T I D I G A R E
"Ni kan väl åtminstone säga hejdå?" Min moster kollar på oss och vi släpper blicken från varandra och jag drar mig ur Omar grepp. Snabbt är jag uppe på benen och ger hennes samt dem andra en kram. Omar gör samma sak. När alla åkt lägger vi oss i soffan igen och bara myser. Det blev en ganska bra dag ändå.
~
"Lova och ringa om de är nått" säger Omar för säkert femte gången på bara denna förmiddagen. Klockan är halv elva och Omar ska snart åka tillsammans med dem andra killarna och träna.
"Jag lovar" suckar jag och pussar honom på munnen.
"Men jag är orolig" säger han.
"Men jag har ju Elvira" svarar jag och han nickar.
"Ha nu så kul med kollarna" säger jag och då plingar Omars mobil. Han kollar på den innan jag kysser mig en sista gång.
"Jag älskar dig. Ses ikväll" säger han innan han öppnar dörren.
"Älskar dig" svarar jag innan dörren går igen.
"Hejdå" säger Felix som kommer ner för trapporna.
"Hejdå Felix" svarar jag innan dörren går igen för andra gången. Eftersom festen vi ska till är i Stockholm så har jag och Omar sovit här inatt.
Jag går in i huset igen och startar min dator. Elvira och Kelly kommer lite senare så jag ska mest slappa tills dem kommer. Jag sätter igång "endless love" och sätter mig sedan skönt i soffan.
När filmen är slut så startar jag ett avsnitt av Gossip Girl.
Två och en halvtimme senare går jag till köket för att fixa lunch. Felix sa att jag fick ta vad jag ville så öppnar kylskåpet för att se om där är något som passar mig i smaken. Direkt hittar jag ett ägg som jag bestämmer mig för att steka. När det är gjort så lägger jag den på men macka och strör över lite salt innan jag sätter mig vid köksbordet och börjar äta. Medan jag äter så kollar jag instagram och Twitter.
När mackan är uppäten så sätter jag in min talrik i diskmaskinen och diskar sedan stekjärnet. Hans sa även att han kunde diska efter mig men jag tycker inte att det är hans jobb. Jag han lika gärna göra de själv.
Två timmar senare knackar det på dörren och Elvira och Kelly är här.
"Hej" säger jag och kramar om båda.
Dem svarar med ett hej samtidigt som dem tar av sig skor och jackor.
Sedan sätter vi oss inne i vardagsrummet.
"När ska vi åka?" Undrar Kelly.
"Jag tänkte att vi tar bussen som går 19:34" svarar jag. "Festen skulle börja åtta tror jag så då är vi där någon minut innan" fortsätter jag och båda nickar.
"Ska vi möta upp någon eller åka dit själva?" Undrar Elvira och möter min blick.
"Noah kommer hit tio minuter innan tillsammans med några av hans kompisar. Jag vet inte riktigt hur många dem är" svarar jag och skrattar lite.
"Det kan aldrig bli för många killar i ett hus" lägger Elvira till och vi skrattar.
"Sant" säger Kelly och jag nickar.
"Men jag har pojkvän" säger jag och skrattar.
"Jag också" säger Elvira.
"Då får du alla för dig själv Kelly" säger Elvira och Kelly får en lite röd nyans i ansiktet.
"Oroa dig inte. Jag och Elvira ska nog kunna lösa detta" skrattar jag och Elvira instämmer.
"Jaja, jag klarar mig" säger Kelly generat.
Jag bara flinar åt henne innan jag startar en film.
Några timmar senare börjar vi göra vid oss. Alla vet vad dem ska göra så alla är fullt koncentrerade på sitt. Eftersom jag inte gillar att ha så mycket smink så är jag ganska snabbt klar och börjar därför fixa mitt hår. Sedan sitter jag och väntar på Elvira och Kelly. Jag vet hur långsam Elvira är. Allt måste vara prefekt för att hon ska vara nöjd så tillslut så får jag och Kelly säga till henne att hon är fin. Jag kollar på klockan som är strax innan halv sju.
"Ska vi käka nått? Undrar jag och båda nickar. Eftersom jag tidigare sätt nudel påsar så tar jag fram det och kokar dem.
När vi ätit så tar vi på oss klänningarna och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min svarta klänning.
"Åh, vad fin" utbrister Elvira och inspekterar min klänning.
"Tack, detsamma" svarar jag. Även Elvira har en svart klänning. Kelly har en vit som också är jättefin.
Kvart över sju knackar det på dörren och Noah kommer in tillsammans med två andra killar som presenterar sig som Charles och Collin.
"Snygg klänning" säger Noah och kramar om mig. Jag kramar sedan även om både Charles och Collin.
"Tack så mycket" svarar jag på Noahs komplimang.
"Du har snygga vänner" viskar Noah i mitt höra och jag skrattar åt honom.
"De är bara och köra. Fast den ens är upptagen" svarar jag högt och Noah blir tyst. Collin och Charles skrattar men både Kelly och Elvira precis som Noah, tysta.
"Gud vilken stämning det blev nu då" säger Collin.
"My bad" säger jag och skrattar.
"Aja, ska vi gå?" Undrar Noah och jag tar på mig mima svarta pumps. När alla är påklädda och klara så går vi mot bussen.
På bussen sitter jag tillsammans med Noah. Mitt i mot oss sitter Elvira och Kelly och sedan bredvid sitter Charles och Collin.
Klocka är två minuter i åtta när vi går av bussen och vi alla går tillsammans mot huset som festen ska hållas i. Även fast jag önskar att Omar hade varit med så ser jag fram i mot denna kvällen väldigt mycket. Bara jag inte gör något jag ångrar.
أنت تقرأ
Nothing's Like Before ~ The Fooo Conspiracy
أدب الهواةDel 3 på When Everything Goes Wrong & Lost Love Fanny har legat i koma i 2 månader och ingen vet när hon kommer att vakna eller om hon någonsin kommer att göra det. Ingen har heller sätt Fannys mamma på hela den tiden. Hon har inte besökt Fanny en ä...