Kap.36: Weird Christmas

314 19 0
                                    

T I D I G A R E

"Hur mår du? Jag menar efter allt hon hänt" undrar Hailey försiktigt.
"Jag kan ju inte säga att det är bra direkt eftersom min pappa hängt sig men det är väl okej" svarar Fanny ärligt på henne fråga.
Hon nickar.
"Men jag har ju Omar" Fanny ler och jag ser att hon tar Omars hand.
Jag önskar att jag också hade haft ett sådant förhållande.
~
~~❤️Julafton❤️~~

~~~Fanny~~~
Jag kollar på mig själv i spegeln. Den röda klänningen sitter ganska bra förutom att man ser tydligt hur smal jag blivit. Omar tjatar på mig dag in och dag ut att jag måste äta mer men ändå går det inte. Jag försöker men jag mår bara illa när jag äter. Omar kommer in med en oroande blick.
"Hur är det?" Undrar han och ställer sig bakom mig i spegeln. Jag tycker lätt på axlarna.
"Okej antar jag. Känns bara konstigt" svarar jag.
"Det blir bara du, jag, mamma, pappa, mormor och morfar" säger Omar.
Jag nickar.
"Ja om din moster väl?" Lägger han till frågande.
Jag nickar. Hon trodde i alla fall att hon kunde komma.
"Brukar du fira med henne?" Omar fråga gör allting så komplicerat men jag kan lika gärna berätta nu. Min moster kommer antagligen att göra det själv annars.
"Nej hon och mamma va inte jättebra vänner. Mamma tog min mosters pojkvän för längesedan och hon har aldrig förlåtit henne för det" svarar jag. "Så jag har knappt träffat henne. Pappa körde dit mig när mamma var iväg för att jag skulle få träffa henne" jag ser att Omar blir fundersam på det jag säger men han nickar bara.
"Men du gillar henne?" Undrar han.
"Ja mamma gjorde väl också det. Det är mer moster som inte gillar mamma. Jag älskar min moster" helt oplanerat så kommer det några få tårar från mina ögon. Jag drar snabbt bort dem för att Omar inte ska hinna se det. Han vänder mig om och drar in mig i en varm och mysig kram.
"Jag älskar dig" viskar han tyst i mitt öra. Jag nickar och släpper från kramen. Istället för att svara så placerar jag en kyss på hans läppar innan vi tillsammans går ner.
"Dem kommer snart" säger Omar och jag kollar på klockan som nästan är två. Jag suckar djupt och kollar på mobilen för att se om min moster skrivit något men nej.
Wilnur ler mot oss när vi kommer ner.
"Snälla låt mig bara få ta en bild. Så är sååå söta" ler hon och tar upp sin mobil. Vi båda nickar och ställer oss framför bordet. Omar håller om mig och vi båda ler stort.
"En puss bild, kom igen" säger Wilnur och skrattar lite. Vi båda gör som hon säger och när hon tillslut är klar så tar Omar hennes mobil och skickar över bilderna. Jag lägger ut en puss bild med texten "God jul finisar❤️🎄🎅🎁🎉🎉"
För att vi inte ska lägga ut samma så lägger Omar ut en bild där han pussar mig på kinden istället.
Jag hinner precis posta bilden innan det ringer på dörren och vi båda reser oss upp och går ut i hallen. Där kommer Omars pappa och mormor och morfar.
Jag hälsar och presenterar mig för dem alla tre även fast dem säkert redan vet vad jag heter.
"Vet du när din moster kommer?" Frågar Wilnur och jag skakar på huvudet.
"Jag kan ringa henne om du vill" föreslår jag och hon nickar. Precis när jag ska leta upp henne i kontakterna så ringer det på dörren igen.
"Det är säkert hon" säger Wilnur och går ut i hallen. Och mycket riktigt är det hon för lite senare får jag en stor och varm kram. Jag blir själv förvånad över hur glad jag faktiskt blir av att se henne.
"Hur mår du?" Frågar hon. En tung tystnad lägger sig i rummet och jag ser i hennes ögon att hon ångrar det. Jag känner två armar om mig och jag lägger mina över Omars på min mage. Jag känner tårarna i ögonen men försöker få dem att stanna där men såklart då misslyckas jag.
Jag drar snabbt bort dem och kommer då på att alla väntar på svar.
"Okej" mumlar jag till svar och lägger på ett riktigt tydligt fejk leende. Jag vänder mig om och kramar om Omar för att få lite tid att återhämta mig. Han pussar mig på kinden och jag släpper han från kramen. Han ger mig ett medlidande leende, precis som resten av människorna som är här.
"Ska vi äta då?" Försöker jag säga lite gladare för att bryta den otroligt jobbiga tystnaden. Alla nickar och börjar plocka fram maten. Omar tar min hand och drar med mig till bordet.
"Är du okej?" Undrar han. Jag nickar. "Jag kan säga till mamma annars så äter vi i tv rummet istället. Alla kommer förstå" hans förslag är lockande. Att bara slippa sitta här och se alla medlidande blickar på mig hade varit skönt men ändå skakar jag på huvudet.
"Det är lugnt" svarar jag. Han nickar och strax sitter alla runt bordet och äter som om det är den sista måltiden dem kommer äta, även jag. Jag kollar på Omar som är fullt fokuserad på sin mat. Jag puttar till honom eftersom hans morfar frågar honom något och han tittar surt på mig.
"Vad är det?" Han låter inte direkt trevlig men jag struntar i det och svarar istället.
"Din morfar snackar med dig" säger jag och jag och suckar.
"Va nu trevlig mot din flickvän" säger hans morfar.
"Vad det de du undrade?" Nu låter Omar ännu mer irriterad.
Hans morfar skakar på huvudet.
"Men man är inte så otrevlig" säger han.
"Förlåt men jag vill bara äta nu. Jag ska bara fokusera på dig sen. Jag lovar" Omar flyttade blicken till mig och jag nickar stelt. Så mat är viktigare än mig? Även fast jag så gärna hade viljat ställa frågan så är jag tyst. Han kommer bara bli ännu surare annars.
Efter att vi öppnat alla julklappar så sitter vi är äter julgodis och bara tar det lungt. Och visst ligger mycket av Omars fokus på mig, kanske till och med lite för mycket. Hans släpper mig knappt med blicken.
"Ni kan väl åtminstone säga hejdå?" Min moster kollar på oss och vi släpper blicken från varandra och jag drar mig ur Omar grepp. Snabbt är jag uppe på benen och ger hennes samt dem andra en kram. Omar gör samma sak. När alla åkt lägger vi oss i soffan igen och bara myser. Det blev en ganska bra dag ändå.
__________________
Hej allihopa!
Jag har fantastisk en överraskning till er MEN ni kommer inte att få reda på den förrän denna fan fiction är slut. Jag tror (om man inte räknar med detta) att det kommer komma 3-4 kapitel till men sedan är faktiskt denna fan fiction slut.
Så gissa gärna i kommentarsfältet vad överraskningen är så får vi se om någon har rätt😏
Älskar er och tack så mycket för att ni läser❤️
💎STAY STRONG💎

Nothing's Like Before ~ The Fooo ConspiracyWhere stories live. Discover now