almıştım. Bu sefer hiçbir şey yapmamıştım ama adam bütün sinirini benden çıkarmıştı. Ben de bu sebeple el mahkum askeriyede kalmıştım.
Yaklaşık bir buçuk aydır çarşı iznine çıkamıyordum ve sürekli millete para verip bir şeyler aldırırken aşırı utanıyordum. Vural komutana bu durumu sürekli anlatmaya çalışsam adam nuh diyip peygamber demiyordu.
Tamam ona karşı aşırı derecede büyük hatalar yapmıştım ama insanda çok küçük bir acıma duygusu olurdu.
Vural'ı okul zamanlarımda tanıyordum ve ben liseye giderken o üniversite de okuyan biriydi ve okullarımız saçma sapan bir şekilde karşı karşıyaydı.
Ben lise son sınıftayken o mesleğini eline almış ve atanmıştı, ondan sonra hiç görmemiştim ve adını bile bilmediğim bir adamın özlemini çeker olmuştum.
Şansa bakın ki askerlik görevimi yapmaya başladığım zamanlar Vural kışlaya gelmiş ve kura ile beni yanına almıştı, ona olan hislerimi elbette biliyordu ama hiçbir zaman bana karşı yüz vermemişti.
Ondan etkileniyordum ama o bana inat, ablam ile nişanlanmıştı... Hayır şaka falan değildi bildiğiniz ablam ile nişanlıydı ve benim doğrudan eniştem olmuştu.
Askeriyeye ilk geldiğim zamanlar ablam ile yemin törenim de tanışmış çok kısa süre sonra da nişanlanmışlardı. Benim yanımda sürekli bu konuyu açıp kalbimi kırması şöyle dursun bana karşı aşırı derecede acımasız biri olmaya başlamıştı ve benim resmen adım çıkmıştı.
Onu sevdiğimi söylediğim zaman klasik olarak anamdan emdiğim sütü burnumdan getirmiş ve ondan sonra yüzüme bakmaz olmuştu. Hayır bunun için pişman değildim çünkü ben bir şeyleri içimde asla tutamazdım, sürekli başıma bu yüzden bela alıyordum ve yapacak bir şeyim yoktu...
Başlarda bilerek ceza alsam da bu bir süre sonra ciddi anlamda canımı sıkmaya başlamıştı çünkü oturduğum zaman bile ceza veren birine dönüşmüştü...
Benimle sadece ceza vereceği zaman konuşurdu ve zaten onda da kalbimi sikip atardı.
Onun için askeriyede kalmak istesem de ablam ile evlenecekleri gerçeği gün yüzüne çıkınca kalbim ağrımaya başlıyorsu ve ne yazık ki gerçeğe boyun eğmekten başka bir çarem yoktu.
Vural'ı bir daha görmeyecektim çünkü askerliğimin bitmesine birkaç ay vardı ve mesleğimden ötürü başka bir şehre taşınacaktım. Bu bir yandan iyiydi çünkü ablam ile Vural'ın mıç mıç hallerini görmek zorunda kalmayacaktım.
Karşımda titreyen çocuğu fark ettiğim zaman bütün dikkatimi ona vermiştim şu an konu benim birini sevmem değildi.
-Daha iyi misin?
Yaman'a ikinci bardak suyu uzattığım zaman titreyen elleri ile alıp ağzına götürmüştü. O böyle yaptıkça merak duygum kabarıyordu ama kocaman adamı da darlayamazdım.
"İyiyim teşekkür ederim." Boş bardağı bana uzattığı zaman bardağı alıp solumda duran kulübedeki rafa doğru koydum.
"Ne olduğunu bilmiyorum ama sen güçlü birisin Yaman." elimi omzuna koyup sıktığım zaman bana parıldayan gözler ile bakmaya başlamıştı. Teselli etme işinde aşırı derecede kötü biriydim ve Yaman ile yakın değildim o yüzden ne söylemem gerektiğini pek bilmiyordum...
-Benim Vural Yüzbaşı ile konuşmam lazım.
Yaman hızla ayağa kalkınca elimi omzundan çekip ben de toparlanmıştım. Vural'ın ismini duymak beni heycanlandırdığı için içim bir garip olmuştu ve bu histen en yakın zamanda kurtulmam gerekiyordu.
Yaman, tekrar teşekkür edip rütbeli kişilerin kaldığı yere doğru ilerlerken ben de kendi nöbet yerime geçmiştim.
Kendi yerime geçmiştim geçmesine ama bana doğru kaşları çatık bir şekilde gelen Vural'ı fark ettiğim de bedenimi ufak bir korku salmıştı ve bu sefer neden ceza alacağımı merak etmeye başlamıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yengen Kızar / bxb ✅✔️
General FictionYaman fazlası ile yavşak bir insandı ve Kayra Yüzbaşı'nı yatağa atmak için her yolu deniyordu.