لينا الدسوقي بمرحها المعتاد : صباح الخير يا والدي ، صباح الخير يا نور ( مامتها ) .
أحمد الدسوقي : صباح النور يا قلب والدك .
نور بغضب مصطنع : بقي هي قلبك اومال انا ابقي ايه .
أحمد: تبقي حياتي و روحي و عمري كله😍❤️ .
لينا بغيرة مصطنعة : يا سلام عالحب علي فكرة انا لسه واقفة هنا ممشتش ، فيضحك الاب و الام علي صغيرتهم التي لا تتوقف عن الغيرة علي والدها فهي متعلقة به و بشدة و تغار عليه .
أحمد : لينا لسه بدري انتي رايحة فين الصبح بدري كدا
لينا : أنا راحة الجامعة و هخلص و اجي علي الشغل علطول مش هتأخر.
نور : يا حبيبتي طب خدي إجازة النهاردة انتي راجعة من الشغل متأخر امبارح ، أنا من رأيي تهتمي بالكلية بتاعتك و تشتغلي لما تخلصي مش هيجري حاجة. كدا كدا انتي في سنة تالتة يعني فاضل كام شهر و سنة و تخلصي .
لينا : يا نور يا حبيبتي انا مش تعبانة و الحمدلله و بعدين بنتك سيدة أعمال شاطرة دا انا و بلا فخر اول ما العملاء يعرفوا اني بشتغل في صفقة معينة بيبقوا هيموتوا و يشتغلوا معايا 😂 ليه بقي عشان انا مفيش مني اتنين 😂😂 و لا ايه يا ابوحميد 😂 و قامت بالغمز لوالدها حتي يجاريها في الحوار 😉.
أحمد بصدق :طبعا لينا مفيش منها اتنين انا مقدرش امشي الشغل من غيرها دا كويس اوي أنها دخلت كلية التجارة عشان تساعدني في الشغل .
لينا : طب يا جماعة اسيبكوا انا عشان الحق المحاضرة قبل ما تفوت عليا و اخدت النسكافية الخاص بها و حقيبتها و ذهبت عالفور .
و بعد فترة من الزمن وصلت لينا الي كلية التجارة و بالرغم من أن والدها كان يستطيع إدخالها احدي الجامعات الخاصة إلا أنها فضلت جامعة حكومية حتي تتمكن من التفوق فيها و حتي لا يقول أحد أنها نجحت لأنها ابنة أحمد الدسوقي .
دخلت لينا الجامعة و تتحدث مع نفسها قائلة : الناس بتدخل الكلية مبسوطة و بتضحك و بتقول صباح الخير و أنا أول ما اشوف باب الكلية اقول يالهوي عالقرف اللي انا فيه 😂😂 يلا حسبي الله في اللي كان السبب .
حياة ( صديقة لينا) : ايه دا ايه القمر دا يا لينا .
لينا بضحك و غرور مصطنع : يا بنتي دا أقل حاجة عندشي 😂😂 دا انا عشان خايفة علي شعور الزملا مرضيتش البس السويت شيرت الاصفر .
حياة بضحك : طب الحمدلله عالتواضع انتي ازاي كدا 😂😂
لينا : طب يلا نشوف أية جت ولا لأ.
ايه : صباح الخير و حضنت لينا و سلمت عليها ، و جت تحضن حياة لينا بمرح و غيرة مصطنعة لاية سلمي من غير احضان 😂😂 انا بغير .
و دخلوا جميعا للمحاضرة الاولي و كان دكتور هذه المادة من الدكاترة اللي مش بيحب حد يعمل اي حاجة غير أنه يركز معاه و يقفل تليفونه و بدأ الدكتور في الشرح و بعد مرور اكتر من ساعة تليفون لينا و لسوء الحظ رن و هي للاسف من الناس اللي بتقعد في أول بينچ ( من الواضح أنها دحيحة 😂) ، الدكتور شافها و هي بتطلع الفون من شنطتها عشان تقفله الدكتور قومي اقفي و و تعالي هنا قدامي ، لينا قامت وقفت و راحت قدام الدكتور هاتي تليفونك و فتح و خلي الفون اسبيكر و حط قدام الفون المايك عشان الناس اللي في المحاضرة تسمع و قبل ما تفتح قالها و يا تري احمد دا يبقي مين صاحبك يلا ردي .
لينا بغضب من الدكتور و تكاد أن تبكي: أيوة .
احمد : برن عليكي يا لينا بقالي كتير كنت عايزة اقولك أن معياد الاجتماع اتغير و متنسيش ورق الصفقة .
لينا : حاضر يا بابا متخافش .
أحمد : بابا لا انا كدا قلقت انتي مبتقوليش بابا غير لما يكون في كارثة 🙂😂 .
لينا : لا يا حبيبي مفيش حاجة هخلص المحاضرة و اجي علطول سلام بقي .
لينا قفلت و الدكتور حس أنه ظلمها و قال ليها انتي بتشتغلي ، لينا قالت له أيوة سألها فين قالت له بشتغل في الدسوقي جروب ، قالها انا بعتذر ليكي علي اللي حصل ، و بعدين مش انتي عارفة أننا المفروض نقفل الموبايل ، لينا قالتله انا اسفة اني نسيت .
قال ليها تمام تقدري ترجعي مكانك و لو احتاجتي اني اشرحلك اي حاجة تعالي مكتبي انا بقدر الناس اللي بتشتغل مع دراستها ، و بعدين المحاضرة خلصت و بعدين لينا سلمت علي اصحابها و مشيت عشان تلحق الميتنج .
وصلت لينا الشركة و ملقتش السكرتيرة بتاعت باباها علي مكتبها جت تدخل سمعت أحمد و هو بيقول يا ابراهيم لينا بنتي و مفيش اي حاجة تقدر تغير دا .
يا تري ايه اللي هيحصل و مين ابراهيم و ايه علاقته ب لينا 🙂
فضلا و ليس أمرا اللي يقرأ يقول رأيه اكمل ولا لأ😍❤️
أنت تقرأ
أحبها و انتهي الأمر
Lãng mạnهي فتاة طموحة و مرحة أكثر ما يميزها هي ضحكتها و مزاحها تريد أن تكون ناجحة في عملها ثم تتفاجأ بما يقلب حياتها رأسا علي عقب لم تكن تتوقع أن يحبها شخص ما و لكن هو وقع في حبها و لكن الأهم هو كيفية تقبلها لما يحدث لها كيف ظلت صامدة و لم تظهر ما بها من أ...