Del 31) Matthie

2.1K 139 15
                                    

En uke hadde gått, men vår lille prank på skolens barbier var fortsatt et latttermildt samtaleemne.
Alle spekulerte på hvem som kunne ha gjort det, men vi hadde ikke tenkt til å avsløre oss, jeg hadde ikke lyst til å gå og bekymre meg mer om hva Marte kunne finne på å gjøre med meg hvis hun fikk vite det var oss som hadde stått bak det.

Sant nok at de har sett mistenkelig på oss ganske mye, men vi hadde spilt rollene godt.
Sarah og Ellie var de fødte skuespillere, og jeg bare hang med.
Resten av skolen hadde nok også mistenkt oss, men jeg hadde bare smilt og sagt jeg var nødt til å gå til timen hver gang nyskjerrige elever spurte.

De kom sikkert til å la det bli et uløst mysterium til slutt uansett.

"Jenny?"

Jeg ble revet ut av tankene mine da noen poket meg på skulderen.

"Ja?"

Det kom ut litt frekkere enn tenkt, wops.
Matthew hevet et øyenbryn og sa;

"Grumpy eller?"

Jeg bare geipet til han og snudde meg for å legge inn bøkene i skapet.

"Hva er det?"

Jeg lukket igjen skapet og ventet.
Jeg angret med ett på at jeg oppførte meg så avvisende, her stod han faktisk å snakket til meg etter at jeg hadde sagt et par sårende setninger til han pluss at jeg visstnok skal være alkoholiker og røyker.

Mon tro om han tror på det?

Det så ut som han ble litt satt ut av oppførselen min, men sa likevel;

"Har du tid til å møtes på den Smoothiebaren vi var på sammen, etter skolen i dag?"

Jeg kunne ikke la være å legge merke til at Matthew var nokså nervøs, ikke kjempemye, men det syntes.
Og av en eller annen utrolig teit grunn dukket minnet på tivoliet opp.

"Hvilken smoothiebar da?" Sa jeg for å riste vekk minnet.

"Den vi var på sammen en gang for hundre år siden," sa han.

"Den gangen du sølte på Marte," tilføyde han da han så at jeg fortsatt hadde problemer med å huske.

"Åå" sa jeg bare mørkt.

"Så, etter skolen?"

"Klart," smilte jeg.

Mattew gjengeldte det med Colgate smilet, og jeg var glad han snudde seg og gikk vekk, for der mine herrer og damer, kunne jeg dødd glad og lykkelig på flekken.

*

"Seriøst Matthew, jeg sulter ikke den neste måneden av å bruke 5$ på dette heller!"

"Nei, men likevel" Matthew stoppet bilen og jeg hoppet ut.

"La oss drikke smoothie!"

Jeg rev opp døra og løp bort til køen.
"Skynd deg da!" Ropte jeg utålmodig på Matthew som enda ikke hadde kommet til køen.

"Slapp av, blir du så gira av tanken på smoothie?"

"Gira? Jeg er vel ikke gira...."

Matthew bare geipet til meg.

"Så utrolig barnslig du er blitt da," kommenterte jeg.

Han ignorerte meg og bestilte smoothiene.

"En banan og mango smoothie, og to jorbær og kiwi smoothies" sa Matthew til kassadama som så åndsraværende på mobilen sin, og holdt frem pengene.

"Matthew!"

Jeg hadde dyttet til hånda hans med pengene og kastet mine på disken.
Kassadama, en pen blondine på vår alder så opp, og utbrøt plutselig;

"Matthie?! Er det deg?"

"Katy?" I motsetning til henne hørtes Matthew mest overrasket ut, ikke fullt så glad.

Hun strakk ut armene og trakk "Matthie" inn i en klem. Litt for lang klem spør du meg.

Jeg stod der som det tredje hjulet på vogna og følte meg ikke så komfortabel med denne jenta egentlig.
Hele utsrålingen var bare så....
Huff, jeg dømmer folk alt for fort.

Da hun endelig slapp taket etter noen utålmodige kommentarer fra noen bak i køen, smilte Katy bredt og sa:

"Så lenge sida sist! Altfor lenge sida....jeg savner deg vet du," sa hun med sutreleppa ut og tvinnet hårlokker.
Okei, jeg likte vikelig ikke denne klengete jenta.

"Å" sa Matthew bare. Han så litt ukomfortabel ut han også.

Hun grep tak i smoothiebegerne som hadde blitt fylt med smoothie.

"Jeg syntes ikke det er for sent ennå, det er bare å ta kontakt," blunket hun flørtende og rakte smoothiene til Matthew.

Matthew svarte ikke, bare tok i mot smoothiene og ga meg to før vi satte oss ved et bord med vindu.

"Hvem var det, Matthie?" Spurte jeg mens jeg tok en slurk. Denne smoothien var himmelsk.

Matthew så meg ikke i øynene, men mumlet et eller annet med; "Ingen spesiell"

"Ingen spesiell? Den jenta flørter dobbelt så mye som Marte jo, og hun kastet ikke et blikk på meg engang! Det var som om jeg ikke fantes, og der står hun og flørter, jeg kunne faktisk vært kjæresten din for alt hun ve-"

Jeg stoppet å bable og lukket munnen.
Oh no, sa jeg virkelig det der?

"Er du sjalu, Jenny?" Det glimtet i øynene hans likte jeg virkelig ikke.

"Sjalu? Særlig" sa jeg unnvikende og viftet avfeiende med hånda.

Matthew bare smilte lurt. Jeg gjengjeldte det med skuling.

"Så, hvorfor skulle jeg komme hit egentlig?"

Nå var det Matthew sin tur til å bli satt litt ut.
Han pustet dypt inn og la fra seg smoothiebegeret.

"Altså.....det er noe jeg må fortelle deg. Angående den kvelden på....tivo-"

"Matthie, skiftet mitt er ferdig!"

*
*
*
*
*
*
*
*
*
Her er en del til!❤️ Hva synes dere om denne Katy da?

Her kommer S&S;
-

Til alle; Den tørreste vitsen dere kan?

Sarah; La meg tenke litt....

Ellie; Denne vitsen er saftig! Ha-ha

Alex; Bank, bank, hvem er det? Meg. Vent, var den tørr?

Jenny; Hvilken farge er napoelons hvite hest?

-

Til alle; Snapchat eller instagram?

Jenny; Snap

Matthew; Snap

Alex; snap

Sarah; Insta

Ellie; Insta
-
Ny del på 45+ votes❤️

Fresh startWhere stories live. Discover now