T I D I G A R E
"Nej" skriker jag. "Nej nej nej nej" min röst blir tystare och tystare för varje gång jag säger det. Jag ser direkt glasskålen igen och tar upp den. Samtidigt som jag skriker nej högt igen så smäller jag den i bordet.
Inget kommer blir som förut. Ingenting kommer bli detsamma utan henne.
Min Daniella.
~
~~~Ogge~~~
Jag tar på mig mina skor innan jag går ut till moppen. Ännu en tråkig Måndag. Idag har vi bara två lektioner . En nu på morgonen åtta till nio och sedan en halv elva till tolv. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra mellan nio och halv elva men antagligen så kör jag hem. De tar ändå bara en kvart att köra.
(JAG VET INTE OM OSCAR OCH OGGE GÅR SAMMA PROGRAM MEN JAG LÅTSAS ATT DEM GÖR DE)
Jag tar på mig hjälmen innan jag kör mot skolan.
En kvart senare är jag framme och möter upp Oscar.
"Tja" säger jag och gör en brohug med honom, som vanligt.
"Tja Ogge mannen" svarar han och flinar.
"Fyfan vad pinsamt det va igår" säger han och skrattar. Jag nickar.
"Aldrig mer. Han måste trott vi va påverkade eller nått" säger jag och skrattar. Oscar instämmer innan vi tillsammans går mot skolan. Vi börjar om tio minuter och har samma lektion. NO.
"Förresten hur går det med Eleanor?" Frågar jag. "Har du snackat nått med henne" lägger jag till och kollar undrande på Oscar. Eleanor och han gick ju på den festen som Omar försvann på. Sedan började dem bråka, jag vet faktiskt inte riktigt varför.
Han skakar på huvudet.
"Nej vi har inte snackat sedan sist. Asså jag menar sedan vi bråkade" säger han och jag börjar skratta.
"Vi har inte snackat sedan sist" härmar jag Oscar och skrattar.
"Ha ha, jättekul Ogge" säger han lite smått irriterat och går fram till sitt skåp.
"Lycka till" säger jag och nickar mot henne. Innan jag klappar han på axeln och går vidare till mitt skåp. Jag vet att Oscar saknar henne, han vill bara inte erkänna det.~~~Oscar~~~
När Eleanors kompisar lämnar henne för att gå till sina egna skåp så stänger jag mitt skåp med en smäll och går fram till henne.
"Jag är redo för sanningen" säger jag. Hon kollar upp på mig och nickar.
"Nu" lägger jag till då hon återgår till sitt skåp. Hon nickar och tar sina NO böcker innan vi går bort till ett hörn av skolan. Jag drar in henne på en av toaletterna för att vi ska få vara ensamma.❤️❤️❤️DÅTID❤️❤️❤️
Jag låter Eleanor hoppa in i bilen innan jag sedan sätter mig och stänger dörren. Jag säger Daniellas adress till han som kör och sedan lutar jag mig tillbaka i sättet.
"Är det okej för dig att hänga med?" Frågar jag och tittar på Eleanor som sitter med sin telefon. Hon lägger ifrån sig den på sitt knä och nickar. Helt plötligt så lyser skärmen upp och min blick fästs direkt på den. Det jag ser på skärmen känns som en kniv i magen.
'Jag älskar dig också'
Jag vänder snabbt blicken från skärmen och tittar istället ut genom fönstret. I ögon vrån kan jag se att Eleanor skriver ett svar.
(DET VA DÅ DANIELLA OCH FELIX SKULLE PÅ DEJT MEN DANIELLA "FÖRSVANN")
❤️❤️❤️NUTID❤️❤️❤️
"Så" säger jag och lutar mig mot väggen. Eleanor sätter mig ner mitt i mot mig och lutar sig mot väggen. Jag gör detsamma eftersom jag tror vi kommer sitta här ett tag.
"Du vet ju om att precis innan vi gick tillsammans på den festen så gjorde jag och Emil slut" säger hon och jag nickar. En liten smal kaxig blondin, hur skulle jag kunna glömma.
"Han gillade fortfarande mig och jag hade fortfarande känslor för honom, jag har fortfarande känslor för honom. Det jag skrev till honom var att jag alltid kommer att älska honom men att det inte funkar. Allt du såg på min mobil va "Jag älskar dig också" men det stod mer i hans sms. Att han förstod och att det var okej. Det är slut mellan oss Oscar. Det har det varit ända sedan jag träffade dig. Men han var min första kärlek, han kommer alltid vara speciell för mig. Det måste du acceptera vare sig du vill det eller ej" säger hon och jag känner mig direkt dum. Varför lät jag bara inte henne förklara från första början.
"Förlåt" mumlar jag. "Jag känner mig jättedum"
Jag gör verkligen det, jag känner mig som världens svartsjukaste person.
"Nej Oscar det behöver du inte, det är lugnt. Jag förstår att du missuppfattade det. Jag kunde lika gärna ha skrivit "Jag älskar dig" till honom. Men jag gjorde inte det. Jag lovar" säger hon och kollar försiktigt upp på mig. Jag ler mot henne och hon ger mig ett litet blygt leende tillbaka. Jag reser mig upp och hon lika så. När vi båda står upp så drar jag in henne i en kram.
"Du Oscar vi borde nog gå. Vi har Anders och vi är redan nästan tio minuter sena" mumlar hon mot mitt bröst.
"Skit i honom" säger jag och trycker istället mina läppar mot hennes. Jag känner ett litet leende på hennes läppar medan vi kyssts. Kyssarna går över till hångel men efter en bra stund så avslutar Eleanor det och kollar allvarligt mot mig.
"Oscar du anar inte hur gärna jag hade fortsatt men vi måste verkligen gå" säger hon. Jag nickar och placerar en sista liten kyss på hennes läppar innan jag tar hennes hand och drar med henne mot klassrummet. Så fort jag öppnar dörren så får vi allas blickar mot oss.
"Och var har ni varit?" Frågar Anders strängt.
"Vill du verkligen veta?" Frågar jag honom och drar med mig Eleanor bak i klassrummet. När jag går förbi Ogge så får jag ett litet leende ifrån honom som jag snabbt besvarar.
"Ja" säger Anders och fortsätter kolla på mig. Jag tittar på Eleanor som redan nu börjar bli lite röd i ansiktet.
"På toaletten" svarar jag flinar.
Helt plötsligt blir det massa liv i klassen och alla som kan busvissla gör det. Jag kollar med ett stort leende på Eleanor som är röd som en tomat i hela ansiktet. När hon tittar på mig så flinar jag mot henne innan jag öppnar NO boken.
"Du vet verkligen hur man ska göra éntre" hör jag Kasper viska bredvid mig.
Jag nickar och kollar ännu en gång på Eleanor som fortfarande är lite röd i ansiktet men som har lyckats börja jobba lite. Stackars henne.~~~Omar~~~
Att försöka koncentrera sig på matteboken efter igår är i alla fall för mig, omöjligt. Jag kan inte sluta tänka på hur hennes sista tid i livet va. Hur hon dog. Hur Felix mår. Efter att han slängt glasskålen i bordet så sprang han upp på sitt rum. Jag gick bara upp och kollade om de va okej att jag åkte sedan åkte vi igen. Det fanns liksom inget att göra. Inget vi kunde göra skulle kunna förändra att Daniella faktiskt är död. Sålänge ingen av oss är Gud och kan göra henne levande, men den makten har i alla fall inte jag det är en sak som är klar. Jag undrar också hur hon tänkte när hon såg mig springa iväg, varför hon inte följde med. Men hon ville inte leva, det va nog inte svårare än så. Hon va trött på livet och just då hade hon en chans att dö. Just då allt såg som mörkast ut och tog chansen. Hon tänkte säkert aldrig på att allt kunde bli ganska bra igen, bara hon kämpade lite. Men jag antar att jag får acceptera henne beslut, alla måste göra det. För nu är det försent att förändra något. Ytligare en makt jag tyvärr inte har, jag kan inte förändra något som redan är gjort.
_______________
Hej allihopa!
Hur är det med er?
Själv är jag typ frisk sedan ett par dagar tillbaka. I Onsdags kväll va jag på bio och såg "Cirkeln" dock blev jag besviken. Boken var mycket bättre än filmen.
Sedan i går, Torsdag så var jag hos min bästa kompis Mikaela. Idag vaknade jag inte förrän 12 så ska bara vara hemma och typ ta det lugnt eftersom jag typ sovit bort halva dagen. Men jaja, sånt händer.
Snart kommer det att hända grejer eftersom denna fan fiction börjar faktiskt lida mot sitt slut. Äntligen om jag får säga det själv. Har skrivit denna i över ett år nu och är sugen på att börja på något nytt. Dock är det mycket till som ska hända och därför har jag börjat skriva lite längre kapitel för att det inte ska bli för många. Men jag lovar att det kommer komma många kapitel till så den är absolut inte slut än. Men nästan allt är planerat. Efter jag har skrivit klart denna så kommer jag börja på en annan som också handlar om The Fooo, så jag hoppas att ni kommer vilja fortsätta läsa fanfictions av mig, även fast denna är slut.
Men som sagt, det är mycket till som ska hända så den är definitivt inge slut än, det kan jag lova!
Ha en fortsatt bra dag så hörs vi snart igen!
💎STAY STRONG💎
VOCÊ ESTÁ LENDO
Nothing's Like Before ~ The Fooo Conspiracy
FanficDel 3 på When Everything Goes Wrong & Lost Love Fanny har legat i koma i 2 månader och ingen vet när hon kommer att vakna eller om hon någonsin kommer att göra det. Ingen har heller sätt Fannys mamma på hela den tiden. Hon har inte besökt Fanny en ä...