Del 32) Je m'apelle Henri

1.9K 120 17
                                    

(Oppdatert to ganger pga skrivefei, beklager!)
*
lNei, sånn seriøst, det går bra," sa jeg og prøvde å smile, men det ble nok mer som en grimase.

"Jenny-" Matthew så trist på meg, men jeg bare ristet på hodet og reiste meg.

"Snakkes"

Jeg nikket høflig til Katy, men hun så ikke på meg engang.

Hun trodde sikkert at jeg var utenfor hørevidde, men jeg hørte at hun kvitret kvalmt søtt;

"Flott, da er vi kvitt henne!"

*

"Seriøst?!"

Jeg nikket, men kom på at Sarah ikke kunne se meg gjennom telefonen.

"Helt seriøst, Sarah"

"Aaarghh, var det Katy hun het? Jeg vet ikke hvem det er bare med fornavnet desverre."
Jeg kunne praktisk talt høre Sarah sprette opp og trampe rundt som hun pleide å gjøre når hun ble veldig opprørt.

"Vet du hva, jeg skal gå og dra Ellie opp fra sofaen, så drar vi bort til senteret og ser på en film!"

"Vet ikke om jeg orker det nå...."

"Joda! Is hjelper alltid, la oss shoppe litt så får vi nok opp humøret ditt," insisterte Sarah.

Jeg sukket og kastet et blikk på klokka. Det var lørdag kveld, Klokken 5 og jeg hadde ingen planer i kveld uansett.

"Okei, men du henter meg da," surmumlet jeg.

"Den er grei, plukker deg opp om 20!"

Jeg slepte meg selv ut på kjøkkenet og sa ifra til tante at jeg skulle ut.
Jeg så nedover meg, jeg kunne vel ikke gå ut på senteret i pysjamas bukse og en altfor stor tskjorte?
Eller?

Nei, skift klær du, sa min indre stemme.

Ding doooong!

Jeg løp ned trappene, jeg hadde akkurat rukket å skifte til litt mer siviliserte klær.

"Hei hei," sa Sarah og dro meg med ut til bilen hvor Ellie satt.

Vi kjørte bort til et senter midt i sentrum av New york, men ikke et av de med drøssevis av stressede turister som skumper i deg med dinglende handleposer heldigsvis.

"Skal vi gå på cafe og spise is, eller skal vi gå på en Frozen Yoghurt bar?" Spurte Ellie mens vi brøytet oss gjennom en klynge med småbarn som ble underholdt av en klovn.

"Cafe kanskje?" Forslo jeg, og Sarah nikket samtykkende.

"La oss prøve noe nytt for en gangs skyld."

Vi valgte en koslig cafe med mange gamle mennesker, de fleste på skolen var fortsatt skeptiske til meg på grunn av ryktet om mitt alkohol og røyk forbruk.
Ville ikke risikere å sitte ved siden av en gjeng som satt og baksnakket meg.

En servitør kom bort til oss.

"Hva skal det være da?"

Jeg hadde nesa i menyen, så jeg mumlet uten å se opp;

"En brownie meny med is, en belgisk vaffel og en croisssant pluss en kopp med....kald kakao," ramset jeg opp.

Servitøren ble plutselig taus, så jeg så opp for å se om han hadde fått hjerteinfarkt eller noe.

Jeg sperret opp øynene og så overrasket på personen som stod foran meg.
Et navn rørte seg bak i hjernen min....et fransk navn.....

"Henri?!"

*

*

*

*
Hei! Er ikke 100% sikker på om overskriften på delen er riktig hahah, jeg kan ikke så mye fransk.
Det betyr i hvert fall "jeg heter Henri" til dere som ikke kan fransk ;)

Sorry for kort del, men bedre enn ingenting ikke sant? :)

Kom ingen spørsmål fra forrige del, så da kommer det ingen her heller.
Ny del snart på 48+ votes❤️

Fresh startUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum