Kap.15: Back On The Road

493 23 1
                                    

T I D I G A R E

"Hur är de med Oscar?" Frågar jag.
"Jo han är okej efter omständigheterna. Han har inte hamnat i någon koma men han fick hjärnskakning och en bruten arm. Men dem sa att han kommer att bli bra igen" svarar Felix.
"Vilken tur han hade. Fanny hamnade ju i koma efter att hon hoppat" mumlar jag.
"Ja han hade verkligen tur. Men jag tror att han typ landade på fötterna och ramlade sen" svarar Felix. "De värkar i alla fall så" lägger han till.
"Mm" svarar jag.
"Är du hem nu då?" Frågar Felix.
"Ja men jag har inte direkt pratat med mamma. Jag får göra de imorgon. Just nu är jag bara så trött" säger jag.
"Ja jag förstår det" säger Felix. "Mamma kommer nu men vi hörs imorgon" säger han innan han lägger på.
Jag lägger ifrån mig telefonen innan jag går till badrummet.
~
****3 dagar senare****

~~~Ogge~~~
Idag ska jag äntligen få lämna sjukhuset och åka hem till Stockholm. Dessa 3 dagar har varit väldigt tråkiga. Jag har bara legat i min sjukhus säng och kollat på tv. Omar ringde för två dagar sedan och berättade att han kommit hem och mådde okej. Han skulle till polisen igår så får prata med honom snart. Tror fortfarande att han är i Göteborg men han skulle nog komma till Stockholm idag för att träffa mig. Gud vad jag har saknat honom.
Jag tar mina grejer och går tillsammans med mamma och pappa ut från sjukhuset. "Hur mår du Oscar?" Frågar mamma oroligt.
"Mamma jag mår bra" säger jag lugnt. Hade de inte varit för henne så hade jag fått åka hem redan igår eftermiddag men hon tyckte jag skulle stanna en natt till och lyckades såklart klämma i sjukhuspersonalen att det var bäst. Även fast jag vet att jag skulle haft det mycket bättre hemma i min säng så vet ändå mamma att jag antagligen ändå inte skulle tillbringat så mycket tid där. Jag har ju inte tid att ligga och slappa. Nu när Omar är tillbaka så måste vi börja jobba igen. Gud vad jag saknat det också. Jag sätter mig i bilen och suckar. Nu väntar en lång och tråkig bilresa hem. Varför körde dem upp bilen för?
"Vill du träffa någon innan du åker?" Frågar pappa och jag förstår att han syftar på Elvira. Jag skakar på huvudet.
"Nej jag vill bara hem" mumlar jag och sluter ögonen.
Innan jag stänger dem så ser jag att pappa och mamma kollar på varandra men ignorerar dem. Det ända jag vill just nu är att få komma hem, träffa Omar och att allt bara ska gå tillbaka till det normala. Ett helt normalt liv, nästan i alla fall.

~~~Omar~~~
Igår efter att jag varit hos polisen så stack jag till sjukhuset för att se Fanny. Hon var riktigt blek och jag undrar hur länge dem kommer låta hjärtmaskinen vara på. Hon har ändå snart legat där i 3 månader. Det är ganska sjukt om man tänker efter.
Idag ska polisen hämta upp mig vid tolv, alltså om två timmar för att jag ska visa dem vart jag hölls gömd. Men även för att se om de finns några spår efter Daniella. Eller om vi faktiskt hittar hennes kropp. Jag har beskrivit hur Channel ser ut och dem har gjort ett foto på det som är riktigt likt faktiskt. Men jag förstår fortfarande inte varför Daniella hjälpte till. Igår när jag fick reda på det om Fannys pappa så hamnade jag i shock. Även att hennes mamma inte hälsat på henne en ända gång. Om nu Fanny faktiskt vaknar så undrar jag hur hon ska klara av sitt liv utan sin pappa. Han betydde ju allt för henne. Även fast han förändrades efter att Fannys mamma stack så stod dem varandra nära. Tanken har såklart också slått mig vart hon kommer att bo. Tänk så kommer hon inte ens få bo kvar här?
Jag har faktiskt tänkt prata med mamma om vi kanske kunde tagit hand om henne. Men jag får väl först se om hon ens vaknar. Om jag ens får se hennes vackra leende igen.

~~~Felix~~~
I eftermiddag ska jag till ett café med en tjej som heter Kayla. Vi träffades första gången på den festen som Omar försvann på men fick upp kontakten genom en kompis till mig. Nu när i alla fall Omar är tillbaka så har livsglädjen kommit tillbaka och jag känner mig som den gamla Felix igen. Åtminstone nästan. Såklart så saknar jag fortfarande Fanny men dessutom är de Omars flickvän så jag måste sluta lägga så mycket tid på henne. Nu är de dags att visa tjej tjusar Felix igen. Den Felix som får alla tjejer på fall.
Jag reser mig upp ur sängen och kollar på klockan som visar 10:44. Eftersom jag inte behöver gå härifrån förrän halv tre så går jag med långsamma steg mot köket för att fixa något att käka.
"Godmorgon" säger mamma och ler mot mig. "Mår du bättre?" Lägger hon till när hon ser mitt leende och hur glatt jag svarar detsamma.
"Ja, såklart! Omar är ju äntligen hemma igen" säger jag glatt.
Jag börjar med att ta ett glas vatten och sätter mig sedan framför mamma vid bordet.
"Ja vad skönt att han mådde bra också" säger hon. Jag nickar och tar några klunkar av mitt vatten.
"Ja verkligen" svarar jag. "Men de är många som är skadade nu" lägger jag till och mamma ger mig en blick som betyder att jag ska fortsätta.
"Ja Ogge hade ju slått huvudet i en sten och Oscar ramlade ner från taket. Dock värkar båda må helt okej ändå. Dock har Oscar en bruten arm och Ogge måste vara försiktigt eftersom han lätt kan bli yr så vi kommer inte kunna börja dansa på ett tag ändå men de känns ändå skönt att alla snart är samlade. Ogge kommer ju hem idag" berättar jag och mamma nickar intressant.
"Oj, vilket otur ni alla haft. Men var har Ogge varit då?" Frågar hon.
"Han var ju i Helsingborg och hälsade på Elvira" svarar jag. Jag tänkte säga att hon blev våldtagen men bestämde mig för att hålla de inne. Allt i detalj behöver hon ju faktiskt inte veta.
Hon nickar och jag reser mig upp för att fixa två mackor.
________________
Heej på er!
Hur mår ni?
Börjar ni också skolan idag? Är påväg nu är framme om typ 20 min. Men de är skönt att sitta och vila på bussen cx Aja, nytt kapitel i alla fall c;
Skriv gärna vad ni tycker, hade blivit väldigt glad. I want to know🙈
Ha de bäst så hörs vi snart igen!✋
💎STAY STRONG💎

Nothing's Like Before ~ The Fooo ConspiracyWhere stories live. Discover now