"Terima kasih dah hantarkan saya." Ucap Hellen ikhlas.
"Your welcome."
"Keith tak nak turun jumpa Bos Romykah?"
"Tak apalah. I tak nak ganggu dia kerja. Biarlah dia terlupa pasal date kami hari ni." Balas Keith lembut.
Hellen hanya mengangguk-anggukkan kepala. Nampaknya Keith hanya menyembunyikan kesedihannya di belakang Romy. Kasihan pula dia tengok Keith. Sanggup melukakan hati sendiri demi lelaki yang dia cintai.
"Okeylah. I pergi dulu ya. Bye! Have a nice day." Balas Keith sebelum memandu keluar dari tempat itu.
Tanpa menunggu lama, Hellen berlari masuk ke dalam bangunan besar itu lalu menekan lif untuk naik ke tingkat 7 . Ramai pekerja-pekerja bangunan itu mula turun ke bawah dan melangkah keluar dari bangunan itu. Hellen mengerling ke arah jam di dinding. Pukul 5.15 petang. Memang waktu orang balik kerja. Baguslah! Dapat dia naik ke atas, ambil barang-barang dia dan cabut dari situ. Tak payah nak bersemuka lagi dengan Romy.
Sesampainya di tingkat 7, pantas kakinya melangkah ke arah meja kerja untuk mengambil barang-barang yang ingin dibawa pulang.
'Aik? Mana pula beg aku ni?'
Puas dia melihat kotak-kotak fail di bahagian bawah meja. Tak ada! Mana perginya beg dia? Biasanya dia akan letak begnya di bawah meja, tak pun di atas kotak-kotak fail ni. Tapi langsung tak ada.
"Kau cari ni?"
Hellen tersentap lalu pantas berdiri. Kelihatan Romy sedang bersandar di muka pintu bilik ofis sambil mengangkat beg sandang miliknya dengan menggunakan jari telunjuk. Kenapa lelaki itu belum pulang ke rumah? Haih! Kenapalah dari tadi dia tak perasan Romy masih ada di dalam?
※※※
Sekejap-sekejap Romy mengerling ke arah jam tangannya. Sejam setengah sudah pun berlalu tetapi Hellen masih tak muncul-muncul. Mana pula Hellen ni pergi? Takkan dia nak melarikan diri pula?
Romy melonggar dan mencabut tali lehernya dengan sedikit kasar. Tak tenang pula hatinya bila teringat kembali apa yang sudah dia lakukan terhadap Hellen. Pasti Hellen benci sangat dengan dia atas kekasarannya tadi.
Tapi, kenapa pula dia nak kesah Hellen bencikan dia atau pun tak? Makin Hellen benci dia, makin lagi dia suka. Bukankah begitu?
"Hais!" Keluh Romy kasar seraya memukul mejanya sekali tanda geram. Memang patut pun Hellen dapat layanan kasar macam tu sebab dia memang benci dengan bekas isterinya. Hellen patut tahu yang dia sangat membencikannya.
'Ya! Aku benci dia!' Kata hati Romy. Tetapi kenapa dia rasa serba-salah bila dia sudah melayan Hellen macam tu? Haih! Kenapa dengan aku ni?!
Pantas Romy berdiri dari kerusi lalu melangkah keluar dari ruangan ofisnya. Baik dia sendiri pergi cari Hellen. Mana pula perempuan ni pergi? Jangan harap dia senang-senang nak lepaskan Hellen macam tu ja. Hellen tidak akan dapat lari dari dia selagi dia belum puas mendera mental Hellen.
Belum sempat dia melintasi meja kerja Hellen, matanya tertangkap pada sesuatu di atas meja itu. Beg! Romy tersenyum. Kalau dah beg Hellen kat sini, pasti perempuan itu akan berpatah balik ke sini.
※※※
"Pandainya kau. Sesuka hati nak tinggalkan kerja macam tempat ni 'bapa' kau yang punya." Sengaja Romy menekan perkataan 'bapa' di hadapan Hellen agar gadis itu terasa.
YOU ARE READING
"Hello, ex-wife!" (Complete) ✔️
RomanceWarning! 🔞 "Hello, ex-wife!" Setelah 4 tahun menghilangkan diri, akhirnya Tuhan mempertemukan Hellen Hovey dengan bekas suaminya, Romeo Zouch. Nak lari, tetapi dia telah terikat dengan kontrak kerja dan diugut untuk membayar wang yang sangat banyak...