Del 15) Fransk

2.3K 127 9
                                    

Jeg subbet trøtt bortover gangen og frem til skapet mitt.
Jeg så sikkert helt forferdelig ut, med poser under øynene og håret stående til alle kanter.
Jeg hadde nesten ikke sovet noenting i natt, det eneste som hadde vært i hjernen min var en person.
Og den personen var Matthew.

Det irriterte meg ganske mye, for jeg ville ikke at han skulle få så mye av oppmerksomheten min.
Jeg hadde lovet meg selv å aldri falle for noen hjerteknusere av gutter igjen.
Never ever ever. Jeg kan godt se for meg meg selv som en singel kattedame liksom, dessuten er katter sååå søte.

Jeg vet, det er ganske store ord for en 15, snart 16- åring, men jeg er en ganske bestemt person.

Hele natta hadde jeg bare stirret meningsløst i taket og grublet på Matthew. Grublet om hva da?

Tankene mine ble forstyrret av Alex.
"Hei Jen Jen, skjera?"

Jeg ristet meg tilbake til virkeligheten og så forvirret på han et øyeblikk.
Oja, han snakket til meg.

"Hei Alex," svarte jeg bare og hentet ut matteboken min.

"Du, vi har fransk sammen ikke sant? Jeg har glemt å gjøre leksene til i dag, kan jeg værsåsnill å skrive av deg?" Alex så bedende på meg, og jeg kunne ikke si nei til det blikket, selv om alle visste at jeg ikke likte å gi svar.

"Javel da," nikket jeg og ga han skriveboka mi.
Han ga meg et takknemlig smil og begynte å skrive av.
I mens kom Ellie bort til oss.
Hun kastet et blikk ned på Alex som satt og skrev, tråkket på foten hans og sa;

"Skal vi ta følge til fransktimen, Jenny?"

Jeg nikket igjen og slengte igjen skapet.
"Hva med meg da?" Spurte Alex fornærmet.

Ellie trakk på skuldrene og gliste til han. Han bare kastet blyanten på henne.

"Så, Sarah fortalte meg at du snart har bursdag, har du tenkt på hvordan du skal feire den?" spurte Ellie mens vi gikk.

"Hvordan vet hun det?"
Jeg kan ikke huske å ha fortalt henne når jeg har bursdag.

"Stalket facebookprofilen din kanskje, typisk Sarah," sa Ellie.
Det var sant.

"Nei, vet ikke helt om jeg skal feire den, kanskje med noen få venner....," begynte jeg, men ble avbrutt av Ellie.

"WHUT?! Du skal IKKE feire 16 årsbursdagen din?" Ellie's munn var formet som en O.

"Eh, nei, det blir så mye styr og sånt...og jeg har jo nesten ingen venner uansett," svarte jeg og trakk på skuldrene. Jeg kan ikke husket å ha feiret bursdagen min på en annen måte enn med kokken, hushjelpen og kanskje tante og Marius da de fortsatt bodde i Norge.
Litt trist, meen det er ikke en big deal for meg egentlig.

Ellie bare ristet litt på hodet og gikk videre i stillhet.
Da vi kom frem til klasserommet satte Ellie seg med Alex, så jeg måtte finne meg en annen plass, uh no, Sarah tok jo ikke fransk.
Jeg speidet rundt etter en som virket hyggelig, eller en av de mange venninnene til Ellie og Sarah.
Men alle plassene var tatt siden timen startet nå, utenom....

En plass ved July. Oh gosh.
Jeg svelget og tok meg sammen, før jeg rettet ryggen litt og satte kursen mot henne.
Hun satt og tekstet med noen, og de glitrende neglene nærmest lyste.
Like vakkert og naturlig sminket som alltid....(merk sarkasmen).
Da hun la merke til at jeg kom mot henne så hun opp, og de sylskarpe øynene møtte mine.
Det var uvanlig stille i klassen, alle visste jo at jeg ikke var bestis med July og Marte.

Jeg dumpet ned på stolen uten å se på henne, fant frem bøkene og rettet fokuset mot læreren.
Det er bare en time, det går fint.

Bare at det ikke gikk så fint som jeg trodde.

-----

-----

-----

-----
Heei😄 Kort del og brå slutt, i know dere ikke liker sånt, men har ikke fått tid til å skrive så mye og ville så gjerne oppdatere i dag.
Kommer en del i morgen eller lørdag, forhåpentligvis lengre❤️
God langhelg!

Fresh startTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon