Hvorfor må han alltid dukke opp overalt?!
Foran meg stod nemlig....Matthew.
En ganske annerledes Matthew enn den jeg har sett, for denne Matthew'en var dekket av mel fra topp til tå og gned seg forvirret på hodet.Jeg måtte komme meg over sjokket et øyeblikk før jeg faktisk innså hva jeg hadde gjort. Jeg hadde sluppet en 5 kilo tung melsekk i hodet på MATTHEW. Jeg senket balltreet forsiktig.
"Hva....hva er det du gjør her?" spurte jeg dumt.
"Vel, først vil jeg helst vite hvorfor i alle dager du kaster en melsekk på uskyldige folk som ringer på døra di?"
sa han og hevet et øyenbryn. Det var dekket av mel, men herregud det så bare utrolig bra ut på ham.
Nei, det gjør det ikke!
Stemmen i hodet er tilbake ja...."Ehm....vel du så jo veldig ut som en innbruddstyv? Jeg mener, hvem i huleste ringer på andre klokken 11 på kvelden med en sekk og hvit varebil?"
slo jeg tilbake.Han så bare rart på meg, før han braste ut i latter. Gudelatteren sin, jeg smelta der.
Nei.
Men uansett hva den teite stemmen i hodet mitt sa, så gjorde jeg det. Dessverre."Hva er det? Det er ikke morsomt!" sa jeg og skulte på ham.
"Trodde du virkelig at jeg var en innbruddstyv? Jeg er her for å selge kaker" svarte han og flirte av meg.
Dust.
"Jaha? Selge kaker klokken 11 på kvelden?" spurte jeg, fortsatt mistenksom.
"Ikke beste tidspunktet kanskje, men jeg var litt sent ute, og laget mitt trenger de pengene. Så jeg bare ringer på husene med lys, noe dere hadde"
Han trakk på skuldrene og tok ut en kakeboks fra sekken.Jeg sukket. Greit så tok jeg feil da.
"Vel, vil du kanskje vaske av deg....det der," spurte jeg og viftet på melet.
"Ja, vil helst ikke gå slik hele kvelden," svarte han takknemlig.
Jeg viste han det nærmeste badet og lot han vaske seg ferdig.
I mens kom Marius hoppende ned trappene i Ironman pysjen sin og en diger bamse."Marius! Du må i seng nå, det er midnatt" sa jeg stresset, tante kom ikke til å bli glad hvis hun fikk høre om at jeg lot han spise kake klokken 11 på kvelden og sove rundt midnatt....huff.
"Men jeg vil ha godnatta klem først!" Protesterte han og trakk frem sutreleppa.
Jeg smilte, bøyde meg ned og ga han en bamseklem."Fornøyd nå?"
Han nikket og skulle til å snu seg, men plutselig stoppet han i bevegelsen og så på noe bak meg.
Jeg snudde meg og så Matthew komme ut fra badet...uten skjorte.
Hvorfor hvorfor hvorfor.Jeg innså at jeg hadde stirret litt for lenge på magen, og så kjapt bort.
Faen ta den sixpacen.Marius så nyskjerrig på Matthew og sa;
"Hvem er du? Og hva gjør du her? Mamma sier vi ikke fikk slippe inn fremmede, Jenny""Han er ikke fremmed, han er..." begynte jeg, men ble avbrutt av Matthew.
"Jeg er Matthew, en venn av Jenny, og da er jeg ikke fremmed, skjønner du" forklarte han og smilte til Marius.
Når ble vi venner? Hmpf.
Men jeg må innrømme at han er veldig søt mot Marius..."Er dere....." Han så med store øyne på oss, og tok en pause som om han ladet opp til å si noe veldig pinlig.
Matthew hevet ett øyenbryn og ventet på utbruddet."KJÆRESTER?" ropte han plutselig med all kraft de små lungene hans klarte. Akkurat der og da hadde jeg mest lyst til fordufte i løse lufta, og aldri, aldri mer vende tilbake.
Man kan jo håpe på mirakler....Jeg kjente jeg ble veldig rød og sendte Marius ett drepende blikk.
Matthew så faktisk ganske lyserød ut selv, HAHA."NEI, det er vi ikke, Marius, og nå skal du i seng. Gå nå, NATTA," sa jeg bestemt og pushet han oppover trappa sammen med bamsen sin. Halvveis oppe snudde han seg og ropte;
"HADET KJÆRESTEN TIL JENNY!"
-----
-----
-----
-----
------
Hellu igjen!
Håper dere likte denne delen med Marius og Matthew.
Vet at han som spiller Matthew ikke har brune øyne, men vi later som ;)
Ble litt kort kanskje, men det kommer en lengre del snart på 10+ votes❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Fresh start
Fiksi RemajaJenny sine foreldre sendte henne til New york, for å bo hos tanten sin i noen år. Hun skulle bli kvitt alt som hadde dratt henne ned. Fake venner, mobbing, tvang, og ikke minst, gutter. Gutter er ikke verdt det, og Jenny var fast bestemt på å ikke f...