Önceki bölümde: Tom, Hermione'nin yavaş yavaş ölüyor olmasına sebep olan lanete (Antonin Dolohov'un yaptığı) çözüm bulmak için Lestrange'lerin kütüphanesinin anahtarını arkadaşı Robert'tan alır. Oraya gidebilmek için Hermione'den kendisini dersten çıkarmasını ister ancak Granger'ın tek şartı oraya beraber gidecek olmalarıdır. Cisimlenmek için Hogsmeade'e açılan gizli tünelin yanı başındaki heykelin önünde buluşurlar ve beraber yola koyulurlar.
* * * ** * ** * * * * * *
Hogsmeade'e ulaştıktan sonra Tom'un koluna girdi ve Tom ikisini Lestrange malikanesinin dışına Cisimledi. Çoktan reşit olduğu ve Cisimlenme sınavından da geçtiği için Bakanlık'a haber gitmesi gibi bir konu yoktu.
Ayakkabıları malikanenin bahçesinin önündeki çimenliğe değdiğinde Hermione midesinin bulandığını hissetti. Cisimlenmek kesinlikle favori aktivitesi değildi.
İkili birlikte malikaneye yürürken Hermione sesini alçaltıp sordu, "İçeride kimse olmadığına emin miyiz?"
"Evet. Şu an Lestrange ailesinin üyeleri benim özel olarak düzenleyip evlerine gönderdiğim bir davetiyeyle düzmece bir müzayedeye gidiyorlar."
Hermione kendi kendine güldü. Tom, zehir gibiydi.
Lestrangelerin evi, krem rengi taşlardan yapılmış bir malikaneydi. Muhtemelen birkaç yüzyıldır burada yaşıyorlardı. Kapı devasa ve kapkara obsidiyen taşından oyulmuş gibiydi. Efsunlu olduğu barizdi. Ancak Tom aklından bir şeyler geçiyormuşçasına anahtarı deliğe soktu ve kapıya birkaç sözcük mırıldandı. Ardınan parmaklarını obsidyen kapının üzerinde gezdirdi okşarcasına.
Klik.
Tom memnun biçimde gülümsedi. Lestrangelerin evindeki bilgi hazinesinin kapıları ardına dek açılmıştı onlara. Beklemeden içeri girdi ve Granger da onu izledi. Nereye gideceğini biliyormuş gibi bir hali vardı. Hermione ise yürürken bir yandan da evi inceliyordu. Lestrange hanesine lacivert renk hakimdi. Yerdeki halılar, duvardaki perdeler hepsi lacivertti. Hermione ilk an bunun Mrs. Lestrange'in renk takıntısı olabileceğini düşünse de sonradan duvardaki Lestrange armasını görünce taşlar yerine oturdu. Lacivert bir kalkanın üzerinde kıvrımlı, siyah bir L harfi duruyordu.
"Buradan." dedi Tom ve merdivenlerden yukarı çıktılar. Fildişi rengi kapıyı iterek açtıklarında devasa Lestrange kitaplarıyla dolu kütüphaneye gelmişlerdi.
"Bunlar buzdağının sadece görünen yüzü."
Ardından sıcak basmışçasına siyah öğrenci pelerinini yere atıp beyaz gömleğinin kollarını kıvırdı ve raflara yaklaştı. "Benim için Caradoc'un Su Bitkileri Kılavuzu'nu bulur musun?" dedi bir yandan da kitaplara göz atıyordu büyük bir konsantrasyonlar. Hermione başını salladı ve kitapların sırtlarını okumaya koyuldu. Yaklaşık on dakika sessizlik içerisinde Caradoc'un Su Bitkileri Kılavuzu'nu aradılar. On birinci dakikada Hermione sevinçli bir nida koydu. "İşte burada!" Yeşil deri kaplı cildin sırtında sahiden de altın renklerle kitabın ismi yazıyordu.
Tom ciddiyetle kitabın bulunduğu yere geldi, "Mükemmel. Şimdi kitabı içeri doğru it. Gizli bir bölme olmalı."
Hermione onun dediğini yaptı ve sahiden de ittikçe kitap arkadaki bir bölmeye doğru girdi. Kitabı sonuna kadar ittiğinde ise kütüphanenin ahşap renkli rafları iki yana doğru ayrılmaya başladı. Öyle ki, kütüphanedeki koltuklar ve sandalyeler titriyordu. Ancak Hermione'nin dikkatini çeken asıl şey, burada asla tabloların olmamasıydı. Duvarlarda saatler, değişik süsler asılıydı ama hiç portre yoktu.
"Lestrangeler izlenmekten hoşlanmıyor olsa gerek." dedi başını kaldırıp etrafa bakınırken.
"Karanlıktan hoşlanıyorsan meraklı gözler ihtiyacın olan son şeydir." dedi Tom. Sonra devam etti, "Ama seni takdir ettim. Gerçekten çok dikkatlisin."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tomione - Profesör Granger
Fanfiction"Öğretmen olmak için fazla gençsin." "Öyleyim." diye kısaca yanıtladı gözlerini düzenlediği evraklarından ayırmadan. "Soracağınız başka soru yoksa Bay Riddle... Ofisimden çıkın." Ama Riddle ofisten çıkmadı. Daha önce hiçbir öğretmen tarafından böyl...