Del 40) Lipgloss problem og sommerjobb

1.9K 114 11
                                    


"Jennyyy, vent litt'a!"

Jeg stoppet og snudde meg rundt.
Ellie kom i full fart mot meg.

"Hei, hva skjer?" Sa jeg mens jeg tok de siste skrittene bort til skapet mitt og låste opp.

"Blir du med på shopping for å finne et antrekk til strandfesten?" Spurte Ellie andpusten, men oppspilt.

"Vet ikke, tenkte egentlig ikke kjøpe et nytt antrekk," svarte jeg.

"Hvaaaaa?" Sa Ellie.

"Jenny, Jenny, Jenny. Du må da benytte sjangsen til å fylle opp klesskapet?" Sa Ellie som det var en selvfølge.

"Jeg har jo mye fra før av," sa jeg.
Etter alle shoppingturene med Ellie og Sarah det siste halvåret hadde klesskapet mitt tre ganger så stort.

"Du får ALDRI nok klær!" Ropte Ellie så en gutt som gikk forbi skvatt og så rart på henne. Han hadde en collegejakke med skolens rugbylag logo på.

"Hva glor du på?" spurte hun gutten da hun merket at han stirret.

"Noe pent," svarte han og gliste eplekjekt plutselig. Han satte armen rundt livet hennes og skulle til å si noe.

"Ugh, fjern deg. Jeg har type!" sa hun sint og dyttet han vekk.

"Det er altfor mange sånne her," stønnet Ellie og stirret stygt på gutten som smilte ekkelt og blunket før han snudde seg og gikk.

"Aldri skjønt poenget med rugby heller" knurret hun videre.

Jeg nikket forståelig. Det var det eneste som roet Ellie ned når hun ble sur.
Nikke og mumle; "ikke sant, mhm, jeg vet".

"Hva har skjedd?" Alex dukket opp fra intet og så på Ellie som stod med armene krysset og et irritert blikk.

"En av de rugby idiotene prøvde seg på henne," forklarte jeg.

"Ser at det ikke gikk så bra" sa han og trakk på skuldrene, men jeg visste bedre.
Han så lettet ut.

"Skal du kanskje gå og trøste kjæresten din?" Spurte jeg han da han fortsatt stod der.

"Hva? Ja, seff" mumlet han og gikk bort til Ellie som fortsatt surmumlet.

Jeg lot dem være og gikk for å ta naturfag eksamenen min.
Det var heldigsvis den siste eksamen, neste uke var det partyy!

*

"La oss gå og mate endene i Central park," foreslo Sarah.

Jeg og Ellie nikket oss enige.
Vi gikk ut fra kjøpesenteret og satte kursen mot Central park som lå like ved. Parken var så vakker om kvelden, den lå badet i måneskinnet og ble lyst opp av fancy lyktestolper.

"Så, er alle fornøyde med antrekket sitt?" Spurte Sarah mens vi kastet brød til endene som sopet seg rund oss.

"Ja," sa jeg og Ellie.
Jeg hadde fått kjøpt en hvit hullete shorts og en tie dye t-skjorte, pluss en matchende caps.
Ellie hadde valgt en søt sommerkjole mens Sarah hadde gått for hippiestilen og et par kule runde solbriller.

"Eyy ikke spis hånda mi da, fugl!" Jeg så stygt på fuglen som nesten hadde tatt en bit av hånda mi istedenfor brødet.

"Men, hva skal vi egentlig gjøre med lipgloss problemet?" Spurte Sarah etter en lang stund med stillhet kun avbrutt av kvekk fra endene som fortsatt var sultne.

Jeg hadde betrodd meg til Ellie og Sarah om middagsbesøket og episoden jeg overhørte på biblioteket.
Vi hadde kalt det lipglosspropblemet så Marte og July ikke skulle mistenke at jeg hadde overhørt dem.

"Får vel bare vente og se hva planen deres er denne gang, det er vel ikke noe sjangs for å stoppe dem" sukket jeg.

Ingen av oss sa noe på enda en stund. Vi satt i mørket og så på noen småbarn som lekte på parkens lekeplass.

"Neimen er ikke det Henri?" Sa jeg plutselig og myste i mørket mot en høy muskuløs gutt med Henri's hår gå på stien mot oss med en annen gutt.

"Definitivt," mumlet Sarah da de gikk rett under en av parkens lyktestolper.

"Og det er definitivt den idioten som prøvde seg på meg tidligere i dag!" Sa Ellie sint og nikket mot gutten Henri gikk sammen med.

"Hvilken idio-" begynte Sarah spørrende, men ble avbrutt av meg.

"HENRI!" Jeg vinket han til oss.
En ondskapsfull plan hadde poppet opp i hodet mitt, og jeg måtte sette den i gang før mine indre stemmer kom frem og fikk meg til å tvile.

Henri og gutten stoppet et øyeblikk før Henri trakk på skuldrene og gikk mot oss.

"Jenny?" Han så spørrende på meg og vennene mine.
Jeg la merke til at blikket hvilte et sekund lengre på Sarah.

Rugbyidioten smilte til Ellie, men hun ignorerte det helt. Hun satt med armene krysset og nektet å se på han.

"Hei, eh, jeg tenkte bare å si hei og sånt," sa jeg og smilte awkwardly.

Du har begynt, kom til poenget istedenfor å gjøre dette awkward!

Takk indre stemme.

"Vel, du husker vennene mine, Sarah og Ellie ikke sant?" Sa jeg og gestikulerte mot dem.

Han nikket.

"Sarah," jeg pekte på Sarah.

"Trenger en sommerjobb, så kunne du kanskje spørre sjefen din om hun kunne jobbe som servitør akkurat som deg?" Spurte jeg og smilte søtt.

Sarah hadde sendt meg et forferdet og giftig blikk, men jeg enset det ikke.
Henri klødde seg i nakken og skottet bort på Sarah.

"Ja, det kan jeg vel. Men det er nok best om du kommer innom en dag og spør selv, så han får sett deg," sa Henri til Sarah.

Hun rødmet og sa;
"Takk, det skal jeg jeg"

Det ble en kort pinlig stillhet der Sarah glodde rød ned på bakken, Henri og rugbyidioten stod der, Ellie dinglet med beina på benken og jeg prøvde å få hjernen min til å fungere.

"Okei, men det var alt! Vi sees senere, Henri!" Kvitret jeg og vinket.

"Sees" sa han og nikket til oss.

Med en gang guttene var utenfor hørevidde eksploderte Sarah.

"HVA VAR DET FOR NOE? HVA SLAGS VENN ER DU?"

Hun så sint ut, men ordene som datt ut av munnen var ikke så skarpe.

"Prøvde å få deg til å snakke med your future husband," sa jeg og smilte.

"Du assa," sukket hun og ristet på hodet.

"Flott, jeg har vel ikke noe valg enn å gå innom den hersens cafeen og skaffe meg sommerjobb da"

"Det er jenta det!" Gliste jeg og holdt ut hånda for high five.
Sarah slo den litt hardere enn nødvendig, men mens vi gikk hjem og jeg så Sarah smile av ingenting følte jeg det var verdt det.

*

*

*

*

*

*

*

Hei hei kjære lesere.
Håper dere likte denne delen med litt av Jennys venner sitt kjærlighetsliv også ;)

Comment & vote for mer!❤️

Fresh startWhere stories live. Discover now