Prolog

6K 118 1
                                    

Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present.

Tergopoh gopoh Hanis ber make up pagi ni, hope tak sama macam badut la..Haha dibelek lagi mukanya didepan meja solek. Rambutnya yang paras dada sudah siap di blow tadi,blouse satin hitam pula terus dimasukkan ke dalam skirt pencil petak kecil paras pahanya..Auch! so PERFECT!

Dia sampai di kondo semalam jam dah berganjak ke pukul 11 malam..Penat? Gila tak penat..walaupun jarak kampungnya dengan KL taklah jauh mana pun, tapi bila dah beberapa kali berulang alik ke sana ke sini, makcik tua pun boleh pengsan okay!

Mak pulak asyik bising suruh aku duduk dikampung dulu..Sejak dah terbiasa hidup sendiri ni.. kalau boleh aku tak nak menyusahkan mak..and i need my own space!

Bukannya aku tak tahu orang kampung tu suka sangat membawang pasal aku..Kang aku sound tak pasal-pasal masuk hospital makcik bawang tu. kalau mampos terus takpe! ini masuk emergency..menyusahkan hidup orang lain..haha Ya Allah Jahatnya mulut kau Hanis!!

Cukuplah dengan masalah yang sedia ada..sungguh aku LETIH! LETIH nak melayan perangai manusia macam kutu? kutu apa? kutu babi! hahaha

Baru 4 hari sampai dari UK,penat pun tak hilang lagi, terus aku settlekan semua benda dekat kampung. Then keesokkan pagi tu,dah kena lapor diri dekat office di KL..rupa pun dah macam orang gila versi cantik sebab penat sangat..Aku harap cuti hujung minggu ni aku nak tidur sepuas -puasnya..

Beberapa minggu selepas menamatkan pengajian di UK ,terus aku mendapat tawaran bekerja di company Kingdom Holdings, dan selepas genap setahun bekerja,dapat pula tawaran untuk berpindah ke cawangan Malaysia..Rezeki betul..siapa yang tak nak kan? Now aku Interior Designer..boleh la buat tanggung kehidupan yang makin keras ni.. Nak beli Lv nak beli Gucci! Haish hanis itu keperluan atau kehendak kau? and i decided both! haha

Mesyuarat pagi ni sekali untuk memperkenalkan share holder terbaru untuk tahun 2022 dan staff kemasukkkan baru kata my new boss.. Entah aku pun tak tahu siapa orangnya,yang pasti aku dah bekerja di KL..

Settle kemas bilik semalam pun jam 2 pagi..Harapnya pagi ni otak aku tak tepu time meeting..Dicapai handbag dan file, terus dia keluar dari bilik tidurnya,dan melangkah ke arah pintu utama kondo..

Kotak kasut yang bersepah dilantai dia buka satu persatu..mencari high heels kegemarannya.dan warna merah 6 inci itu menjadi pilihan dia selamanya...Perghhhh kalah artis kau Hanis ! Haha

....

Kereta MERC AMG hitam miliknya memasuki perkarangan office dengan laju..ZASSSSSSSS! Perghh macam litar sepang..haha..

Kemudian cepat-cepat Hanis berlari anak menuju ke arah pintu lif, dengan handbag LV nya,file dan high heels 6 inci dikakinya...Fuhhh kus semangat aku! Ini kalau terpelecot? Alamaknya duduk atas kerusi roda jela aku 2 bulan..Hiks!

Dan disaat itu juga semua mata tertumpu pada dia..Dari atas sampai ke bawah..Wow so Gorgeous! perwatakkan Hanis yang sangat daring dan sangat seksi..Betis yang putih menggebu macam mana mata staff tak juling? Ini bukan nak datang bekerja,ini datang nak cuci mata Hanis whoii... ada aku kesah? That's my life. take it or leave it!

Ting!

Pintu lif terbuka..

Kesemua sudah pun masuk ke dalam perut lif, dan Hanis memilih untuk menjadi passenger yang paling terakhir sekali, untuk masuk ke dalam tu..

Sedang menunggu gilirannya untuk sampai di tingkat atas.Hanis terasa ada mata-mata yang melihatnya dari arah belakang..Maybe The man with evil eyes! matanya terus terhala ke arah pintu lif dengan pandangan kosong.. Jarinya menekan lagi sekali button tingkat 12 yang sudah ditekan ..Nervous punya pasal! Dasar penakut! haha

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now