"Abang tak nak balik ke? " Soal Maya Akasya apabila sedar suaminya dari semalam menemaninya di sini."Tak, kalau balik pun tak buat apa-apa. " Balah Ray Muzam sambil tangannya sibuk mengupas buah epal merah itu.
"Tak bosan ke? Dah lah kena jaga saya lagi. Tak penat? "
"Tak, buat apa penat? Kalau tengok muka bidadari depan saya ni dah blh hilang penat abang tau? "
"Ye lah tu. Padahal abang bosan kan? Cakap je lah bosan, saya terima. "
"Nak abang betul-betul bosan dengan awak ke Angel? Jangan menyesal kalau abang bosan, rugi. "
"Nak rugi apa? "
"Rugi sebab tak dapat layanan istimewa daripad lelaki tanpan, kacak lagi bergaya ni. "
"Eh, puju diri sendiri eh? Masuk bangkul angkat sendiri. " Ringan sahaja jari itu mencubit perut Ray Muzam.
"Awww, sakitlah angel! Apa cubit-cubit ni? Nak ke? " Usik Ray Muzam.
"Tak nak lah, dah lah tua lepas tu kotak-kotak macam tu. Tak suka-tak suka. " Balas Maya Akasya, selamba.
"Oh, sekarang angel saya nak cakap yang saya ni tua lah? Lepas tu kotak-kotak? Kenapa dengan kotak-kotak? Ada masalah ke? " Ray Muzam merapatkan wajahnya pada Maya Akasya.
"A-abang, jangan rapat sangat. Nanti orang masuk, malu lah! " Marah Maya Akasya. Tangan kirinya yang terdapat jarum itu digunakan untuk menolak tubuh suaminya itu.
"Lain kali, cakap tu hati-hati. Abang bukan main jaga makan dan selalu bersenam untuk dapat badan macam ni. Tahu tak? " Ray Muzam menjauhkan wajahnya, jelingan dihadiahkan kepada isterinya itu.
"Ala, tak nak macam ni. "
"Habis tu, nak yang macam mana Maya? " Tanya Ray Muzam.
"Nak yang perut macam donut tu. Bulat comel macam tu. Ni macam roti yang seketul-seketul tu. Tak suka. "
"Jadi kau nak aku jadi bulat lah ni? "
"Apa salahnya kan? Mafia badan bulat. Eeei, comel je dengan baju serba hitam tu. " Pecah tawa Maya Akasya ketika itu.
"Terserah awaklah, abang keluar sekejap. Jangan pergi mana-mana tau? " Pamit Ray Muzam.
"Nak pergi jugak! "
"Nak pergi ke mana kau ni angel? "
"Ke hati awak. " Gurau Maya Akasya. Tersipu-sipu gadis itu. Ceh, dia yang goda orang, dia pulak yang nak malunya.
"Jangan mengarut Maya, aku.. Eh, abang nak cari Danish jap. " Balas Ray Muzam dengan senyuman. Shy shy cat gitu.
"Abang, hilang! " terkejut Ray Muzam lalu mendekati Maya Akasya. Takut dengan keadaan gadis itu.
YOU ARE READING
DARK MAFIA[C]
AcciónSatu peristiwa yang melibatkan orang tersayang mengubah hidupnya... Mafia yang selama ini hidup dalam kegelapan akan tetap bergitu.. __________________________________________________________________________________ "Jangan mati lagi , aku bel...