Część 131

2 1 0
                                    

1. Ledwo zaczął się dzień i...jest już 6 wieczorem. Tydzień ledwo przybył w poniedziałek i już jest piątek...a miesiąc już minął...a rok prawie się kończy...i minął już 40, 50 lub 60 lat Naszego życia...i zdajemy Sobie sprawę, że straciliśmy Naszych rodziców, przyjaciół. I zdajemy Sobie sprawę, że jest już za późno, aby wrócić. Więc...Spróbujmy jednak jak najlepiej wykorzystać czas, jaki Nam pozostał. Nie zwlekajmy z szukaniem zajęć, które lubimy. Dodajmy kolorów Naszej szarości. Uśmiechnijmy się do małych rzeczy w życiu, które są balsamem dla Naszych serc. I mimo wszystko, nadal cieszmy się spokojem tego czasu, który Nam pozostał. Spróbujmy wyeliminować ,,potem"...Zrobię to potem...Powiem potem...Pomyślę o tym potem...Zostawiamy wszystko na później, jakby ,,potem" było Nasze. Ponieważ nie rozumiemy, że: potem - kawa jest zimna...potem - priorytety się zmieniają...potem - rok się skończy...potem - zdrowie się kończy...potem - dzieci dorastają...potem - rodzice się starzeją...potem - obietnice są zapomniane...potem - dzień staje się nocą...potem - życie się kończy...A potem często jest za późno...Więc...nie zostawiaj niczego na później, ponieważ czekając na później, możemy stracić najlepsze chwile, najlepsze doświadczenia, najlepszych przyjaciół, najlepszą rodzinę...Dziś jest odpowiedni dzień...Ta chwila jest teraz...Nie jesteśmy już w wieku, w którym możemy Sobie pozwolić na odłożenie na jutro tego, co należy zrobić od razu. Zobaczmy więc, czy będziesz mieć czas, aby przeczytać tę wiadomość. A może odłożysz to na...później?

2. Spotkaliście się, dostrzegliście w Swoich spojrzeniach magiczność, która Was do Siebie zbliżyła. Zdarzają Wam się kłótnie, jesteście na Siebie źli, potraficie wykrzyczeć Swoje wady, lecz nie trwa to wieczność. Pomimo chwilowych nieporozumień, oboje dążycie do ponownego dotyku dłoni, urokliwych spojrzeń w oczy, wzajemnego przytulenia, pocałunku, uśmiechu, bo koniec końców jeśli jesteście dla Siebie i w Swoich ramionach czujecie bezpieczną przystań, to z tego nie rezygnujecie. Przy Sobie czujecie się jak w domu, tworzycie ten dom, a domu nie porzuca się tylko dlatego, że słońce przez chwilę przestało świecić w Wasze okna. Macie Swoje potyczki, ale później potrafisz się godzić, triumfując obopólnym uczuciem. I to jest piękne.

3. Nigdy nie osiadaj na laurach. Znudzić, to może Ci się stara para butów, a nie zabieganie o względy drugiego człowieka. Jest 8 miliardów ludzi na ziemi. Nie chce Ci się dbać? To nie zawracaj dupy, bo ktoś inny zrobi to z wielką chęcią. Tak jak codzienny trening pozwala dojść człowiekowi do mistrzostwa, tak dbałość każdego dnia o relację pomaga, aby przerodziła się ona w coś potężnego. Każdej doby całuj, przytulaj, adoruj, zawsze rozmawiaj, słuchaj, wspieraj, doceniaj. Rób niespodzianki, wygłupiaj się, troszcz się, daj poczucie bezpieczeństwa, komfortu psychicznego. Jedzcie wspólnie posiłki, pijcie razem kawę. Trenujcie, chodźcie na spacery, róbcie zakupy, wyjeżdżajcie na weekendy, uprawiajcie namiętność, poddawajcie się kontaktowi cielesnemu, wspierajcie się w pasji, dzwońcie, gdy się rozstaniecie, flirtujcie każdego dnia. Nie walcz o Swoje, naucz się odpuszczać. W kłótni pierwszy wyciągnij rękę. Walcz z wrogami, a nie miłością Swego życia. Wziąłeś odpowiedzialność za życie drugiej osoby. Teraz Jej uczucia zależą w dużej mierze od Ciebie. Proszę, nie spierdol tego.

4. Ciągle słyszę pytanie, gdzie Ci mężczyźni? Otóż Moje drogie damy, masa mężczyzn już dawno uciekła po tym, jak została skrzywdzona przez niejedną z Was. Żałosne jest słyszeć, jak to facet ma zapierdalać wokół dziewczyny, zabiegać, podrywać, angażować się, mieć czas, energię, zawsze być do dyspozycji, dawać się traktować jak służący, a księżniczka ma jedynie zastanowić się, czy znajdzie czas na spotkanie. Serio ktoś jeszcze myśli, że mężczyźni są jakimiś kamieniami bez emocji? Własnych potrzeb, cierpień, demonów? Że nie potrzebują wsparcia? Adoracji? Zabiegania? Zainteresowania? Żeby ktoś dał Im odczuć, że są ważni? Potrzebni? Wyjątkowi? Im więcej męskości w facecie, tym potężniejsze emocje, uczucia. Nie jeden oddał Swe pełne zaangażowanie, Swój bezcenny czas, płacił Swoimi uczuciami i zwyczajnie w świecie dostał w pysk, bo księżniczka wolała wybrać toksyka, który każdego dnia będzie torturować Ją psychicznie i fizycznie. Nie rzadko słyszę, jak mężczyźni cierpią przez dziewczyny. Jak wystawiani są do wiatru. Ktoś bawi się Ich emocjami. Ktoś buduje Sobie ego Ich zabieganiem. Dziwisz się, że coraz rzadziej mężczyźni zabiegają o kobiety? Skoro taki człowiek został wykorzystany emocjonalnie raz, drugi i trzeci, to nie dziw się, że woli iść w pojedynkę przez Swoje życie. Mężczyzna to nie postać z wosku, czy kamienia. Niestety coraz więcej dziewczyn traktuje płeć przeciwną jak narzędzie, a nie człowieka, w którym płynie ogrom cennych uczuć. Dziewczyny, zacznijcie traktować mężczyzn jak ludzi, a nie bydło. To może zaczną na nowo darzyć Was piękną adoracją i najcenniejszymi wartościami.

5. Jesteś równa babka, piękna, wartościowa, niesamowita. Znosisz ból, przetrwasz burzę, uśmiechasz się mimo rozdartego serca. Podajesz dłoń tym, którzy na to nie zasłużyli. Upadasz, płaczesz, wstajesz, śmiejesz się, wzruszasz, wybaczasz, kochasz! Masz miliony twarzy, więc jeśli ktoś nie może Cię znieść, gdy jesteś słabsza, wredna, rozdarta emocjonalnie, gdy popełniasz błędy, najprawdopodobniej nie wart jest Ciebie, gdy jesteś najlepsza.

6. DOBRY TATA. Tata nie wydaje na świat potomstwa, ale chroni je, czuwając przed łonem matki. Owszem, nie odczuwa bólów porodowych, ale towarzyszy, dba i koi, gdy matka tego potrzebuje. Nie może rodzić, więc trzyma za dłoń, aby wzbudzić w Niej odwagę i pozostaje na straży w niepokoju i bez snu. Czuwa po cichu jak dobry anioł stróż, który troszczy się o życie i bezpieczeństwo Swojej rodziny. Dobry tata potrafi wykąpać, ubrać i nakarmić. Zmieni też pieluchy i uspokoi płacz. I choć nie nakarmi piersią, to pomoże zjeść ukochanej, jeśli sama nie będzie w stanie ruszyć chociażby łyżką. Dobry tata nie wstydzi się przytulać i okazywać uczuć. Zawsze znajdzie czas na zabawę i przeczytanie bajki na dobranoc. To On pokazuje świat pełen przygód i w ciekawy sposób potrafi wyjaśnić wiele spraw, których mały człowiek nie pojmuje. Dobry tata wykonuje tak samo ważną i wartościową pracę jak dobra mama. Każdego dnia daje z Siebie wszystko, aby Jego ukochanym żyło się jak najlepiej. Dobry tata to tatuś - ten, który wie jak kochać Swoje dzieci.

7. Cierpienie emanuje wrażliwością, z której rodzi się inteligencja. Wszyscy mówią o tym jak żyć, ale nikt nie mówi o tym jak - cierpieć. To nie ciężar jest ważny, ale to, jak się zginasz, żeby się nie złamać...To nie dźwięk, który wyciszasz, tylko to, jak słuchasz szeptów świata...To nie siła wiatru Cię dopada, tylko to, jak podnosisz żagle...To nie brak światła, które Cię otacza, tylko jak śpiewasz w ciemności...To nie jest to, co tracisz, jak otwierasz Swoje serce na przyszłość...Nie chodzi o ilość wylanych łez, ale o to jak się uśmiechasz płacząc...To co się liczy, droga duszo, to nie intensywność ognia, który przekraczasz, ale to jak tańczysz w płomieniach...

8. To niesłychane, jak wielką krzywdę potrafi wyrządzić człowiek, człowiekowi. Pojawia się. Pokazuje, jak bardzo Mu zależy. Że można Mu wierzyć. Obiecuje, że będzie się opiekować. Że nie odpuści, nie zostawi. Po czym jak kurwa ostatni potwór, wyrządza drugiemu największy wymiar kary. Kłamie, zdradza, używa przemocy fizycznej, psychicznej, manipuluje, bawi się emocjami. Jakim to trzeba być kurwa malutkim, aby tak traktować osobę, która w takiego człowieka uwierzyła. Być tak oschłym, podłym, bezwzględnym. Egoistycznym, nie empatycznym, zakłamanym. Sam atak nie boli tak bardzo...Wiesz co boli najbardziej? To, że człowiek miał być kimś innym. Obiecywał. Rozpalił w sercu ogień, a potem wpierdolił w nie lodowate ostrze. To, że ktoś odebrał nadzieję. Chęci, zniszczył zaufanie, potraktował drugiego jak śmiecia, zabrał chęci na dalsze życie. Człowieku. Dlaczego wyrządzasz drugiemu taką krzywdę? Osobie, która oddała Ci Swe serce. Która uznała, że nigdy Jej nie skrzywdzisz? Możesz spać spokojnie? To dobrze. Bo przez Ciebie ktoś inny, nadal nie wstał po ciosie jaki zadałeś.

9. Po pewnym czasie uczysz się, że trzymanie drugiego za rękę różni się od skucia Go kajdankami i uczysz się, że miłość nie oznacza podpierania się, a bezpieczne towarzystwo. I zaczynasz się uczyć, że pocałunki to nie są umowy, a prezenty nie są przyrzeczeniami i zaczynasz przyjmować Swoje porażki z podniesionym czołem i wzrokiem skierowanym przed Siebie z gracją kobiety, nie ze smutkiem dziecka i uczysz się budować wszystkie Swoje drogi na dniu dzisiejszym, bo grunt jutra jest zbyt niepewny by planować, a ptaki przyszłości potrafią spadać w trakcie lotu. Po pewnym czasie uczysz się, że słońce też potrafi sparzyć jeśli jest go za wiele, więc zakładasz Swój własny ogród i sama przyozdabiasz Swoją duszę, zamiast czekać na kwiaty od kogoś. I uczysz się, że potrafisz naprawdę to znieść, naprawdę jesteś silna, naprawdę jesteś kimś i uczysz się, uczysz się z każdym rozstaniem się uczysz...

10. Zastanów się przez moment...Czy lubisz wszystkich ludzi, których spotkasz na Swojej drodze? Myślę, że odpowiedź brzmi nie...Właśnie dlatego nie warto próbować być lubianym przez wszystkich. Nie da się zadowolić wszystkich jednocześnie, więc tym bardziej warto być autentycznym Sobą i przyciągać właściwe osoby.   

Pasujące do Mnie CytatyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz