"Hva er det i kantina i dag?"Jeg dumpet ned ved siden av Sarah og kastet den moste lunsjen min i nærmeste søppelkasse.
"Spagetti tror jeg," svarte hun.
"Straks tilbake!" Jeg skyndte meg til køen før den ble for lang, og endte opp med å stå bak to skravlende brunetter jeg ikke kjente igjen.
"Herregud, det blir så bra!"
"Omtrent alle kommer, det er jo det alle 10. Klassinger ser frem til" nikket den andre jenta seg enig i.
"Det skal visstnok være ganske stort har jeg hørt, søstra mi sa det var så magisk med alle lysene og vennene, for ikke å snakke om guttene! Har hørt det pleier å komme noen gutter fra andre skoler der også," sa den ene mens hun viftet entusiastisk med hendene.
De fortsatte å skravle mens de hentet maten sin og gikk vekk.
Jeg hentet min egen spagetti og gikk til Sarah, Ellie og Alex igjen.Ellie og Alex var midt i en stor krangel om et eller annet mens Sarah satt i sin egen verden med ørepropper stappet i ørene.
"Sarah?" Jeg poket henne på skulderen, men hun merket det ikke.
Jeg poket en gang til, men det la hun heller ikke merke til."SARAH" jeg poket henne hardt i armen så hun endelig kikket opp.
"Hva er det?"
"Hva er det alle 10. Klassingene ser frem til i år?"
"Hvordan da mener du?"
Jeg trakk på skuldrene.
"Hørte to jenter snakke ivrig om noe alle 10.klassinger ser frem til, masse folk og sånt"Plutselig lyste Sarah opp og sa:
"Ja! Har du ikke hørt om det?""Ser det slik ut? Det er jo derfor jeg spør da, smartass" sa jeg og himlet med øynene.
Sarah gjengjeldte det, og siden hun brukte maskara fikk hun en mye bedre effekt enn meg."Siste skoledag på kvelden, siden vi er avgangselever, skal hele 10. Trinn ha en stoooor strandfest! Men den er forskjellig fra år til år, for det er slik at elevkomiteen som planlegger hele festen skal prøve å komme med et tema som ingen har hatt før, slik at det blir mer originalt. Så ingen vet helt hvordan det kommer til å se ut, utenom de som er i den komiteen, deriblant meg. Det er om akkurat en måned," sa Sarah, like entusiastisk som brunettene i køen.
"Snakker dere om strandfesten?"
Ellie så nyskjerrig på oss."Jepp, kan dere fortelle meg mer om det?"
"Det er liksom det største du kommer til å oppleve på denne skolen noensinne! Dette har vi gledet oss til siden 8. Klasse! Nå nærmer det seg kjempefort, jeg og Alex er også med i elevkomiteen," sa Ellie opprømt og så ut som hun kunne sprette opp fra stolen og bort til stranda på tre sprett hvert øyeblikk.
"Jeg er med bare fordi heksa tvang meg," sa Alex lavt til meg og pekte på Ellie som hadde lent seg bakover og pratet med en jente ved nabobordet.
"Ikke tro jeg ikke hørte det vennen," kvitret Ellie og lente stolen framover og fanget Alex i en bamseklem.
"Trodde du var sånn passe døv, men alle kan ta feil," sa Alex, men gjengeldte klemmen.
"Dere er såååå søte!" Sukket Sarah og så på dem.
"Ja, helt enig, awwww" sa jeg med babystemme og kløp begge to i kinnet.
"Kvalmt," sa Ellie.
*
"FOR GUDS SKYLD FÅ OPP FARTEN JENNY!"
"Kommer!" Ropte jeg nedover trappa og tok to trappetrinn om gangen mens jeg prøvde å børste gjennom håret med fingrene samtidig som jeg prøvde å rette ut kjolen.
YOU ARE READING
Fresh start
Teen FictionJenny sine foreldre sendte henne til New york, for å bo hos tanten sin i noen år. Hun skulle bli kvitt alt som hadde dratt henne ned. Fake venner, mobbing, tvang, og ikke minst, gutter. Gutter er ikke verdt det, og Jenny var fast bestemt på å ikke f...