Bab 38

1.8K 57 0
                                    

Tergopoh-gopoh hanis berlari masuk laluan kecemasan hospital..marissa yang di depan dia masih tidak sedar diri..tangan masih bertaut dengan marissa.. tak lepas! katil ditolak oleh nurse..habibah,dan salmiah berlari mengejar hanis.. air mata hanis laju mengalir.. anak yang sejak lahir tak pernah dimasukkan hospital..kusut jiwa dia..hancur melihat wajah marissa begitu...

Puan sila tunggu diluar.. ~ nurse menolak katil marissa ke dalam bilik emergency..

Baby please be strong! ~ dikucup tangan anaknya.. ya allah selamatkanlah nyawa anak aku..

Salmiah menahan badan hanis... Sedih gila dia tengok hanis..Habibah terduduk di kerusi kawasan wad, orang tua kalau dah jadi macam ni blood pressure pun naik.. ini semua salah dia lalai menjaga marissa.. Allahuakbar!

Bahu hanis diusap perlahan.. salmiah tak sangka sampai macam ni keadaan marissa..

beb kau sabar.. biar doc yang urusan hal marissa.. ~ pinta salmiah.. kawannya dah macam tak terurus.. sejak petang tadi..

Hanis mengangguk lemah..semasa ada orang hantarkan marissa di rumah mak tadi.. nak pengsan dia tengok marissa..luka dibibir dan dahi.. ya allah dugaan apa yang anak aku dapat! siapa yang buat?! marissa masih kecil! tak ada perikemanusiaan langsung.

Mikail yang baru sampai di hospital..

take him on a cruise ! ~arah Mikail disuruh Imran dan Carlos pergi dulu tanpa dia.. mereka hanya mengangguk..


Ikutkan dia biar je salman mati ditangan dia tadi!

Baik Tengku! ~ jawab Imran


Pastikan salman bukak mulut.! ~ pesan Mikail sebelum turun..


Imran mengangguk.. dia paham..

....

Mikail yang berlari mencari hanis di dalam hospital..bertanya di kaunter hadapan...

Excuse me where emergency room? ~ tanya Mikail..

Hujung sana encik..~ jawab nurse tu terkejut nampak mat saleh tapi tercakap melayu.. Aduh silap cakap!

Okay thanks~ Mikail berlari pergi

Terpinga2 nurse tu! Pelik mikail paham..


.....

Mikail yang nampak hanis disebelah salmiah..

Sayang... ~ Panggil Mikail tercunggap2 dia berlari.. dia tahu hanis perlukan dia disaat2 begini..

Hanis yang dengar panggilan tu terus angkat muka.. rasa sedih makin menebal! terus dia bangun berlari memeluk mikail...

Mikail membalas pelukan isterinya..kuat... memberi semangat!

Syhhhh don't cry baby.. everything is gonna be okay!! ~ disapu air mata hanis...

I takut,, i takut marissa you.. kenapa...siapa yang buat semua ni you!! ~ dipandang muka mikail mahu mendapat kepastian dan jawapan!

Mikail memandang salmiah yang turut memandangnya...

Wait sayang.. kita tunggu marissa dulu. nanti i story semua dekat you.. okay? ~ ye Mikail tak mahu ada rahsia antara dia dan hanis..

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now