Bab 11

4.2K 52 0
                                    

"Mummy... nanti mummy lik uwal?" Soal Ryan seraya menghimpit-himpitkan tubuhnya pada tubuh kurus Hellen dengan penuh manja. Hellen yang sedang sibuk menghias wajahnya dengan sedikit make-up itu pantas menghentikan kerjanya.

"Ya, sayang. Mummy nanti balik awal." Layan Hellen seraya tersenyum dari cermin soleknya.

"Ukul uwa?" Ryan menunjukkan tangannya dengan tiga jari yang sepatutnya hanya dua jari.

"Bukan pukul dua, Ryan. Mummy balik pukul lima." Ujar Hellen lembut.

"Ukul uwa?" Ryan masih dengan tiga jarinya tadi. Dia tahu anaknya masih tidak memahami dalam pengiraan jam.

"Tidak, Ryan. Pukul 5. Mummy balik pukul 5. Li... ma..." Hellen mengangkat kelima-lima jari kirinya di harapan Ryan.

"Ima?" Ryan menukar jari tangannya menjadi lima sebelum melekatkan tapak tangannya dengan tapak tangan Hellen.

"Ya, sayang. Lima." Ujar Hellen seraya mencium tangan kecil anak lelakinya itu.

Linda yang dari tadi melihat gelagat ibu dan anak itu hanya tertawa kecil. Comel sungguh!

"Eh! Mak." Tegur Helen setelah mendengar tawa Linda tadi.

"Hellen dah nak pergi kerjakah?" Soal Linda yang mula melangkah mendekati Hellen dan cucunya.

"Ya, mak. Hellen dah nak jalan dah ni."

"Sebelum jalan, makan sarapanlah dulu. Mak ada masakkan nasi goreng."

"Hellen nak ja. Tapi risau pula terlambat sampai ke ofis." Tolak Hellen lembut. Serba-salah pula rasanya menolak pelawaan Linda.

"Kalau macam tu, mak tolong Hellen bekalkan nasi goreng tu. Nanti kat ofis, Hellen makan, tahu? Jangan biar perut tu kosong. Nanti gastrik." Pesan Linda sebelum meninggalkan Hellen bersama Ryan di situ.

※※※

"Hai! Good morning!"

Hellen tersentak lalu mengangkat muka. Kelihatan seorang perempuan muda yang kurus cantik serta berpakaian sedikit seksi dan penuh bergaya sedang berdiri di depan meja kerjanya bersama sebuah senyuman manis.

"Oh! Ya. Good morning, miss." Balas Hellen seraya berdiri dari kerusi.

"You PA baru Romy?" Soal perempuan itu.

"Ya. Saya PA baru Bos Romy." Jujur Hellen bersama sebuah pertanyaan di dalam hatinya. Siapa perempuan cantik ini?

"Nama I Keith. You?" Keith memperkenalkan diri seraya menghulurkan tangannya tanda ingin bersalaman dengan Hellen.

"Oh! Hellen." Balas Hellen seraya menyambut huluran tangan itu dengan penuh sopan.

"I nak jumpa Romy. Romy ada kat dalam, kan?" Soal Keith penuh riang. Teruja sungguh nampaknya ingin berjumpa dengan lelaki itu.

"Ya. Ada. Tapi... maaf. Boleh saya tahu kenapa Cik Keith nak berjumpa dengan Romy? Saya nak maklumkan kepada bos dulu." Ujar Hellen seraya tertunduk sekali tanda maaf.

"Oh! I... erm... I bakal tunang Romy... maybe? I don't know. I'm his friend. Yeah... friend." Teragak-agak Keith menjawab. Dia sendiri pun tak pasti apa hubungan dia dengan lelaki itu.

Hellen terkedu. Bakal tunang? Rupanya Romy dah ada bakal tunang. Terasa pedih pula hati ni bila tahu Romy mempunyai bakal tunang.

"Hello, ex-wife!" (Complete) ✔️Where stories live. Discover now