Hoofdstuk 11- de aanrijding

21.5K 496 75
                                    

{Pov Selena}

Allemaal stemmen galmen door mijn hoofd. Ik wil mijn handen optillen maar ze zitten vast. Ik probeer mijn ogen open te doen, maar ze zijn zó zwaar.. En ik ben zó moe! Toch lukt het. Ik open ze op een kiertje. Meteen stroomt een fel, wit licht me tegemoet. Ik knijp mijn ogen gelijk dicht. Ik voel een warme hand op mijn schouder. "Selena?" hoor ik een bekende stem. Een zwakke glimlach verschijnt op mijn gezicht. "Fleur." kraak ik. "Hey."
Fleur knijpt even zacht in mijn hand. "Alles oké?" vraagt ze. Ik knik zacht. Dan val ik weer in slaap.
Na een tijdje open ik mijn ogen weer. Ik ben minder moe. "Lieverd!" hoor ik. Ik grinnik. "Hey Fleur!"
Fleur knuffelt me. "Oef, wat was ik bang!" zegt ze trillend.
Ik kijk haar aan. "Waarom?"
Fleur kijkt me ongelovig aan. "Je bent aangereden!"
Ah, dat verklaard al die hoofdpijn en naalden in mijn lichaam. "Oh." zeg ik.
"Nog gefeliciteerd lieverd." zegt Fleur.
"Met wat?"
"Je verjaardag! Je bent 15 geworden!"
"Echt?"
"Ja!"
"Zijn mijn ouders nog gekomen?" vraag ik.
Fleurs gezicht veranderd even. "Eh.. Ik heb nog iets voor je!" zegt ze iets te snel.
"Nee dus." zeg ik teleurgesteld. "Waarom niet?"
"Ik weet het niet, Seleen. Maar dit moest ik van Theó aan jou geven." ze haalt een brief uit haar jaszak. Dit herinner ik me! YES! Ik heb een brief van Jake!
"Kun je hem voorlezen?" vraag ik.
Fleur knikt en kucht even.
"Lieve Selena, Hoe gaat het met je? Hopelijk goed. En anders, wat is er gebeurd waardoor jij je niet goed voelt?
Hier even de antwoorden op je vragen; op dit moment heb ik geen huis. Ik ben geen zwerver hoor, ik woon vanwege wat problemen thuis bij een vriend van me. Mijn zusje is verhuisd naar familie van ons, ze was te jong en moest nog naar school. Ik mis haar echt heel erg. Ze betekend heel veel voor me. Ik praat liever niet over mijn ouders. We hebben een grote ruzie op dit moment. Maar ik wil je tijd niet verdoen door daar over te gaan zeiken.
Natuurlijk heb ik hobby's, wie niet? Ik surf heel graag, zoals je op die ene foto al zag. Niet dat ik het echt kan, ik doe het alleen in de zomer. Verder zwem ik graag. Ik doe aan wedstrijdzwemmen en ik heb ooit waterpolo gedaan, maar mijn ouders wilden het niet meer betalen, wat ik echt jammer vind. Waterpolo is een leuke sport. Verder heb ik niet zoveel grote hobby's. Ik wandel wel eens door het park of door het bos, maar dat is niet echt mijn hobby. Dat is meer iets wat ik graag doe. Oké, dat klinkt best raar... Nou ja. Het einde van de brief is in zicht! Oh Selena, leuke foto trouwens. Wat lach je leuk! Maar nu moet ik je teleurstellen, want ik moet gaan. Tot de volgende brief. Liefs, Jake" Fleur neemt even een hap adem en kijkt me dan aan. "Zo, diepgaande brief!" zegt ze grijnzend. Ik rol met mijn ogen. "Dankje voor het voorlezen!"
Fleur grinnikt. "Hij lijkt me wel lief!"
"Ik hoop het." zucht ik.
"Welke foto had je gestuurd?"
"Ehm.. Die van ons samen. Toen we samen selfies zaten te maken bij jou thuis." ik grinnik als ik er aan terug denk.

<flashback>

"SELFIIEE" brult Fleur in mijn oor. Ik doe mijn ogen wijd open en doe mijn mond open. Klik. Fleur drukt een kus tegen mijn wang en ik doe alsof ik geshockeerd ben. Klik. Dan slaan we onze armen om elkaars nek en knuffelen we elkaar. Klik. Fleur kijkt op het schermpje van mijn mobiel. "Awh, die is leuk!" zegt Fleur zacht lachend. Ik pak mijn mobiel uit haar handen en kijk naar de foto. "Ahw, ja!" ik zet hem als profielfoto van mijn whatsapp. Dan draai ik me om en maak een foto van Fleur. Fleur kijkt me nep-boos aan. "HEE! Dat gaat je geld kosten mevrouw! U mag niet zo,aar zonder toestemming-" ik leg mijn hand op haar mond. "poto's pan mwij mwaken" gaat Fleur verder. Ze duwt mijn hand weg. "Laat zien!"
Ik keer het schermpje naar Fleur. Ze schiet gelijk in de lach. "VERWIJDEREN!" gilt ze terwijl ze haast op en neer springt. Ik kijk naar de foto. Fleur kijkt heel stoned in de camera. Ik begin te lachen. "O mijn god!" roep ik. "O MIJN GOD! NO WAY DAT DIE VAN MIJN MOBIEL GAAT!"
Ik begin weg te rennen. Fleur komt meteen achter me aan. We denderen de trap af. "AARGG SELENA!" roept Fleur lachend.
"DIE GAAT OP TWIITAH!" roep ik. "EN INSTAAHH"
Fleur geeft een gil. "NEEEE" roept ze. "NO WAY!"
Ik begin harder te rennen. Ik vlieg de voordeur uit en ren gelijk de stoep op. Ik hoor Fleurs voetstappen achter me.
"Pas op!" roept ze. Ik draai mijn hoofd om om naar Fleur te kijken. "Wat?" vraag ik. Dan knal ik tegen iets zachts op. Ik val bijna achteruit op de grond, maar Fleur geeft me een zachte duw in mijn rug zodat ik rechtop blijf staan. Ik kijk door mijn wimpers omhoog. Voor me staat een statige, dikke vrouw met haat borst vooruit. "Zo jongedame. Jij dacht even tegen mij aan te kunnen vallen huh?"
Ik word knalrood.
"De jeugd van tegenwoordig..." mompelt de vrouw. "Tss" dan marcheert ze weg. Meteen barst Fleur in lachen uit. "HAHAHAHAHAHAHAHAHA" giert ze. Ze staat voorover gebogen met haar handen op haar buik. "Jij sukkel!" roept ze. "Ik zei nog 'pas op'!"
Ik geef haar een zacht duwtje. "Oké oké. Stop met lachen, ik schaam me dood. Wat als mijn ouders hier achter komen?"
<einde flashback>

The Balloon (a Dutch Love Story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu