Hoofdstuk 47- bah

9.1K 473 220
                                    

{Point of view Selena}

Ik probeer me met wilde bewegingen weg te krijgen van de slappe lippen. Gadverdamme! Waarom moet Marc nú komen?! Ik duw zo hard als ik kan tegen zijn buik aan. Marc gniffelt en likt met zijn tong over mijn lippen. Een bruggetje slijm blijft tussen ons hangen. "Matt!" roep ik zo snel als ik kan. "Help!" maar ik word stilgelegd door Marc, die zijn hand op mijn mond legt. "Je moet wel stil doen. We weten allebei wat voor slet je bent. Kom met me mee." Marc probeert me mee te trekken.
"Wat- nee!" roep ik uit, tot zover dat kan met een hand over je mond. "Matt! Rens!" Ik trappel om me heen. Opens gaat de deur open. "Selena wat-" hoor ik Matts stem. "What the fuck! Wie ben jij?" roept hij. Marcs hand verslapt even en ik vlucht snel naar Matt toe. Matt slaat zijn armen om mij heen. Rillend duw ik mijn gezicht tegen zijn bovenlichaam. "Flikker op, wie je ook mag zijn!" zegt hij tegen Marc. Marc kijkt een beetje beteuterd, maar maakt zich daarna groot. "Ik ben haar vriendje, ik mag doen wat ik wil."
"Haar vriendje ja? Laten we eens horen wat Selena daar van zegt!" Matt keert zich naar mij.
Mijn gezicht betrekt. "Jij mijn vriendje? Never."
Matt kijkt triomfantelijk naar Marc. "Got ya. En nu, wegwezen! Laat me je hier nooit meer zien!"
"Hier ga je spijt van krijgen!" roept Marc. Hij priemt met zijn vinger in de lucht en stampt weg. Matt en ik kijken hem na, terwijl hij over de galerij wegstampt en uiteindelijk in het trappenhuis verdwijnt.
"Wie wás dat?" vraagt Matt verbluft. Hij heeft nog steeds zijn armen om mijn middel geslagen.
"Een soort van ex." mompel ik. Matt vraagt niet verder, tot mijn opluchting.
"Ehm," hoor ik opeens Rens' stem achter me. We draaien ons om. Rens staat met zijn telefoon in zijn hand. "Wat is er?" vragen Matt en ik tegelijk.
"Kan Jake zo komen?"

~~~

Met zweterige handen zit op de bank. Matt zit een beetje met zijn mobiel te spelen en Rens, die tegen hem aan zit, leest een boek. Mijn ogen volgen de wijzers van de klok. Ik kan ze wel weg denken! Waarom schiet het nou niet op? Ik hoor mijn mobiel een 'buzz' geluidje geven, wat betekent dat ik een bericht heb. Ik pak snel mijn smalle smartphone en unlock hem. Na het ziekenhuis heb ik mijn code weer in 'Brief' veranderd. Het berichtje komt van Fleur. 'Ik hoorde dat Jake komt? X Fleur'
'Ja, klopt. HELP' type ik in. Ik verstuur het en ik zie dat Fleur online komt.
'IM GONNA HELP YA' stuurt ze. En daarna: 'maar hoe?'
'Met een Vanilla latte en chocola' stuur ik terug.
Fleur typt iets, verwijderd het dan en stuurt dan weer iets. 'Oké, komt er aan! Gimme a second and super women is gonna help you!'
Ik lach in mezelf, maar antwoord niet meer. Voor een paar seconden waren mijn zenuwen weg, maar nu voel ik ze weer. Dat gekriebel in je buik, je kent het wel. Niet dat ik Jake niet wíl zien, ik ben gewoon bang voor wat hij gaat zeggen. Ik vraag me zelfs af waarom hij hier überhaupt heen komt. "Selena." hoor ik een stem. Matt. "Stop met dat getik van je been. Je maakt me zenuwachtig."
"Ik wist niet eens dat ik dat deed." zucht ik. Matt keert zich weer naar zijn mobiel. Ik bijt op de binnenkant van mijn wang, waardoor er een velletje loskomt. Een ijzerige smaak verspreid zich in mijn mond. "Au." zucht ik. Ik sta op en loop naar de keuken, om daar een keukenpapiertje van de rol af te trekken. Ik druk het zachtjes tegen de binnenkant van mijn wang, hopend dat het daarmee het bloed weg haalt. Turend naar de klok sta ik daar, tien minuten gaan voorbij, tot ik een stem hoor. "Sexy."
"Fleur!" roep ik geschrokken. Ik haal het papiertje in mijn mond. Het wit is vervangen door wat rood. Jakkes. Ik gooi het papiertje met een boog in de prullenbak. "Voila." zegt Fleur. Ze zet twee bekers Vanilla Latte op de keukentafel en gooit er ook een reep chocolade bij. "Je bent een schat." zeg ik blij. Ik bedoel, kom op. Wie wordt er nou niet blij van Starbucks en chocolade? En dan ook nog eens een lieve vreindin er bij! Ik wil Fleur tien euro geven, maar Fleur wuift het weg. "Het is goed zo."
"Zeker weten?" Als Fleur knikt, berg ik het geld op. "Thanks."
"Geen probleem. Vertel, hoe zit het met Jake? Ik dacht dat hij gister...?"
Ik ga met Fleur aan tafel zitten en vouw mijn handen om de kartonnen beker. "Hij stond er niet. Hij was weggegaan."
"Serieus? Wat een piemel!" Fleur staart boos naar buiten. "En nu komt hij wel?!"
"Ja.." zeg ik zacht. Ik neem een slokje koffie. Lekker. "Maar Fleur, guess wie er zonet voor de deur stond?"
"Joël." gokt Fleur.
"Nope."
"Jouw vader?"
"alweer fout!" zeg ik. Ik breek een stukje chocolade af en geef het aan Fleur. "Ehm, je moeder?" vraagt Fleur met volle mond.
"Nee jouw moeder.
"Echt?!" roept Fleur uit.
"Nee. Ik zeg het wel. Het was Marc."
Fleur verslikt zich in haar chocolade. "Wat doet hij hier?!"
Ik rol met mijn ogen. "Wat denk je? Ik dacht dat ik eindelijk van hem af was."
"Niet dus." Fleur giechelt. "Wat een sukkel."
"Hm Hm." zeg ik. Ik neem een stukje chocola én een slok koffie. Dat is gewoon de hemel. De chocola die smelt in je mond, vermengt met de vanille smaak is.. Daar is geen woord voor. Laten we het de zevende hemel noemen. "Hoe laat komt 'ie?" vraagt Fleur.
Ik haal mijn schouders op. "Geen idee. Ik hoop snel, maar aan de andere kant mag 'ie nog wel even wegblijven."
"Snap ik!" zegt Fleur. We blijven een tijdje stil. "Zeg Selena?"
"Ja?" vraag ik.
"Ehm, je bent behoorlijk... Ehm, bekent.. Maar, je blijft toch wel altijd jezelf? Even lief en grappig?"
Ik schiet in de lach en buig over de tafel om Fleur een stevige knuffel te geven. "Natuurlijk! Ik ben niet van plan om te veranderen!"
"Dus we blijven vriendinnen?"
"No matter what." zeg ik tegen haar. Fleur lacht opgelucht. "Mooi." Opeens klinkt er een melodietje door de kamer. "Oh, da's mijn mobiel." zegt Fleur. Ze neemt op. "Met-" haar gezicht betrekt steeds meer, hoe langer ze naar haar mobiel luistert hoe meer hij betrekt. "Maar mam!" roept ze. Daarna zucht ze. "Flauw hoor. Waarom mag ik nou nóóit iets! Je begint al te zeiken als ik-.... Oké ik kom. Maar ik ga wraak nemen!" Daarna hangt ze op. "Ik moet gaan." Ze neemt de Starbucks beker in haar hand en slaat de laatste resten koffie over. "Sorry."
"Geeft niet." zeg ik. We staan op en ik loop met haar mee naar de deur. "Succes met .. Je-weet-wel." zegt Fleur.
"Komt goed." zeg ik gerustellend. Fleur geeft me een stevige knuffel. "Oké, dan. Hou de chocolade maar."
"Ik was ook niet van plan mijn schatje terug te geven." zeg ik lachend. Fleur rolt grinnikend met haar ogen, we nemen afscheid en Fleur vertrekt. Ik doe de deur achter haar dicht. Twintig minuten zijn verstreken. Hoe lang duurt het nog voor Jake komt? Ik pak de chocolade, gooi de starbucksbeker weg en loop door de woonkamer naar het balkon. Even een frisse neus halen, dat helpt altijd. Ik doe de deurklink naar beneden en stap naar buiten. De deur kraakt als ik hem achter me dicht doe. Het is pikkedonker en de lucht is helder. Duizenden sterren staan aan de hemel. Ik breek zonder te kijken wat ik doe een brokje chocolade af een steek hem in mijn mond. Ver, ver weg hoor ik een trein rijden, en hoog aan de hemel zie ik de lichtjes van een vliegtuig. Ik vraag me af waar dat vliegtuig heen gaat, en wie hij meeneemt. Later ga ik een wereldreis maken, met het vliegtuig of lopend, dat maakt niet uit. Voorzichtig leun ik tegen de roestige stalen van het rekje die je moet tegenhouden van het vallen. Het piept een beetje, maar ik ben zo ver weg met mijn gedachten, dat ik het niet merk. Ik slaak een zucht, waardoor ik nog iets meer tegen het oude, roestige hekje leun. Opeens schieten twee spijlen weg. Ik slaak een gil, en voor ik het weet ben ik omhult door lucht.

(a/n Sorry sorry sorry sorry! Eerst moesten jullie heel lang wachten, dan is het zo'n klein hoofdstuk, en het ergst van allemaal IS DAT HET ZO SLECHT WAS! 😫 Volgende hoofdstuk laatste hoofdstuk, dat duurt langer om te maken, dus sorry als je heel lang moet wachten :( In ieder geval, DANKJULLIEWEL VOOR DE 400+K! Het zo zo zo veel! Niet normaal! Trouwens, er zijn heel veel mensen die tips van mij willen over hoe ze een boek moeten schrijven en populair krijgen. Moet ik jullie een 'hoofdstuk' geven met tips?)

The Balloon (a Dutch Love Story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu