Bab 46

1.8K 61 1
                                    

Kaki melangkah laju turun dari tangga rumah Aunty Edora.. Kaylie pandang kiri kanan.. lega takde orang.. rimas duk rumah ni..

kay nak pergi mana malam2 ni? ~ sergah Edora yang keluar dari dapur melihat kaylie bergegas turun dari tangga rumahnya.. pakaian pun menjolok mata.. sebab kaylie bukan muslim dia tak cakap apa.. tapi dirumah ni ada orang2 muslim lelaki.. Apa pula kata suaminya..


Err Kay nak tidur rumah kawan.. ~ Ishhh stressss betul la aunty edora ni... kalau mommy ada tak bising pun! tapi mommy dah balik turkey.. haih mengeluh perlahan..kalau setakat nak duk malaysia tapi mereput macam ni. baik tak payah!


Eh sejak bila kay ada kawan kat sini? aunty tak tahu pun ? siapa nama dia? ~ pelik jugak kaylie ni.. jangan dibuat macam2. Anne dah pesan dekat dia tengok2 kaylie jangan percaya sangat...


Aunty tak kenal pun.. dah la kay dah lewat ni.. hoşça kalın..!~ terus dia berlari keluar rumah..bising betul..


Kaylie!!!! kaylie!!! ~ jerit Edora..ish budak ni menyusahkan betul la.. si anne pun satu hal ditinggalkan anak dia disini.. kalau senang jaga takpe jugak!


Darling apa yang you menjerit malam2 ni~ Tengku Mizan keluar dari bilik bacaanya dibawah..



Kaylie tu honey , keluar rumah cakap nak pergi rumah kawan. mana dia ada kawan dekat kl ni.. risau la i... ~ mundar mandir Edora..


Dia dah besar panjang pandai2 la dia jaga diri.. budak macam tu makin di larang makin dia buat.. ~ malas dia nak pikir bukan anak dia pun.. kalau larang pun dia tak dengar...


Ish you ni.. dia anak adik i tauuu... ~ merajuk Edora...

Pulak?

.....

Masuk je dalam kereta khalish..ditutup pintu kuat2!

Shit...i'm tired for everything!! saçmalık !!~ menjerit kaylie..semua plan tak jadi !! lain dia harap lain yang jadi.. ingatkan hanis minta cerai dengan Mikail lepas tahu kes langkawi tu..tapi elok je pergi site sama2 seakan2 honeymoon konon.. bila pagi tadi dia pergi office Mikail, konon2 nak tenangkan mikail bergaduh dengan hanis tapi lain yang Natasha cakap Tengku ke site temankan isteri tercinta! what the hell!


heyyy babe.. cool down.. chill please.. ~ kereta dipandu khalish bergerak perlahan..


What do you mean chill?!!! ~ marah Kaylie ditoleh ke arah Khalish yang sedang memandu..

Chill maksud bertenang la..~ itu pun tak paham ke bisik hati khalish!


I know chill bertenang, you ingat i bodoh ke? sekarang ni you pandai buat kerja tak?!!! ~ marah kaylie lagi...di tumbuk dashbord kereta kuat! dia paham bahasa melayu la.. dia yang bodoh!!


Boleh tak you chill dulu.. i tahu la apa nak buat.. so sekarang ni kita enjoy dulu la babe.. ~ Khalish meramaskan tangan Kaylie dengan lembut.. dah lama mengidam tapi tak dapat!


Kaylie merengus kuat! ditarik tangannya..


You ingat okay i takkan bagi hanis bahagia!!! Asla!! ~ Marah kaylie lagi...dipicit kepalanya yang berdenyut dari tadi..


Tamam babe... i know what to do..trust me babe..~ ujar Khalish perlahan... dia hanya menunggu masa je..sekarang rumah Mikail dijaga rapi oleh bodyguard so tak boleh nak buat2 lagi.. silap haribulan aku yang kena..


.....

Man... ~ panggil Zainab sambil membawa dulang makanan untuk anaknya .. dah 3 4 hari salman balik.. masih berdiam diri bercakap hanya bila perlu..apatah lagi nak keluar rumah..

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now