Kap.14: Everyone Is Fine

432 27 1
                                    

T I D I G A R E

Tårarna rinner ner för mina kinder. Dem blir ämne fler när Kasper reser sig upp och kramar om mig.
"Shhh" säger han. "Ring mig nästa gång. Jag ska slå ner dem så dem blir både gula och blåa" säger han och jag skrattar tyst. Jag önskat verkligen att han hade varit här då. Kanske hade jag inte tappat oskulden då.
~
~~~Ogge~~~
Jag vaknade upp i sjukhus sängen för någon timme sedan och det var en stor lättnad när Elvira ringde. Jag har ett stort bandage runt huvudet som dem reda bytt 2 gånger sedan jag kom in i eftermiddags. Dock är klockan ganska mycket nu. Emelie som hittade mig har jag inte snackat med sedan jag somnade igen och vaknade lite i ambulansen men somnade när vi kommit in. Så jag minns inget av det eftersom jag var så trött och sliten då. Doktorn sa att jag behövde ligga här några dagar sedan skulle jag få komma hem. Då ska jag åka raka vägen hem till Stockholm.

~~~Felix~~~
"Är du Felix?" Hör jag en röst säga. Jag kollar upp och ser en tjej i vita kläder. Jag nickar.
"Oscar är okej efter omständigheterna. Han fick en hjärnskakning och en bruten arm men han kommer att bli bra igen. Han hade väldig tur" säger tjejen.
"Kan jag prata med honom?" Frågar jag.
"Han ligger just nu och sover men kom tillbaka imorgon" säger hon och ler mot mig. Jag nickar innan jag reser mig upp och går. Det ska bli skönt att komma hem och lägga sig i sängen.
Jag tar hissen ner till entrén och ringer mamma. Eftersom klockan är så mycket så orkar jag inte åka bussen hem. Efter att jag ringt mamma så sätter jag mig i en soffa och väntar.

~~~Elvira~~~
Efter att vi suttit och pratat i minst en timme så bestämmer vi oss för att gå och lägga oss.
"Vänta" säger jag till Kasper och går in i mammas och pappas sovrum. Jag öppnar pappas garderob och tar en tröja till honom som han kan sova i. Så han slipper sova i sin andra.
"Du kan sova i denna och du vill" säger jag och slänger en svart tröja till honom. Han nickar och drar av sig tröjan.
Jag tar ett liv linne med mig in i badrummet och byter om till det men behåller mina mjukis byxor på. Sedan går jag tillbaka till mitt rum där Kasper står och väntar.
"Ehh, var ska jag sova" frågar han och flinar liten nervöst.
"Du kan sova hos mig om du vill" säger jag och lägger mig längst in i sängen.
"Han nickar och släcker lampan i taket innan han lägger sig bredvid mig i mörkret.
Han lägger sina armar runt mig och jag kryper så nära honom jag kan.
"Tack" mumlar jag innan jag somnar i hans famn.

~~~Omar~~~
Efter vår jättelånga kram ute i hallen så har vi kommit in i värmen och sitter just nu i tysta i soffan.
"Kan vi prata om de imorgon istället?" Frågar jag mamma. "Jag är verkligen jättetrött och jag lovar att jag mår bra" säger jag. Mamma nickar och ler mot mig.
"Kan du inte sova hos mig" frågar hon.
"Mamma" säger jag med en suck.
"Snälla" säger hon och jag nickar. Hon vill väl hålla koll på mig nu när jag äntligen är tillbaka.
"Jag går bara upp och ringer Felix lite snabbt" säger jag.
"Du vet att Fanny ligger i koma va?" Frågar mamma tyst. Jag nickar och känner tårarna i ögonen komma.
"Jag har varit hos Felix och Oscar. Ogge är i Helsingborg hos Elvira så han har jag inte träffat" säger jag.
Mamma nickar innan jag försvinner upp på mitt rum.
Jag ringer Felix men de hinner gå många signaler innan han svara.
"Hej" säger han trött.
"Väckte jag dig?" Frågar och flinar.
"Mm, tydligen så somnade jag på sjukhuset. Men mamma borde komma snart" säger han.
"Hur är de med Oscar?" Frågar jag.
"Jo han är okej efter omständigheterna. Han har inte hamnat i någon koma men han fick hjärnskakning och en bruten arm. Men dem sa att han kommer att bli bra igen" svarar Felix.
"Vilken tur han hade. Fanny hamnade ju i koma efter att hon hoppat" mumlar jag.
"Ja han hade verkligen tur. Men jag tror att han typ landade på fötterna och ramlade sen" svarar Felix. "De värkar i alla fall så" lägger han till.
"Mm" svarar jag.
"Är du hem nu då?" Frågar Felix.
"Ja men jag har inte direkt pratat med mamma. Jag får göra de imorgon. Just nu är jag bara så trött" säger jag.
"Ja jag förstår det" säger Felix. "Mamma kommer nu men vi hörs imorgon" säger han innan han lägger på.
Jag lägger ifrån mig telefonen innan jag går till badrummet.
_______________
Nytt kapitel! Woohooo!
Mitt mål är att skriva minst ett kapitel i veckan, hoppas verkligen att jag kan hålla de nu🙈 Hihi, ska försöka!
Har ni haft en bra jul och nyår? Är ni peppade för de nya året? De är verkligen jag! Detta året kommer blir de bästa någonsin. Ska förbättra uppdateringen och snart börja på en ny fan fiction! Även den om the fooo🙈🙈
Hoppas ni gillade kapitel så hörs vi snart igen!
Ha de bäst!😚
💎STAY STRONG💎

Nothing's Like Before ~ The Fooo ConspiracyWo Geschichten leben. Entdecke jetzt