👆 Sorry die moest er even in 👆
[a/n Ik heb een lied geschreven en hij heet "writersblock is het ergste wat er in mijn rampzalige leventje is overkomen". Ik draag hem op aan jullie.
*Pakt microfoon*
"writersblock is het ergste wat er in mijn rampzalige leventje is overkomen"
*gitaar solo*
*drum solo*
"Writersblock is het ergste wat er in mijn rampzalige leventje is overkomen (x10)"
*buiging*
Dank je voor je aandacht, en heel veel plezier met het lezen van dit hoofdstuk!Jake drukt me tegen de muur aan en verdiept de kus. Zijn handen grijpen naar mijn heupen en hij trekt me tegen zich aan. Ik zucht tevreden. Dit is waar ik thuis hoor. Jakes lippen zijn warm en zacht, en drukken op de mijne. Ik stop de kus, zodat ik in Jakes ogen kan kijken. "Hoi," zeg ik zacht terwijl ik hem met stralende ogen aan kijk.
Jake strijkt een plukje haar achter mijn oor. "Hi, Princess."
Ik druk mijn lippen weer tegen die van hem. Mijn wangen zijn rood. Het effect dat het woordje "Princess" op me heeft..
"Zullen we kijken wat Matt heeft gemaakt?" zeg ik zacht als ik wegtrek.
"Hmm, ik kijk liever naar jou." Zegt Jake met een serieus gezicht, alleen de glimlach die om zijn lippen speelt verraadt hem.
"Slijmbal," zeg ik met warme wangen.
"Alleen voor jou." Zegt Jake terwijl hij zijn lippen heel even op de mijne drukt. "Maar oké, let's go."
Hij slaat een arm om mijn middel en rekt me mee naar de keuken, waar Matt helemaal uit zijn bol is gegaan. De gordijnen van de keuken zijn dicht, en er branden alleen kaarsen. Op de tafel liggen rozen op allebei de sneeuwwitte borden. Een fles rode wijn met een briefje er aan staat op de tafel. Ik voel hoe Jake achter me komt staan en zijn kin op mijn schouder legt. "Hij heeft wel zijn best gedaan, hè?"
"Hmhm," zeg ik terwijl ik mijn hoofd draai zodat ik hem aankijk. Jake's ogen glinsteren door de kaarsen en hij drukt zacht een kus op mijn wang, waar meteen al mijn bloed heen stroomt. "Heb ik al tegen je gezegd dat ik je echt heel leuk vindt?"
Ik lach. "Ik vind jou ook echt heel leuk."
"Hoe leuk?"
Ik knijp mijn ogen een beetje dicht. "Dat is nog een geheim."
Jake pruilt. "Ah. Mag ik het weten? Please?"
"Op een schaal van 100 tot 100.. dan 100." Ik pers mijn lippen op elkaar omdat ik niet wil lachen om mijn eigen grap. Nou ja, mijn eigen.. Eigenlijk heb ik hem van Fleur. Ik slik de brok in mijn keel die uit het niets opkomt weg en staar naar mijn voeten.
Jake, die mijn mood-swing niet door heeft, lacht. "Dan ga ik maar van het positieve uit."
"Dat zou ik ook doen als ik jou was." Zeg ik met een half gemeende glimlach. Jake drukt een kus op mijn wang en neemt me mee naar de romantisch gedekte tafel. Er staat een klein rood pannetje onder een waxine-lichtje, waar waarschijnlijk kaasfondue in zit. Mijn maag begint al te knorren bij het idee. Het is al eeuwen sinds ik het heb gegeten.
"Ma'am?" zegt hij terwijl hij een stoel naar achter schuift. Ik smelt vanbinnen. Vanaf jongs af aan droomde ik van een jongen die mijn stoel naar achter schuift als we uit eten gaan. Niet de hele tijd, maar gewoon één keer of zo.
Mijn wangen zijn nog steeds warm als Jake aan de andere kant van de tafel gaat zitten. Hij kijkt me aan. "Selena?"
"Ja?"
"Ik heb het je nog niet verteld vanavond, maar je ziet er heel erg pretty uit."
Ik bijt op mijn wangen om een glimlach te verbergen. Voor anderen kan het misschien heel klef overkomen, maar gosh, als Jake het doet is het echt geweldig.
"Dankjewel," zeg ik zacht. Jake pakt mijn hand en wrijft met zijn duim over mijn huid, waar meteen tintelingen op komen, alsof een Engeltje er glitters overheen heeft gesprankeld. Zo blijven we een tijdje zitten; Jake en mijn ogen die elkaar aankijken en onze handen die tintelen als ze elkaar aanraken.
"Het spijt me heel erg om te zeggen maar.." begint Jake langzaam terwijl hij zijn ogen afwendt. "Hoe lang ik ook naar je prachtige gezichtje kan kijken, mijn maag begint een beetje.. Leeg te raken."
Ik schiet in de lach. "Mooi, mijne ook."
"Ik denk dat het tijd wordt dat we gaan kijken wat Matt heeft gemaakt." Jake komt iets overeind en haalt de deksel van het rode pannetje er af. Zoals ik al zei: kaasfondue.
Jake kijkt een beetje raadselachtig naar de inhoud van het pannetje, en kijkt dan naar mij.
"Kaasfondue." Zeg ik terwijl ik naar het rode pannetje knik. "Ken je dat niet?"
"Nee?"
Ik schud mijn hoofd. "Oh Jake, jij hebt zo geen leven. Nee grapje. Het is heel simpel en lekker. Je hebt een prikker" ik wijs naar de prikker die naast ons bord ligt. "waarmee je brood, paprika, tomaat... etcetera op kan prikken, en dat doop je in de kaas."
"and eat it?"
"Jij snapt het. Oh en Fleur en ik maakten er altijd en spelletje van! Wie het eerst iets van zijn vork laat vallen, moet een geheim vertellen."
"Een geheim?"
"Of iets gênants. Je weet wel, een blunder of zo."
"Oké, deal."
Jake en ik pakken allebei onze prikker, en prikken er allebei een stokbroodje op. "Dat de beste moge winnen." Zeg ik met een grijns.
Jake knikt instemmend. "Dat de beste moge winnen."
We dopen tegelijk het broodje in de kaas. We kijken vol spanning naar elkaars broodjes die er jammer genoeg niet af vallen. Ik kijk toe hoe Jake het opeet. "En?" vraag ik.
Jake sluit zijn ogen en glimlacht. "Heerlijk."
"Zei ik toch." Tevreden neem ik een hap. "Ik heb altijd gelijk."
Jake doet een oog open. "Oh ja?"
"Ja."
"Volgens jou had ik een relatie met mijn zus."
Ik word knal rood en zak achterover in mijn stoel. "Hmpf."
Jake schiet in de lach, en mijn hart staat stil bij het geweldige geluid en zicht. Het kaarslicht maakt schaduwen op Jakes gezicht, en zijn lach klinkt alsof er een nachtegaaltje zachtjes in mijn oor zingt.
"Ik vind je zo lief." Zegt Jake als hij is uitgelachen.
"Ik jou ook."
"Zelfs als ik een relatie heb met mijn zus?" vraagt Jake en hij begint weer te lachen.
Ik rol met mijn ogen. "Ben je klaar met mij uit lachen?"
Jake hikt nog een beetje na. "Nee. Maar ik vind je nog steeds heel lief."
"Ik jou ook."
We eten in stilte verder, terwijl Jake me steeds met lieve ogen aankijkt. Mijn wangen blijven rood, net zoals de inhoud van de fles wijn. Ik werp een schuine blik op het briefje die op de fles is geplakt. "No worries; er zit geen alcohol in. Het is druivensap. Xoxo Matt" ik bedank Matt denkbeeldig.
Jake, die door heeft dat ik naar de fles kijkt, draait hem om en leest het briefje. "Glaasje druivensap?" vraagt hij dan.
Als ik knik, schenkt hij het in een van de wijnglazen. De rest van de avond verloopt goed. Jake blijft me complimentjes geven over "hoe geweldig ik er uit zie" en "hoe blij hij is dat alles goed is".
Als het pannetje tot de bodem toe leeg is, ruimen we af. Maar wanneer Jake zijn bord optilt wordt hij knalrood.
"Wat?" vraag ik.
Als Jake niet antwoord loop ik naar hem toe en kijk wat er aan de hand is. "Wat- oh my god."
Ik sla mijn hand voor mijn mond als ik zie waarom Jake zo rood werd.
Onder Jakes bord ligt een klein, lichtblauw, vierkant pakketje, waar met dikke letters "durex" op staat.Nog een dingetje om aan mijn "to do-lijst" toe te voegen. Nadat ik Matt heb bedankt, maak ik hem af.
[a/n Zo als sommigen wel hebben gemerkt, ik heb 2K volgers bereikt 🎉 En ik had gezegd dat ik dan heel veel boeken zou lezen, tips zou geven en alles, dus dat ga ik ook doen. Dus, wil je dat ik een boek van je ga lezen, comment dan HIER (dus in de tekst, niet als losse comment!!) en vertel meteen welk boek. Ik lees in totaal 2 á 3 hoofdstukken, en probeer dan tips te geven. Verwacht niet te veel, ik ben namelijk heel slechts in tips geven, omdat ik zelf bagger schrijf, en mijn Nederlands is net zo goed als die van een watermeloen (no offence naar watermeloenen).
En dan nog iets! Later in dit boek gaan Selena en Jake "de daad" doen (spoiler). Maar ik ben rampzalig in het beschrijven van dat soort dingen, zoals jullie denk ik al hebben gemerkt. Dus ik vroeg me af of er misschien iemand is die dat voor me wilt doen. Het is niet raar of zo, ik haf het ook wel geschreven als ik het kon, maar ik ben er gewoon heel heel heel erg slecht in. Als je het wilt doen, stuur me dan even een privé bericht, of mail me. Je mag zelf kiezen of ik je naam boven het hoofdstuk zet of niet.
Okido, dat was het weer. Bedankt voor de 800k trouwens! Ik was echt zooo blij toen ik het zag 🙈🌸
En vergeet niet wat er in de bijlage (= foto) staat ! En naast de miljoenen cellen die in je lichaam zitten, ben ik er ook nog <3 ]
JE LEEST
The Balloon (a Dutch Love Story)
RomansaAls Selena een ballon met een briefje eraan in de lucht loslaat, verwacht ze dat ze nooit antwoord krijgt. Maar na een week komt er toch een briefje terug. Er ontstaat een goede brievenvriendschap waarin Selena en Jake elkaar alles vertellen. Bijna...