"Ikke sett den i for hardt da, den er egentlig ødelagt!" Ropte tante fra badet.
"Neida!" Ropte jeg tilbake mens jeg spurtet om kapp opp trappene med Marius.
Det var egentlig et ganske ganske unfair løp, for Marius hadde ikke et digert amerikansk flagg som han måtte bære på.
Tante skulle visstnok få besøk av noen viktige ministre i dag, så derfor måtte jeg sette opp et flagg på balkongen, siden hun var for sent ute og stresset.
Disse minstrene bør være verdt det."JEG VANT!" Marius stod øverst på trappa med et digert glis klistret på seg.
"Grattis," peste jeg mens jeg karet meg oppover de siste trinnene.
Marius forsvant til rommet sitt mens jeg var så heldig å måtte sette dette hersens flagget opp.
Jeg gikk ut på kjøkkenbalkongen og speidet etter den lille tutten som man satte flagget i.
Jeg heiste flagget over rekkverket og plaserte stanga i tutten.
Det var jo ikke så vanskelig likevel da, kanskje jeg overdrev litt, hmpf.
Jeg bøyde meg over og dyttet stanga litt bedre i, men så slo livsuflaksen min til igjen.Tutten falt av og hele flagget styrtet mot bakken.
Jeg stønnet og kikket ned for å se om jeg hadde knust en eller annen dyr skulptur, da noen bannet der nede.
Og gjett hvem som stod ved oppgangen min og gned seg i hodet med flagget ved sida?Ingen annen en min gode venn Matthew.
Jeg skuttet meg selv mens jeg løp ned trappa, og holdt på å snuble i fløyelsteppet.
"Det er en ung herremann som står utenfor og visstnok har fått flaggstanga på seg?" Maggie ser spørrende på meg der jeg løp bortover hallen.
"Eh, ja, jeg kan ta meg av han jeg," sa jeg til henne.
Jeg rev opp inngangsdøra og så Matthew stå der og gni seg i hodet mens han bannet. Dette var nesten som en repeat fra mel-episoden.
Da han fikk øye på meg sa han;
"Hva er det med deg og kaste ting i hodet på uskyldige folk? Gjør du sånn hver gang eller?"
Jeg rødmet og bet meg i leppa.
"Nei,"
"Tenkte meg det."
"Jeg gjør det bare med en viss person," sa jeg og gliste.
"Ha-ha," knurret han tilbake, men klarte ikke å skjule ett lite rykk i munnviken.
"Såå, hva er det du gjør her egentlig?" spurte jeg mistenksomt.
"Du skal vel ikke sende kaker igjen? For jeg er blakk"
"Nei, jeg har ingen kaker denne gangen," svarte han småirritert.
"Hva gjør du her da?"
"Sarah sa du trengte skyss til Ben & Jerry's stedet, hun sa hun møter deg der,"
Shit, jeg hadde glemt Ben & Jerrys!
Hvordan i huleste klarte jeg å glemme det? Må være fordi jeg bare har lekt gjemsel med Marius de siste timene....wops, det skulle dere få vite.***
"Da er vi fremme,"
Sarah stod utenfor og ventet på oss.
"Hei, du Jenny, jeg er veldig lei for det, men jeg er nødt til å dra igjen, må besøke bestemor! Familiekrise," forklarte hun trist."Å, det går bra. Hadet," sa jeg og ga henne en klem.
"Så, skal du hjem igjen du og da?"
Spurte Matthew og så opp fra mobilen."Vet ikke, det er jo ikke særlig gøy å spise is alene på en isbar heller," svarte jeg og sukket. Hmpf, jeg hadde gledet meg til dette hele uka, jaja.
"Jeg kan bli med"
Jeg hevet et øyenbryn og så på Matthew.
Ville han spise Ben & Jerrys med meg?
Han vet godt at jeg ikke er en man vil sitte ved siden av når jeg spiser noe."Okei, men det er på din risiko," sa jeg og blunket lurt.
Han bare himlet med øynene og gikk inn i baren.
Jeg fulgte etter hakk i hæl og pustet inn den fantastiske duften av iskrem.
"Hva er det du snuser sånn for?"Matthew flirte av meg.
Jeg bare geipet til han og gikk bort til kassa for å bestille."Jeg husker første gangen jeg så deg her," sa Matthew mens vi stappet i oss iskrem.
Jeg kjente jeg ble litt lyserosa og kastet blikket ned på iskremen mens jeg mumlet;
"Kjempemorsom du,""Det rapet var digert, du kunne lagd jordskjelv," kommenterte Matthew flirende.
Argh som han irriterte meg den gutten.
"Pffft, du sier det så negativt. Jeg er en sånn optimist, jeg ser alt fra den positive siden, så hvis du hadde hatt evenen min hadde du innsett at jeg kunne blitt verdensmester i raping," sa jeg og hevet haka overlegent.
Matthew bare flirte og spiste videre på isen sin.
Jeg reiste meg og gikk bort til søppelkassa for å kaste isbegeret.Jeg så meg kjapt rundt for å se at ingen stod ved hørevidde før jeg mumlet;
"Farvel isbeger,"Jeg snudde meg og satte av gårde mot Matthew, men jeg kom ikke lengre enn noen skritt.
For der satt Marte, på min stol. Og hun snakket med Matthew, bare at det så ut som om de hadde en helt normal samtale. Hvorfor snakker han med henne?
Og han smilte til og med?!Jeg stoppet opp og skulle til å snu meg, men too late.
Marte hadde allerede fått øye på meg.
Hun spiddet blikket i meg, før hun skiftet ansiktstrekk fullstendig og smilte sukkersøtt til meg."Jenny!"
Oh no.
Jeg gikk nølende mot dem og ville ikke se på Matthew.
Hvordan kan han bare snakke så normalt og vennlig med Marte?
Erkefienden min?Jeg satte meg på den ledige stolen og bet meg i leppa mens jeg grublet på en rømningsplan.
"Hvordan går det Jenny?" Jeg var ikke like sjokkert over rollebyttet hennes nå, jeg vet hun kan skifte personlighet i løpet av sekundet.
Jeg bare trakk på skuldrene og sa;
"Men, altså, jeg er nødt til å komme meg hjem nå. Så, vi sees!"Jeg reiste meg og hastet ut av isbaren, uten et blikk til på hverken Marte eller
Matthew.***
***
***
Da skal jeg begynne med spørsmål og svar til karakterene, selv om det
bare ble stilt et spørsmål hehe.
Prøv å helst ikke stille spørsmål som kan avsløre hva som skjer videre ;)SPØRSMÅL OG SVAR
Til Matthew;
-Er du sjalu på Harry?Svar; Båda ja og nei...er litt sjalu på frisyren hans ;)
***
Gjerne still spørsmål, svarer på neste kapittel🙈
أنت تقرأ
Fresh start
أدب المراهقينJenny sine foreldre sendte henne til New york, for å bo hos tanten sin i noen år. Hun skulle bli kvitt alt som hadde dratt henne ned. Fake venner, mobbing, tvang, og ikke minst, gutter. Gutter er ikke verdt det, og Jenny var fast bestemt på å ikke f...