Część 123

3 1 0
                                    

1. Wiesz, czemu masa relacji upada? Bo ludzie zapomnieli dawać, a nauczyli się jedynie mieć oczekiwania. Takie podejście w relacji, po prostu ją rozwali. Ty sam musisz chcieć. Sam musisz potrafić, a nawet zmusić się. Aby zwyczajnie zejść z drogi. Aby wybaczyć coś, czego nigdy nikomu być nie popuścił. Aby nie walczyć o Swoje, tylko machnąć ręką. Aby mimo braku sił, zatroszczyć się Swą miłością. Aby mimo złego samopoczucia, potrafić kogoś rozbawić. Aby iść na spacer, na który nie masz ochoty. Aby obejrzeć film, który Cię nie interesuje. Aby potrafić zamilczeć, kiedy chcesz kogoś rozerwać. Aby nie wszystko komentować, co Ci nie odpowiada. Aby pomagać, a nie wymagać. Aby przymykać oko, a nie robić o wszystko wojnę. Aby pocieszać, kiedy sam potrzebujesz wsparcia. Niestety, większość ludzi dziś zapatrzona jest jedynie we własne nosy. Myślą, że w relacji liczy się tylko Ich osoba. Że życie tego drugiego jest mniej ważne. Człowiek tylko wymaga. Chce być ciągle słuchany. Jego problemy i wszystkie inne jest ważniejsze, niż Jego własnej miłości. Takie podejście jest zwyczajnym zaniedbaniem. Taka relacja wygląda jak król, ze Swoim służącym. Idealnie jest wtedy, gdy jedno traktuje drugie tak, jak samo chciałoby być traktowane. Gdy występuje zwyczajna ludzka wyrozumiałość. Kiedyś ktoś powiedział, że miłość jest wtedy, gdy lubimy kogoś bardziej, niż Siebie samych.

2. Gadają za Twoimi plecami? Dowiadujesz się to nowych plotek na Swój temat? To bardzo kurwa dobrze. Na wstępie pamiętaj, że o nudnych osobach się nie rozmawia. Plotki tworzą ludzie nieszczęśliwi. Zakompleksieni, mali, zazdrośni. Tacy, którym kradło się kanapki w szkole. Ci, którzy aktualnie mają strasznie chujowo w życiu, dlatego muszą zająć się czymś ciekawym, na przykład Twoją osobą. Tchórze, którzy nie mają grama odwagi, aby spojrzeć Ci w oczy. Tacy, co na ulicy widząc Twoją osobę, kierują wzrok w dół i spierdalają na drugą stronę. Gdy ktoś czuje do Ciebie respekt i zwyczajnie boi się konfrontacji z Tobą, wiesz co robi? Pierdoli głupoty na Twój temat do innych ludzi. Wiesz czemu? Bo sam wie, że rozerwałbyś Go na strzępy, dlatego oczernia Cię za Twoimi plecami, siedząc z resztą cipo cwaniaków, zwyczajnie bojąc się Twej postaci. Nie przejmuj się, gdy gadają na Twój temat. Najważniejsze, aby nigdy nie przekręcili Twej ksywki, czy nazwiska. Wiedz, że takie parówy się Ciebie zwyczajnie boją, dlatego nie trać ani sekundy na przejmowanie się tym, co tam pierdolą Ci za uszami. To wszystko, co mogą Ci zrobić.

3. Nie wywyższaj się...Nawet jeśli siedzisz wyżej...Nie patrz na innych z góry. Jeśli miałeś zły dzień, pomyśl: może pani ze sklepu też? Może kierowca, który stoi za Tobą w korku również. Ci, których spotykasz, też są ludźmi...nawet sprzątaczka też...wiesz? Serio...to też człowiek...To, że zarabiasz więcej, nie znaczy, że jesteś lepszym człowiekiem. Nie wywyższaj się na innych...Większość z Nich chętnie Ci pomoże...ale nie rób z Nich służby. Nikt nie będzie Ci całował butów...boś pan...czy pancia...Nie! Nie wiesz co przeżywa ktoś, kogo mijasz. Nawet jeśli na twarzy ma uśmiech...Wiesz, może być po prostu zmęczony/zmęczona...Bo ten ktoś często, gdy Ty jeszcze śpisz...pracuje. Wszyscy jesteśmy ludźmi...może Nas różnić ubiór...wielkość samochodu...mieszkania...ale w dalszym ciągu jesteśmy ludźmi...A na koniec, nikt nie będzie Nas rozliczał z kont w banku, lecz z tego jacy byliśmy. Bądź dobry...dla WSZYSTKICH.

4. Zawiść jest okropnym zjawiskiem, ale ma jedną dobrą stronę - niszczy złych ludzi, którzy hodują ją w Sobie. Jak to mówią - lepszy prawdziwy wróg, niż udawany przyjaciel. Bądź czujny. Miej radary nastawione na najwyższą częstotliwość. Uważaj, sprawdzaj, dociekaj. Uchylaj rąbka tajemnicy, ale nigdy się nie spowiadaj. CIESZ SIĘ Z WŁASNYCH SUKCESÓW I ROZSĄDNIE WYBIERAJ LUDZI, KTÓRZY BĘDA Z TOBĄ OTWIERAĆ SZAMPANA. Kiedy słyszysz opinie na Swój temat, dodawaj im trochę pikanterii. Żyj po Swojemu. Słońce najbardziej dokucza, kiedy razi w oczy. Na wszystko co posiadasz, musiałeś zapracować. Uśmiechaj się, delektuj, ciesz, to będzie bolało najbardziej tych, którzy Ci źle życzą. TYLKO MAJĄC POGODNĄ TWARZ, JESTEŚ W STANIE STANĄĆ DO WALKI Z TANIMI PROWOKACJAMI. Żyj z daleka od wścibskich oczu. Jeśli jesteś Sobą, to nie masz konkurencji. Zacznij myśleć czy ludzie są odpowiedni dla Ciebie, a Nie Ty dla Nich. To piękne uczucie, kiedy fałszywa hołota przestaje się odzywać, to przecież jakby śmieci się same wyniosły, a chwasty wyrwały. Nie siedź z założonymi rękami, gdy ktoś Cię atakuje. Podobno lepiej jest być miłą i sympatyczną osobą, niż wredną zołzą, ale lepiej też jest wejść komuś w drogę, niż w dupę.

5. Nie sztuką jest poznać kogoś nowego, bo przecież każdego dnia spotykamy i poznajemy nowych ludzi. Jedni stają się Naszymi przyjaciółmi, inni zaś pozostają z Nami w relacjach znajomości, jeszcze inni nigdy nie powinni pojawić się w Naszym życiu...Chociaż Ci ostatni, często zrobią największe zamieszanie, to zazwyczaj są najlepszą lekcją, która niestety dużo kosztuje, ale po czasie okazuje się, że była potrzebna...Natomiast prawdziwą sztuką jest spotkanie bratniej duszy, która zrozumie Nas w pełni bez zbędnych słów. Kogoś, kto będzie czytał Nam w myślach, kogoś na dobre i złe. Ten, kto dotknie Naszej duszy i poruszy w Nas każdą strunę. Kogoś, kto będzie widział w Nas Nasze niedoskonałości, a mimo to będzie przy Nas nadal. Kogoś, kto będzie, gdy cały świat obróci się przeciwko Nam. To jest prawdziwa sztuka...To jest prawdziwy skarb...

6. Jeśli On nie dzwoni do Ciebie, idź spać. Jeśli nie pisze do Ciebie, ani nie czyta Twoich wiadomości, odłóż telefon i miej miły dzień. Jeśli zachowuje dystans, wyjdź z przyjaciółmi i zrób coś, co sprawia, że czujesz się dobrze. Jeśli On ciągle bawi się Twoimi uczuciami, odpuść. Jeśli krytykuje Twoje ciało lub ciągle krzywdzi komentarzami, odpuść. Jeśli ogranicza Cię w jakiś sposób, podcina skrzydła, odpuść. Jeśli On sprawia, że trudno jest Ci kochać Siebie, odpuść. Brzmi logicznie, ale często o tym zapominamy. Najpierw musimy żyć dla Siebie. Jesteś bohaterem własnej historii, a nie postacią drugorzędną, nie pozwól nikomu być tylko opcją. Jesteś Swoją największą miłością i nie ma gorszej zdrady, niż porzucenie Siebie, dla kogoś, kto nie docenia Twojej wartości.

7. Jedyne, co tak naprawdę o Mnie wiesz, to to jak się nazywam. Nie znasz Mnie kompletnie, a mimo to oceniasz. Oceniasz jak książkę po okładce, na której na wstępie widnieje napis ,,Chujowa"...Więc drogi ,,przyjacielu"...tak powiedzmy...Mam dla Ciebie propozycje...Wejdź w Moje buty, tylko oba, bo w jednym możesz się wypierdolić...Przejdź Moją drogę, którą Ja musiałam od początku przejść w Swoim życiu, aby stać się tą, która teraz jestem. Wywróć się tam, gdzie Ja to zrobiłam tylko po to, aby wstać i po kilku krokach znów leżeć. Płacz, wyj, rycz z bezsilności, tam, gdzie Ja to robiłam. Poczuj jak to jest, gdy ludzie, którzy mieli być przy Tobie, odwrócili się w momencie, gdy skończyły się dla Nich korzyści. Bij się z myślami, tam, gdzie Ja myślałem, że już nie dam rady. Po czym wstań ze łzami w oczach i ostatkiem sił postaw kolejny krok...A gdy dotrzesz do tego punktu, w którym jestem dziś, wtedy stań przede Mną, spójrz Mi prosto w twarz i oceniaj. Ale wybacz, uważam, że Ty wywrócisz się na pierwszym zakręcie i nie będziesz w stanie podnieść się, a co dopiero pokonać tej drogi. Więc zanim ocenisz Mnie, Moje wybory i decyzje oraz Moje życie jakim by nie było, stań przed lustrem i Sobie odpowiedz, czy sam jesteś w porządku. Bo jak dla Mnie osoba, która rzuca błotem, wytyka palcem innych, obrabia dupę i krytykuje na każdym kroku, sama nie może mieć czystych rąk. Pomniejszając Mnie, myślisz, że się dowartościowujesz...Nic bardziej mylnego, bo jest Mi Ciebie po prostu żal. Ja wstałam, ale Ty zostaniesz w tym pieprzonym, jednym punkcie za Moimi plecami...W sumie właśnie tam jest Twoje miejsce!

8. Z wszystkich osób, którym w życiu musiałam coś wybaczyć, najtrudniej było Mi wybaczyć samej Sobie. Ze wszystkich osób, które w życiu zraniłam, najbardziej zraniłam samą Siebie. To Siebie zaniedbałam najbardziej, martwiąc się o potrzeby innych. Próbując sprostać Ich wymaganiom i dopasować się do powszechnie panujących ,,norm". Teraz już wiem, że ludzkich oczekiwań nigdy nie spełnię i nawet nie próbuję. Do powszechnie uznawanych norm, też nie jestem w stanie się dopasować, bo zwyczajnie dla Mnie normami nie są. Teraz już wiem, że życie nie jest po to, żeby żyć w zgodzie z zasadami innych tylko, żeby żyć w zgodzie z samym Sobą.

9. Codziennie była! Codziennie pytała, czy wszystko w porządku! Każdego dnia mówiła, że Mnie kocha! Każdego dnia oczekiwała gestu uczucia! Każdego dnia czekała na komplement! Każdego dnia śniła o Moim uśmiechu, tak o tym uśmiechu, którego nigdy nie dałem, kiedy byłem blisko Niej! Każdego dnia oczekiwała bez powodu! Dzisiaj postanowiłem Ją przytulić i poczułem zimne ciało, które z Nią nie miało nic wspólnego. Dziś odeszła ode Mnie kobieta Mojego życia, tak bardzo chciałbym powiedzieć jak bardzo Ją kochałem. Dzisiaj zrozumiałem, że kochała Mnie. Jedyną pewnością jaką mamy w życiu jest to, że w każdej chwili możemy odejść bez ostrzeżenia, więc doceniajmy osoby, które są z Nami.

10. Jednym z kłamstw tego świata jest to, że jeśli będziesz dobry dla ludzi, Oni odwdzięczą się tym samym. To bzdura. Są tacy, którzy cierpią przyjemność z rujnowania innych. Jednakże niezależnie od tego, jak zgniłe serca spotkasz, warto być miłym, nie po to, aby ktoś Ci się odwdzięczał, ale po to, by pokazywać światu, że człowieczeństwo jednak istnieje.      

Pasujące do Mnie CytatyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz