Perjalanan hampir 3 jam lebih Kuala lumpur ke bali..kemudian kami menunggu kenderaan hotel untuk pick up kami di airport..dalam masa 20 minit dah sampai di hotel penginapan kami, di bali Absolute Beachfront Romantic Villa.. cantik giler! Sumpah tak pernah aku tengok resort lawa macam ni..konsep ala2 bali zaman dulu.. maybe.. sebab aku bukan pencinta sejarah tapi pencinta Tengku Mikail Caden.. aa gitew! angkat bakul sendiri haha
Hari ni dia hanya pakai t'shirt putih and skirt paras lutut warna kuning cair..rambut sanggul malas..tak lupa spek hitam also topi pantai.. feelings uolss..haha Mikail pula pakai t'shirt olive green loose and grey short pants paras lutut..
Tengah menunggu mikail check in..badan pun rasa melekit panas.. penat jugak la.. lenguh bontot 3 jam lebih dalam flight.. eleh dulu balik UK berjam2 elok pulak kau! ngade2
Mata melihat mikail yang sedang bercakap dengan staff disitu..hmm hensem betul Suami aku ni dah macam mat saleh bercinta dengan gadis melayu datang bali.. over kau nyah! banyak tengok filem!
Mikail berjalan ke arahnya...
Lets go to our room baby..! ~ Mikail tersenyum dihulurkan tangan kiri ke arah isterinya..
Hanis tersenyum.. disambut tangan mikail..bertaut rapat..
Terus berjalan menolak luggage masing-masing.. hanya 1 luggage sorang cukup la.. bukan nak pergi mana pun.. dalam bilik je.. memang tak la dia keluar mana2 sendiri..melainkan mikail ajak a date.. kalau tak lepak je dalam bilik.. dia okay je! Tak kisah janji makan.. hiks
Sampai je di hadapan bilik mereka.. terlopong hanis..Omg so cantik...laluan ke bilik mereka sangat lain dari yang lain..kiri kanan ada pokok macam dalam taman atau hutan rimba..tak boleh nak explain..dia sangat teruja...dipandang ke arah mikail yang dah tersenyum..
Our honeymoon room sayang.. ~ jawab mikail.. terus ditolak pintu bilik..
Happy sangat ni isteri dia..excited kalah marissa..tergelak kecil mikail..
Hanis masuk je kedalam bilik.. dilihat atas bawah kiri kanan depan belakang..berpusing macam princess..hanis please jangan jakun.. perangai dah kalah marissa ni.. haha macam budak kecik..dibuka topinya dilempar kemana2..getah rambut dibuka juga.. lega!
Cantiknya..konsep ala ala zaman purba but so so nice..dibukak sliding door.. angin menerpanya rasa tenang dan dia terkejut lagi! rupanya ada swimming pool dalam bilik menghadap pantai!!.. like a dream!!!menjerit dia dalam hati..sangat teruja..dipejam mata sekejap dan tarik nafas dan hembus..indahnya perasaan dia sekarang.. dah lama tak rasa perasaan tenang macam ni..dah lama dia tak take a short vacay..asyik kerja je !
Mikail heret kedua luggage mereka masuk kedalam.. hanis dah lupa luggage sendiri tengok bilik..sengaja dia booking bilik macam ni.. tak la bosan nanti isterinya kalau dia pergi majlis tu nanti..terus dia berjalan ke arah hanis..
dia tersenyum nakal..dicempung tubuh hanis..
Abang!! ~ menjerit hanis terkejut.! terus tangan naik memaut leher mikail..
Mikail berjalan keluar dari bilik..
Baby panas tak? ~ tanya Mikail di pandang isterinya..senyum lagi..
Hanis pelik..hanya mengangguk..membalas renungan itu dan senyum teragak2.. macam sesuatu suaminya!
Kenapa? ~ soal hanis masih pelik..
Mikail hanya diam..berjalan turun 3 anak tangga ke luar dan berjalan menuju ke arah swimming pool..sangat dekat tak jauh..
Hanis yang tengok ke mana arah mikail melangkah..gelabah dah..dia pandang mikail.. cuak!
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...