Bab 35

1.9K 67 1
                                    

Terasa ada tangan yang mengusap lembut pada wajahnya perlahan.. hmm terpisat2 matanya digosok..malas nak buka..sejuk penghawa dingin terasa sampai ke tulang dan dia masih rasa mengantuk..semalam tidur lewat..gara2 mikail..

Baby.. bangun... ~ kejut mikail.. garau suaranya pagi2 begini..

hmm..~ itu saje dia menyahut..

solat subuh sayang.. bangun cepat..! ~ ditepuk punggung hanis perlahan..buat lagi suara macam tu.. bebel Mikail

Hanis buka mata..nampak wajah mikail didepannya.. tangannya mengusap wajah mikail.. hensem betul suami dia.. ish dalam mamai pun gatal!

Dicium tapak tangan hanis dimukanya.. mikail rasa bahagia..

Sayang bangun la lewat dah ni.. kejap lagi kita nak pergi breakfast awal sikit.. ~ arah mikail takut nanti kalau lewat terjumpa ahli keluarga.. tak ke haru biru..kesian jugak hanis terperap je dalam bilik tak keluar..

Hanis mengangguk..

terus bangun..dicapai bathrobe yang mikail letak ditepi katil..semalaman tidur tak berbaju..disarung bathrobe berlalu ke toilet..siap mandi semua..terus dia keluar dari toilet hanya bertuala..

Melihat mikail yang sudah siap pakai baju tshirt hitam dan short pants hitam paras lutut..menunggu disofa depan sambil main phone..

You dah solat ke? ~ tanya hanis

Dah sayang.. sorry.. you bangun lambat.. ~ mikail buat muka bersalah..tersenyum..

Hanis mengangguk paham.. kau yang bangun lambat tak payah nak sentap hanis!

Siap solat.. terus dia melangkah ke almari.. hmm nak pakai ape eh? hmm dilihat baju yang sudah dihanger.. di ambil t'shirt lengan pendek putih dan skirt paras paha warna hijau muda corak bunga2 kecil.. okay la.. terbelah sikit dibahagian tepi.. dikerling ke arah mikail..

you i pakai skirt ni boleh tak? terbelah sikit kat tepi tak perasan time beli.. ~ tipu hanis.. hahhaha memang cantik time dia tengok dan terus bayar..

Mikail toleh ke arah hanis..

time you beli tak tengok ke sayang?hmm.. ~ soal mikail perlahan.. hanis ni banyak kali dah pesan degil betul.. jangan di beli yang seksi kalau nak pakai kat luar..

I tak ingat sayang.. okay2 ni last.. balik KL nanti i janji tak pakai dah baju tak cukup kain ni..~ janji hanis dah keberapa kali ratus.. bukan dia tak cuba tapi dah terbiasa.. hmm semoga dia kuat untuk berubah.. dia tahu berdosa tapi nafsu digoda terus..

Mikail pandang hanis..

Okay fine last..balik KL nanti pakai lagi macam ni, i gunting semua baju you tu.. ~ ugut mikail saja bagi isterinya peringatan ..kalau dia tak tegas hanis tak nak dengar..

Hanis terdiam.. masih mencari jawapan.. bukan hanis la nak diam! haha

Siap pakai baju..dia hanya keringkan rambut dan ikat sanggul biasa..terus dia berjalan ke arah mikail.. dia duduk ditepi kerusi yang mikail duduk..diusap kepala mikail perlahan.. dia cium kepala suaminya.. hmm wangi!

Tapi you.. tak baik buang baju tu.. kan i boleh pakai depan you! kan kan? ~ duga hanis tangannya bermain ditelinga mikail.. sengaja! haha

Mikail kerling matanya sebelah.. jangan kalah mikail! lawan haha

You tak payah nak goda i baby.. i lapar dah jom.. ~ terus dia bangun..jari jemarinya bertaut dengan hanis.. makin dilayan takde pulak yang breakfast pagi ni..

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now