Hoofdstuk 53.2

2.2K 231 30
                                    

"Selena!" roept Jake me na.
Ik rol met mijn ogen en ren door. Maar, zoals dat ook altijd gaat in romantische films, Jake houdt me na een paar meter tegen en trekt me naar zich toe.
"Ik weet dat ik een enorme eikel ben geweest en nog steeds ben, en dat ik alle haat verdien maar ik kan je niet loslaten, en ik voel me er zo verschrikkelijk rot over!" Jake's warme adem blaast in mijn gezicht. Ik adem de geur van mint kauwgum in en probeer om niet te hard te blozen. Zijn wangen zijn lichtroze, en zijn ogen bezitten een schittering die de zuurstof uit mijn longen slaat en mijn knieën als rubber laat voelen.
"Ik weet dat ik heel veel fout heb gedaan. Verdomme, ik heb alle regels die je in een relatie hebt overtreden! Ik heb je via mij door mijn vader laten gebruiken zodat hij je familie kon leren begrijpen, omdat mijn pa een oliemaatschappij heeft. Ik ben geen normale Engelse student zonder een cent te makken. Ik ben het zoontje van een miljonair. Maar je moet me geloven als ik zeg dat ik vanaf het eerste moment dat ik je zag van je hield. Ik zag je lach, je mooie lach waardoor je kuiltjes in je wangen krijgt en waarvan ik zo veel houd. Fuck, ik hou van alles van je. Ik hou van je moedervlek, hier op je sleutelbeen. Ik hou van je vingers, waarmee je zo mooi piano speelt. Ik hou van de manier waarop je beweegt. Ik hou van de manier waarop je praat. Ik hou van je ogen, die zo mooi glimmen als je lacht, of praat over iets waarover je geïnteresseerd bent. Ik hou van alles van je, en ik haat mezelf dat ik je heb laten gaan. Dat ik je hebt gebruikt, dat ik tegen je heb gelogen, dat ik niet meer mijn best voor je hebt gedaan en ik haat mezelf voor het feit dat ik zo veel van je houd dat ik mezelf voor een trein zou gooien als je dat zou willen. Ik haat het dat ik van je hou, want ik doe niet aan liefde. Maar bij jou kan ik gewoon niets anders. Op de een of andere manier draai ik mijn rug naar mezelf toe als bij jou ben. Ik overtreed al mijn zelfgemaakte regels. Ik spuug erop, voordat ik je hand pak en je vertel hoeveel je voor me betekent. Fuck, je hebt geen fucking benul hoe moeilijk het voor me was om tegen je te liegen. Geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik geprobeerd heb om het je te vertellen maar dat ik elke keer als ik je zag het gewoon niet kón," Jake haalt gefrustreerd zijn hand door zijn haren, en kijkt voor een paar secondes weg, voordat hij me weer recht in mijn ogen aankijkt. "Ik hou fucking veel van je Selena, en ik beloof dat ik alles voor je doe als je weer tegen me praat zoals je deed, als je stopt met naar me kijken alsof ik een crimineel ben, ook al heb je al het recht om dat te doen. Ik doe alles voor je, als ik je hand mag vasthouden, en ik je mag liefkozen en je de mijne mag noemen. Ik beloof het je, met heel mijn hart. Alsjeblieft, laat me weer van je houden."
Jake heeft mijn trillende handen nog steeds vast, en kijkt me radeloos aan. De spieren die je gebruikt om iets te zeggen lijken opeens weggetoverd want er komt geen geluid uit mijn mond. Ik knipper met mijn ogen en probeer alle informatie en woorden te verwerken voordat ik iets zeg. Jake's vader een oliesjeik-persoon? Vaag komt er een gesprek van mijn ouders in voor, terwijl ze het hadden over een deal sluiten met meneer Huppeldepup uit Groot Brittannië.
"Eh.." begin ik. Ik knipper weer met mijn ogen. "I-Ik..."
"Laat me je anders uitleggen waarom ik dit heb gedaan, voordat je iets besluit," smeekt Jake.
"Oké," stem ik in.
Jake maakt aanstalten om te gaan zitten op een bankje, dat aan de zijkant van de weg staat. Samen lopen we er heen, en ik laat me er op zakken. Voorzichtig schuif ik iets weg van Jake, als hij te dicht bij me gaat zitten. Ik vraag me af waarom hij mijn hand nog vast heeft, want ze zijn namelijk kleddernat van het angstzweet.
"Je weet nu al dat mijn vader dus eigenlijk heel rijk is. Dat is mijn hele familie geweest, maar het werd dubbelop toen mijn vader en zijn vriend een druppel olie vonden. Ze waren toen iets van 20 jaar, en werden er rijk mee. Ten minste, dat is het verhaal dat mijn vader me bijna elke keer verteld als we elkaar zien. Dat is niet vaak, want hij is vaak weg op een zakenreis. Mijn ouders hadden een hele slechte relatie, en ze zijn uit elkaar. Van mijn moeder hoor ik weinig tot niets. De enige keren dat ik wat van haar hoor is als ik jarig ben. Dan stuurt ze me een kaartje," Jake grimast. "Elk jaar dezelfde. Waarschijnlijk heeft ze die een keer in zo'n 'twintig pak' gekocht, of gekregen of zo. Mijn moeder was Nederlands, mijn vader Brits. Vandaar dat ik Nederlands ben. Mijn oom en tante, waar mijn zusje Catherine tijdelijk verblijft zijn Nederlands. Catherine is daar omdat mijn vader voor een jaar en misschien langer in Dubai is, en ik moest dus dat van jou doen..." Jake kucht even en wiebelt ongemakkelijk heen en weer. "Daarom logeert ze daar. En dat van jouw ballon.. die ballon heb ik nooit echt ontvangen. Je butler Théo heeft me daarbij geholpen. Hij wist van je plan, en hij heeft gezorgd dat ik een brief terug kon schrijven."
Ik voel hoe mijn maag zich omdraait. "Théo?"
"Ja.." Ongemakkelijk wrijft Jake over zijn nek. "Maar vanaf daar leerde ik je kennen. Ik kwam op dat feest, dat had Théo voor me gefixt.. Eerst kwam ik daar alleen om jou even te zien, en toen zag ik je en ik-" Jake zuigt een teug adem naar binnen. "Je was zo mooi, en ik werd gewoon echt misselijk bij het zicht van die.. die Marc en jou en ik... Ik vond je daarna steeds mooier. Zelfs toen je in je zeiknatte jurk uit het water kwam, en hoe je bij Liam thuis was en gewoon alles."
"Was dat huis van Liam?" vraag ik. Toen ik na het feest in het water was gevallen, zijn we naar een huis gegaan. Jake vertelde me toen dat het van een vriend was, maar ik heb nooit geweten dat dat huis van Liam was.
"Yep," zegt Jake zacht. Hij kijkt me van opzij aan. "Nu weet je dus hoe het is gegaan. Je moet ook weten dat het me echt verschrikkelijk veel spijt, dat ik alles zou doen om de tijd terug zou draaien. Ik doe alles voor je. Ik heb het je al verteld, maar ik zou het duizend keer over zeggen als dat zou betekenen dat je het me een beetje vergeeft."
Ik glimlach langzaam, en kijk dan in Jakes ogen. "Begin dan maar alvast. Je hebt het al 2 keer gezegd. Nog negenhonderdnegenentachtig keer te gaan."

[A/N nope, dit is nog niet het einde! Er komen nog een stuk of 7-10 hoofdstukken voordat jullie van me af zijn hahah :D
Bedankt voor het lezen en voor het blijven ondanks het feit dat ik vet traag update :) ]

The Balloon (a Dutch Love Story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu